آشنایی با پهپاد رادارگریز سوخوی اس- 70 اوخوتنیک روسیه


آشنایی با پهپاد رادارگریز سوخوی اس- 70 اوخوتنیک روسیه

همشهری آنلاین: پهپاد رادارگریز ضربتی سوخوی اس- 70 اوخوتنیک (شکارچی) به عنوان یک هواپیمای نسل ششم بوسیله شرکت سوخوی روسیه ساخته شده است.

ساخت پهپاد اوخوتنیک (شکارچی) از سال ۲۰۱۱ شروع شد، هنگامی که وزارت دفاع روسیه شرکت سوخوی را برای ساخت یک پهپاد ضربتی و جاسوسی انتخاب کرد. نخستین مدل‌های این پهپاد برای آزمایش‌های زمینی در سال ۲۰۱۴ ساخته شد و نخستین نمونه قادر به پرواز آن در ژوئن ۲۰۱۷ ساخته شد.

این پهپاد در نوامبر ۲۰۱۸ نخستین آزمایش‌ها در وضعیت خودکار روی زمین را انجام داد و به سرعت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر در سرعت رسید.

این پهپاد در اواخر مه ۲۰۱۹ نخستین «پرواز اولیه» (بلند شدن از روی زمین با نیروی خودش) را انجام داد. این پرواز به مدت ۲۰ دقیقه تا ارتقاع ۶۰۰ متری در مرکز دولتی پروازهای آزمایشی چکالوف در شهر آخوتوبینسک روسیه انجام شد.

وزارت دفاع روسیه در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۹ ویدئویی از نخسیتن پرواز اوخوتنیک را در کنار هواپیمای جنگنده سوخوی ۵۷ منتشر کرد.

طراحی اوخوتنیک بر اساس شکل «بال پرنده» است و از مواد کمپوزیت و پوشش‌های نامرئی‌کننده در رادار در ساخت آن استفاده شده است. این پهپاد ۲۰ تن وزن دارد و پهنای بال‌های آن ۲۰ متر است. این پهپاد از یک موتور توربوفن AL-31F قدرت می‌گیرد.

حداکثر سرعت این پهپاد بر اساس گزارش‌ها با همراه با محموله جنگی‌اش می‌تواند به ۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. همچنین این احتمال مطرح شده است که اخوتنیک تحت کنترل و به عنوان همراه جنگنده سوخوی ۵۷ یا اصطلاحا loyal wingman (کمک‌کننده سریع برای عملیات نظامی) به کار رود.

آشنایی با پهپاد تهاجمی رادارگریز گونگ‌جی-۱۱ چین مجله پهپاد (پرندهٔ هدایت‌ پذیر از دور)
کد خبر 458614

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...