30 هزار زائر از مرز دوغارون وارد ایران شدند


30 هزار زائر از مرز دوغارون وارد ایران شدند

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون طبق اطلاعات داده شده 30 هزار نفر از مشتاقان زیارت در قالب 30 کاروان از طریق مرز دوغارون وارد جمهوری اسلامی ایران شده‌اند و به سمت مشهد و کربلا اعزام گردیدند.

سردار محمدکاظم تقوی امروز 20 مهرماه در حاشیه بازدید از موکب امام رضا(ع) مستقر در مرز دوغارون، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: تا امروز استقبال بی‌نظیری در مبادی ورودی استان و نیز کشور از زائران و مشتاقان شرکت در کنگره عظیم اربعین حسینی انجام شده است.

وی با اشاره به برقراری امنیت کامل در استان خراسان رضوی افزود: نیروهای نظامی، انتظامی و مرزبانی آمادگی کامل برای استقبال از زائران اربعین حسینی را دارند و در بخش‌های مختلف انتظامی از جمله گذرنامه تمام تمهیدات لازم برای پذیرش زائران انجام شده است.

تقوی مطرح کرد: با توجه به 28 صفر و ورود زائران برای شرکت در مراسم وفات امام رضا(ع) تمهیدات ویژه‌ای برای استقبال از زائران در مشهد مقدس انجام شده است. سال‌های گذشته بیش از نیم میلیون زائر به قصد زیارت حرم رضوی پیاده به سمت مشهد آمده و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود همین تعداد وارد مشهد شوند.

وی با بیان اینکه تامین امنیت در مسیر پیاده‌روی عزاداران برقرار است، گفت: خراسان رضوی آمادگی کامل برای پذیرش زائران را دارد و تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر بی‌نظمی و ناامنی وجود ندارد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: حال و هوای مرز دوغارون بسیار خاص است؛ امروز در این بازدید استقبال بی‌نظیر نیروهای نظامی، انتظامی و مرزبانی را در نقطه صفر مرزی شاهد بودم همچنین اتحاد و همکاری خوب نیروهای مرزبانی در ورودی کشور با انتظامی، ارتش، سپاه، بسیج، ستاد اربعین و نیروهای مردمی سبب شده این شهرستان مرزی در پیشانی کشور همیشه سرآمد باشد.

وی تصریح کرد: امسال سومین سال متوالی است که مرز دوغارون شاهد ورود زائران اربعین حسینی از سمت افغانستان است و کار زیبایی که آستان قدس رضوی با استقرار موکب امام رضا(ع) در این نقطه صفر مرزی انجام داده، حال و هوای استقبال را رضوی کرده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی