130 برنامه در هفته پدافند غیرعامل در گچساران اجرا می شود


130 برنامه در هفته پدافند غیرعامل در گچساران اجرا می شود

گچساران- ایرنا- فرماندار گچساران گفت: 130 عنوان برنامه با مشارکت دستگاه های اجرایی شهرستان در هفته پدافند غیرعامل اجرایی می شود.

علی خوان پایه روز دوشنبه در ستاد پدافند غیرعامل گچساران با اشاره به مهمترین برنامه های این هفته، افزود: برگزاری دوره آموزش برای معلمان و مربیان آموزش و پرورش، دوره های آموزشی برای دستگاه ها، همایش تاثیر فناوری اطلاعات، گفت و گوی خبری، زنگ پدافند غیر عامل در مدارس منتخب آموزش و پرورش، برگزاری رزمایش های مختلف، برگزاری مانور تاب آوری دستگاه ها در برابر قطع برق و تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی از جمله برنامه های این هفته هستند.
وی با بیان اینکه روز هشتم آبان با تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان پدافند غیر عامل نامگذاری شده افزود: معرفی ضرورت ها و دستاوردهای پدافند غیرعامل در سطح جامعه، ایجاد تحرک و انگیزه در دستگاه های اجرایی و آگاه سازی مردم در این زمینه از جمله برنامه های پدافند غیرعامل شهرستان است.

خوان پایه اظهار داشت: افزایش ضریب ایمنی و ارتقا آمادگی مقابله با هرگونه حوادث احتمالی و اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از تنش و کاهش تلفات انسانی و تاسیسات از مهمترین اهداف و رویکردهای ستاد پدافند غیرعامل در جامعه است.

وی ابراز کرد: به دلیل قرار گرفتن مرقد حرم بی بی حکیمه(س) در دل کوه به منظور جلوگیری از ریزش کوه و پرتاب سنگ در زمان بارندگی باید اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

فرماندار گچساران همچنین به روند پیشرفت تنها کشتارگاه این شهرستان اشاره کرد و افزود: کشتارگاه این شهرستان در هفته پدافند غیرعامل به بهره برداری می رسد.

خوانه پایه افزود: کشتارگاه این شهرستان به علت خرابی دستگاه کوره لاشه سوز، سردخانه و دیگر تجهیزات مورد نیاز هم اکنون تعطیل است.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

۲۰۸۲/۱۶۶۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا