آیین «شبی با حافظ» در قشم برگزار شد


آیین «شبی با حافظ» در قشم برگزار شد

قشم- ایرنا- به مناسبت سالروز بزرگداشت حافظ، آیین «شبی با حافظ» شامگاه شنبه بیستم مهرماه توسط انجمن شعر قشم و حمایت اداره کل‌فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در مرکز رشد این شهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، رییس انجمن شعر قشم در این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: شعرخوانی، فال حافظ و سخنرانی بخش‌های مختلف این آیین را تشکیل می‌داد.

حامد محمدزاده افزود: در ابتدای نشست، فال حافظ توسط کیانوش محبی قرائت شد.

وی ادامه داد: پس از آن حسین آزادمنجیری مبحث حافظ‌ ‌شناسی را با موضوع «معشوق حافظ، مجاز یا حقیقت» مورد بررسی قرار داد.

رییس انجمن شعر قشم تصریح کرد: ایرج انصاری فرد، یعقوب سَهوزاده و عظیم مرادی شاعران بندرعباس مهمانان این آیین بودند که اشعار خود را ارائه کردند.

به گفته وی، علی اسلام نیا، حامد محمدزاده، راضیه کلانتر، صدیقه اسلامی، صمد عجم، احمد طاهری و رشاد عقیلی از اعضای انجمن شعر قشم تعدادی از شعرهای خود را خواندند.

محمدزاده ادامه داد: حسین آزادمنجیری، کیانوش محبی، کُهزاد داوودی، حسرت محمودآبادی و منصور آزاد، دیگر شاعران انجمن شعر قشم بودند که آثار خود را قرائت کردند.

وی خاطرنشان کرد: اشعار بیان شده در قالب‌های مختلف از جمله غزل، شعر نو، سپید، چهارپاره و ترانه با محتواهای مختلف عاشقانه، اجتماعی، سیاسی، طنز و غیر آن ارائه شد که نشان از تنوع سلایق انجمن شعر قشم دارد.

کانون هنر قشم آبان ماه سال ۱۳۹۲ تشکیل شد و هشت انجمن نمایش، موسیقی، خوشنویسی، شعر و ادب، عکاسان خلیج فارس، قرآن و عترت، هنرهای تجسمی و داستان در آن فعالیت می کنند.

۷۵۰۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی