حمله هوایی ترکیه به کاروان خبرنگاران خارجی و غیرنظامیان


حمله هوایی ترکیه به کاروان خبرنگاران خارجی و غیرنظامیان

منابع کُرد مدعی شدند در پی حمله هوایی نیرو‌های ترکیه به خودروی حامل غیرنظامیان و خبرنگاران خارجی در شمال سوریه، 9 نفر جان باختند.

حمله هوایی ترکیه به کاروان خبرنگاران خارجی و غیرنظامیانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه روداو، منابع خبری کرد به نقل از رسانه‌های محلی مدعی شدند در پی حمله هوایی ارتش ترکیه به یک کاروان غیرنظامیان و خبرنگاران خارجی در سوریه، ۹ نفر کشته شدند.

طبق گزارش خبرنگار شبکه کردی روداو، این کاروان از شهر «تل تمر» در شمال سوریه، عازم «رأس العین» بود که هدف این حمله هوایی قرار گرفت.

شبکه روداو اعلام کرد طبق گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، در این حمله ۹ نفر از جمله ۵ غیرنظامی و یک خبرنگار جان خود را از دست دادند.

همچنین دیدبان حقوق بشر سوریه (وابسته به معارضان سوری) تأیید کرد شماری از خبرنگاران خارجی در این کاروان حضور داشتند. طبق اعلام دیدبان حقوق بشر سوریه انتظار می‌رود شمار کشته شدگان این حمله افزایش یابد.

ترکیه روز چهارشنبه، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد (اینجا).

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟