بقعه بابا اسماعیل تالش برای عزاداری روز اربعین تعیین شد


بقعه بابا اسماعیل تالش برای عزاداری روز اربعین تعیین شد

آستارا - ایرنا - مسئولان دستگاه‌های فرهنگی تالش، محوطه بقعه بابااسماعیل این شهرستان را برای اجتماع عزاداران حسینی در روز اربعین تعیین و بر همکاری هیات‌های مذهبی در اجرای این آئین تاکید کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تالش شامگاه یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امروز در این اداره در جلسه هماهنگی آئین عزاداری اربعین، مسئولان دستگاه های فرهنگی و اعضای هیات امنای ۱۲ مسجد بین راهی تالش، بر اجرای متمرکز عزاداری روز اربعین در محوطه بقعه بابااسماعیل تاکید کردند.

حسن مندعلیزاده افزود: این آئین مطابق سال های گذشته و با همکاری مظاعف مردم و مسئولان برگزار خواهد شد و همه ساله بر شور و شکوه برنامه های ماه محرم در تالش افزوده می شود.

وی بیان کرد: در بازگشت کاروان های زائران اربعین از کربلا، خدمات اسکان و پذیرایی به آنها ادامه خواهد داشت و مردم خیر تالش، کمک های خود را به مساجد بین راهی از جمله مسجد عباسیه اولاکری و مسجد سید الشهدا تحویل دهند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تالش ادامه داد: اربعین حسینی اجتماع بزرگ مسلمانان جهان است و تجمع بزرگ هیات های مذهبی و عزاداران جامانده از اربعین در تالش، عشق مردم این شهرستان به حضرت سید الشهدا (ع) را نشان خواهد داد.

بابا اسماعیل از نوادگان امام جعفر صادق (ع) بوده و مقبره او در پنج کیلومتری جاده تالش به آستارا یکی از بقاع صاحب کرامت و مورد احترام شیعه و سنی است و زائران و مسافران زیادی را در طول سال به خود جذب می کند.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

۷۱۰۶ / ۷۱۲۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه