نماینده بوکان: ایران در مقابل اردوغان قاتل موضعی حسینی اتخاذ کند


نماینده بوکان: ایران در مقابل اردوغان قاتل موضعی حسینی اتخاذ کند

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که کردها این فتنه اخیر را زیر سر آمریکا، سوریه و همپیمانان آنها می‌دانند از دولت و مجلس جمهوری اسلامی ایران خواست که موضعی حسینی در مقابل کشتار اردوغان اتخاذ کنند.

به گزارش ایسنا، محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: امروز به عنوان یک کرد ایرانی که ایران را از همه شما بیشتر دوست دارم می‌خواهم سوالاتی را مطرح کنم. کردها چه بدی نسبت به کشورها داشته‌اند که مورد ستم قرار می‌گیرند؟ چرا کردها در معادلات سیاسی منطقه همواره مورد معامله قرار می‌گیرند؟ چرا برای تحقق رویای دیرینه‌شان به عنوان تنها ملت بی‌دولت در دنیا زمین و زمان آنها را دچار خطای استراتژیک می‌کند؟ چرا از کردها در جهت مرزداری و مبارزه با تروریسم استفاده می‌شود ولی بعد با رفتاری غیرانسانی و با خیانت از سوی جامعه بین‌المللی مواجه می‌شوند؟

وی ادامه داد: چرا کردها را به میز مذاکره می‌خوانید ولی با تیر و لشگرکشی جوابشان را می‌دهید؟ چرا سهم کردها از رفاه، اشتغال و سرمایه‌ گذاری در کشورها کم است؟ محرومیت تنها ارث دولت‌ها در مناطق کردنشین است. کردها چه هیزم تری به دولت‌ها فروخته‌اند؟ آیا کردها چیزی جز حقوق حقه شهروندی می‌خواهند که مورد این هجوم و حمله‌ها قرار می‌گیرند؟ امروز در مقابل این اردوغان ملعون با بی‌مهری سکوت می‌شود. مردم بیگناه کُرد فقط به جرم کُردبودن به خاک و خون کشیده می‌شوند. دولت‌ها بدانند که سکوت آنها لکه ننگی به تارک آنها خواهد بود و کینه‌ای را در دل کردهای جهان ایجاد خواهد کرد، اما روزی این عقده‌ها گشوده می‌شود و دولت‌ها ناچارند هزینه آن را بپردازند.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز کشورهای جهان به خصوص کشورهای منطقه به پیش‌مرگان رژوای سوریه بدهکارند. آنها بودند که با کمک سپاه قدس ریشه داعش را در منطقه خشکاندند و امنیت امروز ما آمریکا، اروپا و خاورمیانه ناشی از فداکاری نیروهای پیش‌مرگ رژوای سوریه است. اما پاسخ این فداکاری‌ها امروز با گلوله و بمباران دریافت می‌شود. آمریکای خیانت‌کار که امروز در سوریه به کردها خیانت کرد و اسرائیل غاصب که دیروز در کردستان عراق به کردها خیانت کردند به عنوان منفورترین حکومت‌ها در اذعان عمومی ما کردها خواهند بود. تا کُرد هست این خیانت‌ها فراموش نمی‌شود و مردم ما این فتنه را زیر سر آمریکا، روسیه و همپیمانان آنها می‌داند.

قسیم عثمانی اظهار کرد: ساکتین این فتنه بدانند که آنها نیز شریک جرم هستند و مدعیان حقوق بشر باید دیگر بعد از این از بشر و حقوق بشر صحبتی به میان نیاورند. اکنون به اربعین حسینی نزدیک می‌شویم به عنوان یک ایرانی و کرُد اهل سنت برداشت من از شهادت امام حسین (ع) این است که باید به تکلیفمان عمل کنیم. فرهنگ حسینی یعنی انسان‌ها به تکلیف خود عمل کنند و نتیجه را به خدا واگذار کنند. امروز من به عنوان یک کرد ایرانی از نمایندگان و دولت انتظار دارم در این مقطع تاریخی در مقابل اردوغان فاشیست، قاتل و جانی، موضعی انسانی و حسینی بگیرند و ضمن محکوم کردن این جنایات اقدامی عملی در جهت توقف این نسل‌کشی رژیم منفور ترکیه و اردوغان انجام دهند.

وی در پایان اضافه کرد: به هیچ وجه سکوت قابل بخشش نیست و نخواهد بود. ما کردها فقط یک جرم داریم و آن هم این است که مرد هستیم حتی وقتی که مرده‌ایم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عبور مسافران نوروزی راه‌آهن از یک میلیون نفر