بندرخمیر نیازمند خط انتقال مجزای تامین آب است


بندرخمیر نیازمند خط انتقال مجزای تامین آب است

بندرعباس- ایرنا- شهرستان بندرخمیر با توجه به اشتراک خط انتقال آب آن با برخی از روستاهای شهر بندرعباس و همچنین برخی مشکلات دیگر، نیازمند خط انتقال مجزا برای تامین آب است.

فرماندار بندرخمیر گفت: درحال حاضر آب شرب این شهرستان از آب شیرینکن بندرعباس تامین می‌شود اما برخی افراد باعث اختلال در خط انتقال آب و روند توزیع آن در این منطقه می‌شوند که این موضوع برای مردم شهرستان قابل قبول نیست.
میرهاشم خواستار در نشستی پیرامون وضعیت آب شهرستان بندرخمیر افزود: شهرستان بندرخمیر منبع ذخیره آب نیز ندارد که احداث منبع و توزیع عادلانه آب یکی دیگر از خواسته‌های مردم این منطقه از مسوولان آب وفاضلاب هرمزگان و متولیان این حوزه است.
وی بیان داشت: بندرخمیر یکی از شهرستان‌های درحال توسعه است که باتوجه به وجود کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی در اطراف آن و همچنین روند روبه رشد جمعیت این شهر، نیازمند احداث مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب است.
فرماندار بندرخمیر اظهارداشت: برای جبران بحران بی آبی، درحال حاضر احداث یک مخزن ۱۰ هزارمترمکعبی در این شهرستان پیشنهاد می‌شود.
خواستار در پایان، بر ضرورت احداث ایستگاه پمپاژ برای ارسال آب به شهرک صنعتی خمیر، پیگیری و تامین اعتبار برای سیستم فاضلاب شهری واصلاح شبکه آب دربرخی از محله‌های این شهر به عنوان دیگر مطالبه‌های مردمی این منطقه در حوزه آب تاکیدکرد.

مشکل انتقال آب به بندرخمیر رفع شد
مدیرعامل آب وفاضلاب شهری هرمزگان نیز گفت: در روزهای اخیر به علت ورود لکه‌های روغنی به دهانه ورودی آب شیرینکن بندرعباس، شاهد قطعی آب در شهرستان بندرخمیر بودیم که با پیگیری‌های انجام شده این مشکل برطرف شد.
امین قصمی افزود: از روز جمعه گذشته (۱۹ مهرماه) پس از رفع مشکل، آب شهر بندرخمیر وارد مدار شد و مردم این منطقه پنج روز در هفته از آب بهره مند هستند.
وی با تایید دستکاری در خطوط انتقال آب از بندرعباس به بندرخمیر اظهار داشت: افرادی ناشناس در برخی روستاهای همجوار شهرستان خمیر باعث دستکاری در خط انتقال شده و مشکلاتی در زمینه توزیع آب ایجاد کردند که باید با افراد خاطی برخورد شود.
مدیرعامل آب وفاضلاب هرمزگان اظهارداشت: هرچند احداث منبع ذخیره آب در شهرستان بندرخمیر نیازمند هزینه زیادی است اما این موضوع در دست پیگیری بوده و درصورت تامین اعتبار ، انجام خواهد شد.
قصمی گفت: طرح مطالعاتی احداث سیستم فاضلاب شهری بندرخمیر و سه شهر غربی هرمزگان نیز انجام شده اما برای احداث آن نیازمند تامین اعتبار است که درصورت تامین این امر محقق خواهد شد.

مردم خمیر در رفع مشکلات آبی با مسوولان همراهی می‌کنند
امام جمعه بندرخمیر نیز گفت: اگر مسوولان، مشکلات در تامین و توزیع آب را به مردم اطلاع دهند و مردم نیز برای حل آنها همراهی خواهند کرد.
حجت الاسلام والمسلمین صفایی حائری با قدردانی از عملکرد آب و فاضلاب هرمزگان در رفع بحران آب، افزود: مردم بندرخمیر، نجیب هستند و در چند روز گذشته نیز صبر و متانت خود را درخصوص کمبود آب به خوبی نشان دادند.
احداث آب شیرین ۱۰۰ هزار مترمکعبی بندرعباس برای تامین آب شهرهای بندرعباس و بندرخمیر در تیرماه سال ۹۱ آغاز شد که مرحله نخست آن با ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز، آذرماه پارسال با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به بهره برداری رسید.
شهرستان بندرخمیر ۵۶ هزار و ۱۴۸ نفر جمعیت دارد و در ۱۷۵ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.

۲۰۹۴/۷۱۹۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت