آذربایجان‌شرقی ظرفیت‌ بالایی برای کمک به تعمیق روابط ایران و ترکیه دارد


آذربایجان‌شرقی ظرفیت‌ بالایی برای کمک به تعمیق روابط ایران و ترکیه دارد

تبریز-ایرنا- مدیرکل سیاسی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های کلان ایران و ترکیه برای توسعه مناسبات تجاری گفت: استان ما به دلیل موقعیت منحصربفرد جغرافیایی و ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی بالا می‌تواند نقش مهمی در این فرآیند ایفا کند.

مرتضی محمدزاده روز دوشنبه در حاشیه دیدار فرمانداران شهرستان های بستان آباد، بناب و مرند با سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز در ساختمان استانداری در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ایران و ترکیه دو شریک مهم اقتصادی و دارای ظرفیت های مناسب همکاری می باشند، افزود: توسعه در حوزه های اقتصادی و تجاری جزو برنامه های مورد علاقه این دو کشور است.

وی با بیان اینکه هدف گذاریهای انجام شده برای ۲ کشور در حوزه تجارت در سال ۳۰ میلیارد دلار است اظهار کرد: هر دوکشورعلاقمند هستند که روابط خود را توسعه و بهبود دهند.

محمدزاده با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی به لحاظ داشتن ظرفیت های اقتصادی و نزدیکی به کشور ترکیه، نیازمند معرفی این ظرفیت هاست، ادامه داد: برگزاری این قبیل جلسات زمینه ساز شناساندن ظرفیت های ایران و ترکیه است.

وی تشیح کرد: آذربایجان شرقی به دلیل نزدیکی با ترکیه، داشتن منطقه آزاد ارس و شناخته شدن به عنوان یکی از قطب های اقتصادی و صنعتی کشورمان می تواند در تعمیق روابط ایران با ترکیه نقش آفرین باشد.

وی با اشاره به سیاست دولت مبنی بر اولویت توسعه مناسبات تجاری با کشورهای همسایه یادآوری کرد: آذربایجان شرقی به دلیل سابقه تاریخی غنی در این زمینه هم می تواند موثر و مفید باشد.

وی با بیان اینکه در بحث گردشگری، کشور ما ظرفیت های بیشتری از ترکیه دارد، گفت: ایران ۲۰ اثر ثبت شده در فهرست آثار جهانی دارد و از این نظر دارای رتبه پنجم جهانی در فهرست آثار یونسکو می باشد.

مدیرکل سیاسی استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: ما می خواهیم این ظرفیت ها را به ترکیه بشناسانیم تا آذربایجان شرقی سهم بیشتری از گردشگران ترکیه ای را به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه در جلسه با سرکنسول ترکیه در تبریز، فرمانداران حاضر ظرفیت های شهرستان های خود را مطرح کردند، افزود: در این جلسه مقرر شد نشست هایی تخصصی بین تجار این شهرستان ها و سرمایه گذاران ترکیه ای برگزار شود.

۷۲۳۹/۵۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط