یورش بیش از 1000 صهیونیست به مسجد الاقصی


یورش بیش از 1000 صهیونیست به مسجد الاقصی

تهران- ایرنا- منابع خبری روز شنبه گزارش دادند که در هفته گذشته، بیش از یکهزار شهرک نشین به مسجدالاقصی یورش بردند.

به گزارش فلسطین الیوم به نقل از پایگاه خبری عبری زبان "حدشوت هار هبایت"، تنها در روز سه شنبه هفته گذشته به مناسبت «یوم کیپور» (از اعیاد یهودیان) ۳۶۰ شهرک نشین با حمایت ارتش و پلیس صهیونیستی به مسجدالاقصی یورش بردند.

بسیاری از گروه‌های افراطی یهودی برای برگزاری مراسم «یوم کیپور» که از سه‌شنبه شب شروع و تا روز چهارشنبه هفته گذشته ادامه یافت، به رغم اعتراضات شدید فلسطینی‌ها وارد مسجدالاقصی شدند.

در همین ارتباط، مرکز اطلاعات «وادی حلوه» در گزارشی اعلام کرد که دو هزار و ۴۰۸ شهرک نشین در طول ماه گذشته میلادی (سپتامبر) به مناسبت اعیاد یهودی به مسجدالاقصی یورش بردند.

پیش‌تر «ماهر عبید» عضو دفتر سیاسی حماس با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود: حماس یورش صهیونیست ها با بهانه اعیاد یهودی به مسجدالاقصی را محکوم می کند.

مسجد الاقصی از سال ۲۰۰۳ شاهد تعرض و تجاوزهای مستمر صهیونیست های تندرو است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از زمان ورود به کاخ سفید از طرح های رژیم صهیونیستی از جمله شهرک سازی های در کرانه باختری حمایت کرده و در سال ۲۰۱۸ قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و سفارت این کشور را از تل آویو به قدس منتقل کرد که در یک سال گذشته دور جدیدی از تنش ها و چالش ها را در نوار غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی به همراه داشته و تاکنون صدها نفر از فلسطینیان شهید، زخمی و بازداشت شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی