پلمب 17 واحد شن و ماسه و 14 واحد تیرچه و بلوک غیراستاندارد در کهگیلویه و بویراحمد


پلمب 17 واحد شن و ماسه و 14 واحد تیرچه و بلوک غیراستاندارد در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: 17 واحد شن و ماسه غیراستاندارد در استان پلمب و غیر فعال است.

به گزارش ایسنا، بهمن رحمتی روز شنبه، ۲۰ مهرماه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: از مجموع ۵۲ واحد شن و ماسه استان، ۱۷ واحد فاقد پروانه و پلمب است.

وی با بیان اینکه بهبود استاندارد سازی واحد های شن و ماسه در استان اجرایی شده است، بیان کرد: ۳۵ واحد شن و ماسه استان پروانه فعالیت دارند و این مهم رشد مناسبی در دو سال اخیر داشته است.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه۲۰۳ واحد تولیدی فعال تحت پوشش استاندارد است، خاطرنشان کرد: ۱۳۸ واحد از مجموع ۲۰۳ واحد در حوزه صنایع ساختمانی قرار می گیرند.

رحمتی تصریح کرد: از مجموع ۱۳۸ واحد زیر پوشش صنایع ساختمانی، ۷۲ واحد پروانه استاندارد دارند. همچنین ۱۰ واحد بتن آماده استان همگی از پروانه استاندارد معتبر بهره می برند.

وی با اشاره به شکایات مردمی زیاد از واحد های تیرچه و بلوک، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون دو بار اخطار کتبی به تمامی واحدهای تیرچه و بلوک استان داده شده است.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در حال حاضر از ۶۹ واحد تیرچه و بلوک، ۲۱ واحد پروانه استاندارد دریافت کرده و ۴۸ واحد فاقد پروانه استاندارد است.

رحمتی تصریح کرد: بر اساس قوانین، پلمپ واحدهای متخلف در دستور کار قرار گرفته و تاکنون ۱۴ واحد تیوچه و بلوک پلمب شده است.

وی اظهارکرد: در صنعت غذایی ۳۹واحد تولیدی زیر پوشش استاندارد داریم که همه از پروانه استاندارد معتبر بهره می برند و به ازای محصولات با استاندارد غیر مشترک، با حصول آزمایشات و بازرسی ها، پروانه جداگانه با استاندارد جدا صادر می شود.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیت سه واحد سیلندر پرکنی غیر استاندارد در سال‌های گذشته، بیان کرد: هر سه واحد تولیدی با طی مراحل مختلف، در هفته گذشته پروانه استاندارد خود را دریافت کردند.

رحمتی افزود: در حوزه استاندارد سازی جایگاه های «سی ان جی» از ۲۸ واحد موجود، ۲۴ واحد تایید استاندارد گرفته و چهار واحد دیگر با اعمال قطع گاز روبه رو شده است.

وی همچنین از ۱۲۰۰ آزمون از نازل‌های بنزین استان خبر داد و گفت: بازدیدها به شکل مستقل و یا با همراهی شرکت نفت انجام می شود.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر تدوین استاندارد های ملی، گفت: از مهر ماه سال گذشته تدوین ۱۶ استاندارد ملی انجام شده و بازنگری ۵۱ موردی نیز عملیاتی شد. تدوین ۱۰ استاندارد ملی برای سال جاری در استان را خواهیم داشت.

رحمتی از تحقق ۸۰۰۰ بازرسی صنفی در استان خبر داد و تصریح کرد: ۳۵۱ نمونه از بازار محقق و ۴۷۷ آزمون انجام گرفته است. کیفی سازی محور فعالیت تدوین استانداردها در سال جاری خواهد بود.

وی با بیان اینکه استاندارد آسانسورهای برقی اجباری است، ادامه داد: مالک و مدیر ساختمان موظف به استاندارد ساختمان است.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه شهرداری ها موظف به ارائه پایان کار با تحقق تاییده استاندارد آسانسور هستند، عنوان کرد: شهرداری یاسوج همکاری مناسبی در این محور داشته، اما شهرداری گچساران هیچگونه همکاری در این بخش نداشته است. باید ارائه پروانه پایان کار تنها با دریافت تاییده استاندارد آسانسور عملیاتی شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سکانس خنده دار از سلمان نون خ که بویی از رمانتیک بودن نبرده / همه از خنده روده بر شدند!