نمایشگاه توانمندی های صنایع غذایی در یاسوج گشایش یافت


نمایشگاه توانمندی های صنایع غذایی در یاسوج گشایش یافت

یاسوج – ایرنا- نمایشگاه توانمندی های صنایع غذایی و برخی غذاهای سنتی کهگیلویه وبویراحمد بمناسبت گرامیداشت 20مهرماه روز جهانی غذا امروز شنبه با حضور حسین کلانتری استاندار و جمعی از مسئولان استانی و محلی در یاسوج گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه در قالب ۲۳ غرفه و به مدت چهار روز و تا ۲۳ مهر ماه جاری پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه مندان است.

این نمایشگاه الگویی از بهترین، با کیفیت ترین تولیدات غذایی و محصولات اورگانیک در بخش میوه و سبیزجات است که با هدف آگاهی بخشی جامعه نسبت به اهمیت و ضرورت پرهیز از غذاهای فست فوتی و ایجاد رغبت بیشتر به غذاهای سنتی و سالم برپا شده است.

استاندار کهگیلویه وبویارحمد نیز در این آیین افتتاح این نمایشگاه بر ضرورت پرهیز از غذاهای با چربی و نمک زیاد و همچنین غذاهای فست فوتی تاکید کرد.

حسین کلانتری استان کهگیلویه وبویراحمد را سرشار از ظرفیت ها و الگوهای برتز غذایی با کیفیت و محصولات اورگانیک کشاورزی دانست و گفت: دولت در این راستا اماده اعطای تسهیلات کم بهره به تولید کنندگان و حمایت از متقاضیان و سرمایه گذاران این بخش است.

وی یاداور شد: این نمایشگاه حامل پیام بزرگی است و می تواند نقشی اساسی در آگاهی بخشی و روشنگری خانواده ها برای استفاده از مواد غذایی سالم و تضمین کننده سلامت جامعه داشته باشد.

استاندار کهگیلویهو بویراحمد گفت: داشتن زندگی سالم، بهره مندی از مواهب زندگی، الگوی مناسب و سبک سالم زندگی از جمله شاخص ها و اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی با اشاره به اینکه کنترل قند، نمک و چربی و رعایت تمام اصول استفاده صحیح از موادغذایی نیازمند افزایش آگاهی مردم است، گفت: سلامت و امنیت غذایی مردم و تضمین سلامت غذایی از جمله سیاست های حوزه بهداشت و درمان و شورای سلامت این استان است.

کلانتری با بیان اینکه بخش عمده ای از مواد غذایی در روستاها تولید و تامین می‌شود خواستار توجه بیش از پیش به روستائیان و عشایر و ایجاد بستر مناسب برای بکارگیری و استفاده مطلوب از توان علمی و تکنولوژی های جدید برای تولیدات با کیفیت غذایی در این مناطق شد.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیش از ۴۵درصد مرگ میرها در این استان ناشی از افزایش بیماری های قلبی و عروقی و فشار خون است که کم تحرکی و استفاده از غذاهای پرچرب ، پرنمک و فست فوت ها عمده دلایل بروز این بیماری هاست.

۳۰۱۶/۱۶۶۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس