استخاره با قرآن کریم - استخاره آنلاین با ترجمه و تفسیر


استخاره با قرآن کریم - استخاره آنلاین با ترجمه و تفسیر

هرگاه سر دوراهی قرار گرفتید و تصمیم گیری برایتان مشکل بود بهترین راه این است که از خداوند کمک بخواهید و با توسل به قران و استخاره کردن تکلیف کارتان را معلوم کنید. فقط لازم است بعد از استخاره با قرآن حتما به آن عمل کنید و تردید را از خودتان دور کنید. در اینجا می‌توانید استخاره با قران را به صورت آنلاین انجام داده و ترجمه و تفسیر آن را نیز مطالعه...

ستاره | سرویس مذهبی - استخاره از ریشه کلمه خیر گرفته شده و به گفته برخی لغت شناسان در زبان عرب به معنای دعا می‌باشد. دعایی که اگر با آداب خاص خود و به طور صحیح گرفته شود می‌تواند راهگشای کارها گردد. البته بایستی این را هم بدانید که همه چیز دست خداوند متعال است و بی اذن او برگی به روی زمین نخواهد افتاد.

استخاره با قرآن کریم - استخاره آنلاین با ترجمه و تفسیر
قبل از گرفتن استخاره با قرآن و استناد به معانی و تفاسیر آیات لازم است از آداب، نحوه تفسیر و نظر مراجع و علما در رابطه با استخاره آگاه شد.
بنابراین می‌توانید با کلیک روی فهرست موضوعی زیر، به موضوع مورد علاقه خود برسید:
آداب استخاره گرفتن استخاره با قرآن استخاره آنلاین

آداب استخاره گرفتن

خواندن دعای قبل از استخاره با قرآن

قبل از گرفتن استخاره موارد زیر را بخوانید:
سوره قدر را ۳ مرتبه بخوانید:
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِیمِ
إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِى لَیْلَةِ الْقَدْرِ‌ ﴿١﴾ وَمَا أَدْرَ‌اکَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ‌ ﴿٢﴾ لَیْلَةُ الْقَدْرِ‌ خَیْرٌ‌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ‌ ﴿٣﴾
تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَةُ وَالرُّ‌وحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَ‌بِّهِم مِّن کُلِّ أَمْرٍ‌ ﴿٤﴾ سَلَامٌ هِىَ حَتَّىٰ مَطْلَعِ الْفَجْرِ‌ ﴿٥﴾
هر یک از ذکرهای زیر را تکرار کنید:
یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِین (۳ مرتبه)
«ای بخشنده ترین بخشندگان»
یَا أَسْمَعَ السَّامِعِینَ (۳ مرتبه)
«ای شنواترین شنوایان»
یا اَحْکَمَ الْحاکِمینْ (۳ مرتبه)
«ای محکمترین (دقیقترین) حاکمان»
اَسْتَخیرُ اللَّهَ بِرَحْمَتِهِ خِیَرَةً فى عافِیَةٍ (۳ مرتبه)
«خیر مى خواهم از خداوند به رحمتش؛ خیرخواهى در عافیت»


در زمان گرفتن استخاره به نکات زیر توجه کنید:
۱. حتما طهارت داشته باشید و با وضو استخاره بگیرید.
۲. زمان گرفتن استخاره رو به قبله باشید.
۳. بهترین زمان برای گرفتن استخاره بین دو نماز است.
علاوه بر آدابی که به آن اشاره شد شما باید به نکات زیر هم دقت داشته باشید:
استخاره کردن مربوط به زمانی است که شما بر سر دوراهی خوب یا بد بودن یک کار گرفتار بشوید و فکر کردن یا مشورت کردن با دیگران برای باز کردن این گره کمکی به شما نکند. اگر نتیجه استخاره باب میل شما نبود از استخاره گرفتن مکرر خودداری کنید. تنها در صورتی شما مجاز به استخاره مجدد درباره یک موضوع هستید که فاصله زمانی قابل توجهی با استخاره قبلی شما داشته باشد و شرایط موجود درباره آن کار تغییر کرده باشد. بعد از گرفتن استخاره تردید را از خودتان دور کنید و خیر و صلاح خودتان را به دست خدا بسپارید و به او توکل کنید.

استخاره با قرآن

برای هر کسی پیش می‌آید که در زندگی روزمره‌اش نیازمند تصمیم‌گیری‌های مهمی باشد و برای این مسئله دچار تردید شود. اولین مشکل‌گشا برای این‌جور مواقع قدرت تفکر است. اگر دیدید که دست تنها نمی‌توانید تصمیم بگیرید باید بروید به سراغ افرادی که بتوانند شما را در این امر مهم کمک کنند و با آن‌ها مشورت کنید. اما گاهی مواقع است که حتی مشورت هم گرهی از کار باز نمی‌کند و نیازمند دستمایه محکم‌تری برای توسل هستید تا بتواند گرد تردید را از ذهنتان پاک کند و خیالتان را برای تصمیم‌گیری راحت کند.
بهترین راهکار در این‌گونه مواقع رفتن به سراغ قرآن و استخاره با قرآن است. بسیاری از علما معتقدند که برای استخاره گرفتن هیچ کسی بهتر از خود شخص نیست و بهتر است که خودتان دست به کار شوید و با رعایت آداب استخاره و خواندن دعای قبل از آن قرآن را باز کنید.
البته تفسیر استخاره کار من و شما نیست و باید بر اساس نظر اهالی تفسیر قرآن عمل کنیم. سامانه‌های استخاره آنلاین دقیقه همین کار را برای شما انجام می‌دهد. شما با رعایت شرایطی که برای استخاره گرفتن ذکر شده خودتان شخصاً با قرآن استخاره می‌گیرید و این سامانه بر اساس نظر اهل تفسیر استخاره شما را معنا می‌کنند.

استخاره آنلاین

تفسیر هر استخاره برگرفته از استخاره های آیت الله العظمی شعرانی است. ایشان استخاره های خود را با قرآن رسم الخط عربی می گرفت و با توجه به اولین آیه صفحه سمت راست قرآن آن را تفسیر می کرد.
جواب استخاره شما در یکی از دسته های زیر قرار می گیرد:
عالی بسیار خوب خوب متوسط میانه بد بسیار بد
در هر استخاره علاوه بر تفسیر استخاره، آیات و ترجمه آن ها هم ذکر شده است تا بتوانید نهایت بهره را از هر استخاره ببرید.

استخاره آنلاین ستاره دارای ویژگی‌های زیر است:
استخاره ستاره بر اساس روش‌های معمول تنظیم شده و همانطور که گفته شد فقط انعکاسی از نظر آیت‌الله شعرانی درباره استخاره صفحات قرآن است و ما دخالتی در شرح و تفسیر آن نداریم. صفحه‌ای از قرآن که برای شما انتخاب می‌شود به صورت کاملاً اتفاقی و بدون اطلاع قبلی است. روش استخاره گرفتن در این استخاره ستاره دقیقا به همان ترتیبی است که آیت‌الله شعرانی توصیه کرده‌اند. تفسیر استخاره‌های ستاره بر اساس نظر اهل این رشته است که با توجه به آیات قرآن نتیجه استخاره را تفسیر کرده است.
با توجه به این که انواع و اقسام استخاره‌های آنلاین وجود دارد در چه شرایطی می‌توان به این استخاره‌ها اعتماد کرد؟ آیا این نوع استخاره کردن قابل‌اعتماد هستند؟ آیا می‌توانیم بر اساس نتیجه این نوع استخاره برنامه‌ریزی کنیم؟ در ادامه نظر مراجع تقلید را دراین‌باره می‌خوانیم:
آیت‌الله خامنه‌ای: (در مورد استخاره آنلاین) موارد مختلف است و اگر طبق روش‌های معمولی است مانعی ندارد.
آیت‌الله مکارم شیرازی: (استخاره آنلاین) هرگاه طوری تنظیم شده باشد که آیات آغاز یکی از صفحات قرآن را بدون اطلاع قبلی منعکس کند مانعی ندارد.
آیت‌الله سیستانی: روش استخاره کردن در مفاتیح موجود است مراجعه شود.
آیت‌الله نوری همدانی: اگر استخاره کننده وارد در آن رشته باشد و بتواند از قرآن مجید برداشت مناسب و نزدیک به واقع داشته باشد اشکال ندارد.
آیت‌الله علوی گرگانی: اگر به گونه صحیح انجام شود مانعی ندارد گرچه اعتنا کردن به این‌گونه استخاره‌ها از نظر ما محل تردید است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها