اجرای 180 هکتار جنگل‌کاری در گردنه اسدآباد


اجرای 180 هکتار جنگل‌کاری در گردنه اسدآباد

فرماندار شهرستان اسدآباد از افزایش جنگل کاری دستکاشت گردنه اسدآباد به 466 هکتار تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا، مجید درویشی امروز در جلسه‌ای به منظور اجرای طرح جنگل کاری در شهرستان اسدآباد، با اشاره به وجود ۴۵۳ هکتار جنگل دستکاشت در این شهرستان اظهار کرد: از این میزان جنگل دستکاشت، ۲۸۶ هکتار در گردنه، ۱۶۳ هکتار در حاشیه جاده و پارک زائر و مابقی نیز در راهدارخانه گردنه اسدآباد قرار گرفته که تا پایان سال ۱۸۰ هکتار جنگل دستکاشت دیگر نیز به جاذبه و چشم انداز زیبای گردنه اسدآباد اضافه خواهد شد.

وی در ادامه از اجرای ۲۰۰ هکتار جنگل کاری تا پایان امسال در این شهرستان خبر داد و گفت: به دستور استاندار قرار است ۱۰۰۰ هکتار به جنگل کاری استان همدان اضافه شود که در این طرح سهم هر شهرستان ۱۰۰ هکتار درنظر گرفته شده و اسدآباد دو برابر این میزان تعهد را تقبل کرده است که ۲۰ هکتار جنگل دستکاشت در شهر آجین و ۱۸۰ هکتار در گردنه اسدآباد اجرا خواهد شد.

درویشی با بیان اینکه در اجرای این طرح در بحث کاشت نهال ها دستگاه هایی چون آب و فاضلاب شهری، راه و شهرسازی و شهرداری دخیل هستند، اضافه کرد: در اجرای این طرح درختان کم آب بر چون سماق، زالزالک، بادام و زرشک و ارژنگ درنظر گرفته شده که بعد از کاشت، نگهداری این جنگل کاری برعهده اداره منابع طبیعی شهرستان است.

وی همچنین با بیان اینکه شهرستان اسدآباد فاقد جنگل طبیعی است، ادامه داد: این شهرستان با وسعت یک هزار و ۱۹۵ کیلومترمربع دارای ۵۹ هزار هکتار اراضی ملی بوده که از این میزان ۵۳ هزار و ۸۱۹ هکتار به صورت مرتع است.

چشم انداز گردنه اسدآباد واقع در استان همدان یکی از جمله جاذبه های گردشگری دیدنی و زیبای شهرستان واقع در بزرگراه کربلاست که در تردد از این محور مسافران بسیاری از این جاذبه طبیعی دیدن می کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان