باران راه ارتباطی چهار روستای شهرستان تنکابن را مسدود کرد


باران راه ارتباطی چهار روستای شهرستان تنکابن را مسدود کرد

نوشهر - ایرنا - بارش شدید باران طی 24 ساعت گذشته علاوه بر طغیان رودخانه چشمه کیله در مرکز شهر تنکابن ، راه ارتباطی چهار روستای این شهرستان را هم مسدود کرد.

معاون امور هماهنگی فرماندار تنکابن روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : بر اثر بارش شدید باران راه ارتباطی روستاهای بوتندان و کاوی ملک نیز تخریب شده است.

حسن باقری افزود: برای ترمیم و بازسازی این مسیر روستایی نیروهای راهداری با تجهزات به منطقه اعزام شدند تا هر چه زودتر نسبت به بازگشایی آن اقدام کنند.

وی گفت : همچنین مسیر روستای یوسف آباد هم بر اثر بارندگی شدید بسته شده که امیدواریم پس از فروکش کردن آب در این مسیر حداکثر تا فردا باز شود. ضمن اینکه تعداد ساکنان این روستا 20 خانوار ساکن هستند و مشکل خاصی ندارند.

معاون فرماندار تنکابن افزود : پل باکسی توکله دهستان سلیمان آباد نیز دچار آسیب شده و تردد از روی آن تا اطلاع ثانوی ممنوع است و تردد از سمت غرب به سلیمان آباد مسدود شده و در محور دیگر مشکل خاصی وجود ندارد.

باقری در خصوص طغیان رودخانه چشمه کیله تنکابن هم گفت: این رودخانه به دلیل بارش شدید باران طغیان کرده و خوشبختانه فعلا مشکل خاصی وجود ندارد .

وی افزود: این بارش علاوه بر آبگرفتگی برخی از خیابان های شهر تنکابن ، منطقه بالا شیرود و کوچه های اطراف آن را نیز دچار آبگرفتگی کرده و ساکنان این منطقه به سختی تردد می کنند.

این مسئول با اشاره به احداث دیواره سازی در حاشیه رودخانه های سیل زده در سال گذشته گفت : این دیواره سازی ها خوب جواب داده و بر اساس بازدیدهای میدانی که طی دیشب و امروز انجام شده تاکنون هیچ مشکلی برای ساکنان و روستائیان این منطقه به وجود نیامده است.

بارش شدید باران به همراه سیلی که ۱۱ مهر ماه سال گذشته در شهرستان تنکابن در غرب مازندران جاری شد ، بر اساس برآورد مسئولان بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی، مسکونی و کشاورزی در غرب مازندران خسارت وارد کرد که از جمله آن تخریب دستکم ۱۲ دهنه پل و آسیب رساندن به بیشتر از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی، دهها واحد تجاری و صنعتی و همچنین زمین های کشاورزی، زیرساخت های اولیه مانند راه و دیگر تاسیسات بود.

شهرستان ۱۷۰ هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.

بر اساس گزارش هواشناسی ، بیشترین میزان بارندگی 24 ساعت گذشته در ایستگاههای دینارسرا با 190 ، گانکسر 185، ماشاالله آباد 177 و رامسر 155 میلی متر ثبت شده که بیشتر از 10 درصد بارندگی سالانه ثبت شده در این ایستگاههاست.

همچنین دبی آب رودخانه های صفارود - رامسر ۶۸ مترمکعب بر ثانیه ، سیمرود گاورمک ۵ چالکرود مترمکعب بر ثانیه ، گانگسر ۷۶ مترمکعب بر ثانید سرخرود - پلطان ۲۲ مترمکعب بر ثانیه ، کاظمرود - ماشالله آباد ۳۹.۵ مترمکعب بر ثانیه و مجموع ولمرود و چشمه کیله 150 متر مکعب برثانیه اعلام شده که 90 درصد آن مربوط به سرشاخه ولمرود است.

/1602/7513/1654

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | حمله هوایی به گاراژ تانک و مقر فرماندهی زرهی پایگاه کالسو استان بابل عراق