آمریکا ما را رها کرد تا قتل عام شویم


آمریکا ما را رها کرد تا قتل عام شویم

خبرگزاری آریا- شما ما را تنها گذاشته اید تا قتل عام شویم.

آمریکا ما را رها کرد تا قتل عام شویم
خبرگزاری آریا- فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک به یک دیپلمات ارشد آمریکایی گفت شما ما را تنها گذاشته اید تا قتل عام شویم.
به گزارش خبرگزاری آریا، سی ان ان گزارش داد فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک به یک دیپلمات ارشد آمریکایی گفت ”شما، ما را تنها گذاشته اید تا قتل عام شویم“. وی خواستار فهمیدن این مطلب بود که در شرایطی که عملیات نظامی ترکیه علیه هم پیمانان کرد آمریکا در سوریه ادامه دارد آیا آمریکا برای حفاظت از کردهای سوریه کاری انجام خواهد داد یا خیر؟.
بر اساس سند دولتی آمریکا که سی ان ان به آن دسترسی ویژه داشته است، ژنرال مظلوم کوبانی عبدی روز پنجشنبه به ویلیام روباک معاون نماینده ویژه ائتلاف جهانی مبارزه با داعش (گروه وهابی صهیونیستی )گفت :”شما ما را رها کردید. شما ما را تنها گذاشتید تا قتل عام شویم. شما تمایلی به حفاظت از افراد ندارید و نمی خواهید از ما محافظت کنید. شما ما را فروختید. این غیر اخلاقی است.“
وی تاکید کرد آمریکا یا باید به توقف حملات ترکیه کمک کند یا اینکه به نیروهای سوریه دموکراتیک اجازه دهد با رژیم اسد در دمشق و حامیان روسی آنها به توافق دست یابند که اجازه می دهد جنگنده های روسی یک منطقه پرواز ممنوع در شمال شرق سوریه ایجاد کنند و به این ترتیب ترکیه توانایی انجام حملات هوایی را نخواهد داشت. مقامات دولت آمریکا می گویند واشنگتن دوست ندارد کردها به روسیه روی بیاورند.
ژنرال مظلوم گفت ”من باید بدانم که آیا شما می توانید از مردم من محافظت کنید و مانع از آن شوید که این بمب ها روی سر ما بیافتد. من باید بدانم زیرا اگر شما قادر به این کار نیستید من مجبورم با روسیه و رژیم سوریه توافق کنم و از هواپیماهای آنها بخواهم از این منطقه حفاظت کنند.“
تهاجم ترکیه به خاک سوریه بعد از آن شروع شد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دستور خروج گروه کوچکی متشکل از پنجاه نظامی آمریکایی را از منطقه مرزی صادر کرد. قبل از آن نیز به عنوان اقدامی اعتمادساز، آمریکا کردها را متقاعد کرد استحکامات دفاعی خود را در طول مرز برچینند و جنگجویان خود را خارج کنند. آمریکا گفت ترکیه نیز با این ترتیبات که هدفش جلوگیری از اقدام نظامی یکجانبه ترکیه بود موافقت کرده است.
اعضای ارشد دولت ترامپ تاکید کرده اند که ترکیه فارغ از خروج یا ماندن نظامیان آمریکایی در منطقه مرزی، تهاجم خود را شروع می کرد و اینکه آمریکا کردهای سوریه را تنها نگذاشته است با این حال دولت آمریکا هیچ اقدامی را برای توقف تهاجم ترکیه انجام نداده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است