گوشی تمام صفحه هواوی هفته‌ی آینده معرفی می‌شود + عکس


گوشی تمام صفحه هواوی هفته‌ی آینده معرفی می‌شود + عکس

عکس تبلیغاتی گوشی تمام صفحه هواوی خبر از معرفی آن در 25 مهر 98 می‌دهد. این گوشی٬ از یک اسکنر و دوربین زیر نمایشگر بهره‌مند خواهد بود. آیا چیزی در مورد گوشی تمام صفحه هواوی شنیده‌اید؟ توییتی از سوی یک افشاگر منتشر شده که حاوی عکس تبلیغاتی این گوشی معرفی نشده است.  این تصویر می‌گوید... نوشته گوشی تمام صفحه هواوی هفته‌ی آینده معرفی می‌شود + عکس...

عکس تبلیغاتی گوشی تمام صفحه هواوی خبر از معرفی آن در 25 مهر 98 می‌دهد. این گوشی٬ از یک اسکنر و دوربین زیر نمایشگر بهره‌مند خواهد بود.

آیا چیزی در مورد گوشی تمام صفحه هواوی شنیده‌اید؟ توییتی از سوی یک افشاگر منتشر شده که حاوی عکس تبلیغاتی این گوشی معرفی نشده است. این تصویر می‌گوید که سازنده‌ی چینی 17 اکتبر (25 مهر 98) از یک گوشی جدید در فرانسه پرده برداری خواهد کرد. این افشاگر می‌گوید که گوشی جدید هواوی از یک دوربین سلفی و اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر بهره می‌برد.

عکس تبلیغاتی گوشی تمام صفحه هواوی

گوشی تمام صفحه هواوی هفته‌ی آینده معرفی می‌شود + عکسگوشی تمام صفحه هواوی هفته‌ی آینده معرفی می‌شود + عکس

اگر چنین موبایلی ماه جاری توسط هواوی معرفی شود٬ مشخص نیست چه زمانی سازنده آن را عرضه کند. هواوی چندی پیش از گوشی‌های خانواده میت 30 پرده برداری کرد و گوشی منعطف میت ایکس را نیز این ماه عرضه خواهد کرد. فناوری استفاده شده برای تولید یک دوربین درون صفحه در مراحل ابتدایی قرار دارد. این می‌تواند به عرضه‌ی چنین دیوایسی در اواخر سال آینده میلادی یا حتی سال 2021 بی‌انجامد.

اگر هواوی این گوشی را نیز عرضه کند٬ در فهرست شرکت‌های تحریم شده‌ی ایالات متحده قرار خواده داشت و این امر مانع از دسترسی گوشی مذکور به خدمات گوگل پلی و اندروید (همانند آنچه برای گوشی‌های خانواده میت 30 اتفاق افتاد) می‌شود. اما یک راه جلوی پای هواوی قرار دارد و آن هم استفاده از نسخه‌ی منبع باز AOSP اندروید توسط هواوی است که اپلیکیشن گالری هواوی نیز از آن استفاده می‌کند.

این تحریم می‌تواند جذابیت چنین دیوایسی را در خارج از چین بکاهد. در نتیجه٬ هواوی می‌تواند از این دیوایس رونمایی کند٬ اما آن را همچنان تا زمان رفع تحریم‌ها خاموش نگه دارد و امیدوار بماند که دولت ترامپ نامش را از فهرست تحریم‌های خود خط بزند. برخی معتقدند که ایالات متحده در تلاش برای دستیابی یک توافقنامه‌ی تجاری جدید با چین است و قصد دارد از هواوی به عنوان گزینه‌ای برای چانه‌زنی استفاده کند.

تراشه‌ی قدرتبخش گوشی تمام صفحه هواوی چیست؟

در ماه ژوئن٬ اوپو توییتی شامل یک ویدیو را به نمایش گذاشت که نمونه‌ی اولیه‌ی یک گوشی مجهز به دوربین سلفی درون صفحه را به نمایش گذاشت. در همان ماه٬ شیائومی نیز چنین ویدیویی را منتشر کرد. اسکنرهای اثر انگشت حالا دیگر چیز جدیدی نیستند. در حال حاضر کمپانی‌ها به دنبال توسعه‌ی راهی هستند تا بتوانند دوربین را نیز به زیر نمایشگر ببرند و یک گوشی تمام صفحه‌ی واقعی بدون روش‌های مختلف این کار از جمله دوربین پاپ آپ یا دوربین چرخشی را ارائه کنند. برخی شرکت‌ها راه حل‌های ساده‌تری نظیر حفره یا بریدگی روی نمایشگر را نیز آزمایش کرده‌اند.

گوشی تمام صفحه‌ی هواوی از یک تراشه‌ی برند کایرین نظیر کایرین 990 که زیر قاب دو گوشی میت 30 و میت ایکس است٬ بهره‌مند خواهد بود. البته اگر هواوی نخواهد تا پایان امسال این دیوایس را عرضه کند٬ احتمال دارد تراشه‌ی کایرین 1000 زیر قاب آن حضور داشته باشد. این تراشه٬ می‌تواند نخستین تراشه‌ی 5 نانومتری شرکت هواوی باشد که سال آینده قدرتبخش گوشی میت 40 خواهد بود. این تراشه می‌تواند بر پایه‌ی فناوری پردازش 5 نانومتری شرکت TSMC تولید خواهد شد و از ترانزیستورهای بیشتری نسبت به 10.3 میلیارد ترانزیستور در داخل نسخه‌ی 5G تراشه‌ی کایرین 990 برخوردار خواهد بود.

عدد پردازش کمتر و جای دادن ترانزیستورهای بیشتر از کایرین 1000 تراشه‌ای قدرتمندتر با انرژی کارآمدتر خواهد ساخت. تراشه‌ای که از فناوری پردازش 5 نانومتری استفاده می‌کند٬ از 171.3 میلیون تراشه در هر میلی‌متر آن استفاده شده است. در حالی که ریچارد یو٬ مدیرعامل هواوی عنوان کرده است که از هسته‌ی کم قدرت‌تر ARM Cortex-A76 برای ذخیره‌ی بیشتر عمر باتری توسط تراشه‌ی کایرین 990 استفاده شده است٬ اما اضافه کرده که هسته‌ی قدرتمندتر Cortex-A77 در مدل کایرین 1000 حضور خواهد داشت. به گفته‌ی شرکت ٬ARM این هسته در حالی که هیچ افزایشی در مصرف باتری ندارد٬ می‌تواند 20 درصد عملکرد بهتری را ارائه کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت