جام جهانی والیبال؛ ایران 2-3 ایتالیا؛ تیم ملی پیروزی را کادوپیچ‌شده و دو دستی تقدیم ایتالیا کرد!


جام جهانی والیبال؛ ایران 2-3 ایتالیا؛ تیم ملی پیروزی را کادوپیچ‌شده و دو دستی تقدیم ایتالیا کرد!

کامبک ایتالیا برابر ایران!

طرفداری - تیم ملی والیبال ایران پس از شکست بد برابر ژاپن، دهمین بازی خود در جام جهانی والیبال 2019 را برابر ایتالیا برگزار کرد. تا قبل از این دیدار، ایتالیایی‌ها با چهار پیروزی و پنج شکست در رده ششم قرار داشتند و ایران نیز با همین رکورد اما به‌علت تفاوت در ست‌شماری هشتم بود. تیم ملی در نهایت در حالی که دو ست اول را از حریف برده بود، سه ست بعدی را به حریف واگذار کرد تا ششمین باخت خود را تجربه کرده باشد.

تیم ست اول ست دوم ست سوم ست چهارم ست پنجم
ایران 27 29 28 17 13
ایتالیا 25 27 30 25 15
ترکیب ابتدایی ایران:

میلادی عبادی‌پور - سعید معروف - علی اصغر مجرد - علی شفیعی - امیرحسین اسفندیار - امیر غفور

ست اول

پی از چندبار ردوبدل شدن توپ، نخستین امتیاز این ست به‌نفع ایتالیا ثبت شد. ایتالیا در همان ابتدا توانست با استفاده از اشتباهات بازیکنان کشورمان 3-6 جلو بیفتد. کمی بعد، ضربه عبادی‌پور دفاع شد و با برخورد به همین بازیکن به بیرون از زمین رفت تا امتیاز هشتم برای ایتالیا ثبت شود (4-8). پس از وقت استراحت فنی اول، تیم ملی به‌خود آمد و با کسب چهار امتیاز پیاپی و با دفاع زیبای شفیعی اختلاف را جبران کرد. در ادامه تیم ملی با دو امتیاز اختلاف از حریف پیش افتاد (12-10). ایتالیا بازهم برتری را در دست گرفت و زودتر از ایران به امتیاز شانزدهم رسید (15-16). برتری بازهم ردوبدل شد اما پس از آنکه نتیجه 18-20 به‌سود ایتالیا شد، کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کرد. در انتهای ست حساسیت بازی بالا رفت. در حالی که ایتالیا دوبار ست پوینت را در اختیار داشت با امتیاز عبادی‌پور بازی 24-24 شد. در نهایت ایران توانست با امتیاز شفیعی در ست نخست با نتیجه 27-25 به پیروزی برسد.

ست دوم

سرویس عبادی‌پور، اولین امتیاز این ست را به‌نفع ایران ثبت کرد. تیم ملی پس از آن سه امتیاز پیاپی را کسب کرد. ایتالیا در ادامه توانست با آبشار نلی اختلاف را به یک امتیاز کاهش دهد (5-4). کمی بعد علی اصغر مجرد توانست امتیاز هشتم را برای تیم کشورمان کسب کند (8-6). برتری دو امتیازی ایران بر حریف در دقایق آتی نیز ادامه پیدا کرد (13-11). سپس در حالی که ایران اختلافی سه امتیازی ایجاد کرده بود، تیم حریف سه امتیاز پیاپی کسب کرد تا بازی در امتیاز پانزدهم برابر شود اما پس از آن ایران به‌لطف خطای حریف، زودتر از ایتالیا به امتیاز شانزدهم رسید (16-15). ایتالیا در ادامه توانست با کسب دو امتیاز پیاپی 19-18 جلو بیفتد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کند. گابریله نلی اختلاف را برای ایتالیا به سه امتیاز رساند تا کولاکوویچ بازهم وقت استراحت بگیرد. ترفند کولاکوویچ جواب داد و بازی در امتیاز 22 مساوی شد. تیم ملی مجددا از حریف عقب افتاد اما بازهم بازی را در امتیاز 25 به تساوی رسید تا همانند ست اول، ست دوم نیز پایانی حساس داشته باشد. کمی بعد ایران توانست 29-27 ست دوم را هم از آن خود کند.

ست سوم

نخستین امتیاز ست سوم با فرود آبشار غفور در خارج از محدوده زمین برای ایتالیا ثبت شد. بازی در دقایق بعدی به‌صورت کاملا پایاپای ادامه داشت و ایتالیا با حداقل اختلاف در پیش بود (5-6). پس از آن تیم ملی سه امتیاز پیاپی کسب کرد و با دفاع شدن کوی، امتیاز هشتم برای ایران به‌دست آمد (8-6). کمی بعد با دریافت‌های عالی موذن تیم ملی موفق شد چهار امتیاز اختلاف ایجاد کند تا بلنجینی برای تیمش تقاضای وقت استراحت کند (10-6). سعید معروف با نبوغ خود و استفاده از غفلت دفاع ایتالیا نتیجه را 13-8 به‌نفع ایران کرد تا ایتالیا بازهم وقت استراحت بگیرد. ایران در ادامه بازی را مدیریت کرد تا زودتر از حریف به امتیاز شانزدهم برسد (16-11). لحظاتی بعد، ایتالیا فاصله را کمتر کرد. نلی سرویس خود را در زمین ایران خواباند تا نتیجه 19-17 شود و کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کند. در حالی که اختلاف به حداقل رسیده بود، دریافت عالی از موذن و ضربه عبادی‌پور نتیجه را 23-21 به‌نفع ایران کرد. اما در ادامه دو امتیاز پیاپی از ایتالیا بازی را برابر کرد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کند. درست مثل دو ست قبل، بازی 24-24 شد تا مجددا همه‌چیز حساس شود. در نهایت، این ایتالیا بود که توانست 30-28 در این ست به پیروزی برسد.

ست چهارم

اولین امتیاز این ست را تیم ملی کسب کرد اما در ادامه این ایتالیا بود که 4-2 برتری را به‌دست آورد. برتری ایتالیا ادامه پیدا کرد و این تیم با اختلاف دو امتیاز از ایران پیش افتاد (6-8). بازیکنان کشورمان نتوانستند اختلاف را کاهش دهند و از طرفی دیگر با تحکیم برتری ایتالیا، کولاکوویچ ناچار شد تقاضای وقت استراحت کند (8-12). با درخشش فابیو بالاسو، لیبروی ایتالیا، دقایقی بعد اختلاف به شش امتیاز رسید. وقت استراحت فنی دوم در حالی از راه رسید که ایتالیا 10-16 جلو افتاده بود! ایتالیا بازی بی‌نقصی ارائه کرد تا بازی 19-11 شود. تیم ملی در دقایقی بعدی بهتر کار کرد و اختلاف به پنج امتیاز رسید (15-20). تا انتهای ست اتفاق خاصی نیفتاد و ایتالیا با پیروزی 25-17 در ست چهارم، کار را به ست تعیین‌کننده پنجم برساند.

ست پنجم

امتیاز اول ست پنجم را ایران کسب کرد. اما پس از آن ایتالیا 4-2 جلو افتاد. تیم ملی در ادامه توانست برتری را به‌دست بیاورد (8-7). کمی بعد، ایتالیا بود که با کسب دو امتیاز پیاپی برتری را به‌دست آورد و کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کرد. پس از آنکه بازی در امتیاز سیزدهم به تساوی رسید، نوبت بلنجینی بود تا تقاضای وقت استراحت کند. بلافاصله پس از آن نیز ایتالیا جلو افتاد تا کولاکوویچ وقت استراحت بگیرد. در نهایت با دریافت ضعیف ایران روی سرویس نلی، ایتالیا 15-13 به پیروزی رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟