همه حواشی بدنسازی ایران به قلم خبرنگار رکنا / از دوپینگ قهرمان جهان تا خط خوردن نوابغ کشور!


همه حواشی بدنسازی ایران به قلم خبرنگار رکنا / از  دوپینگ قهرمان جهان تا خط خوردن نوابغ کشور!

رکنا: مسابقات بدنسازی قهرمانی کشور در زنجان که حکم انتخابی تیم ملی را نیز داشت، با حواشی و اتفاقات ریز و درشتی همراه بود.

به گزارش رکنا، حواشی فراوان مسابقات بدنسازی قهرمانی کشور باعث شد تا با سامان سرابی، عضو کمیته فنی فدراسیون پرورش اندام کشورمان تماس گرفته تا بیشتر از جزییات نفرات انتخاب شده برای عضویت در تیم ملی با خبر شویم.

سامان سرابی در در مورد لیست نفرات منتخب تیم ملی که ظهر دیروز اعلام شد، به خبرنگار رکنا گفت: در همان روز مسابقه لیست نفرات مورد نظرمان را تهیه کرده و روز گذشته یعنی شنبه، لیست را به فدراسیون تحویل دادیم. همچنین در غیاب آقای علیشاهی، رضا درویش، سرپرستی کمیته فنی را بر عهده داشت.

سرابی پیرامون ابهاماتی که در عضی دسته ها وجود دارد، اظهار داشت: هیچ گاه نگفته بودیم که لزوما نفرات اول و دوم برای عضویت در تیم ملی انتخاب می شوند و می بینید که به عنوان مثال در ماسکولار، نفر سوم دسته اول به عضویت تیم ملی در آمده است. در بعضی دسته ها مانند دسته آخر بادی کلاسیک نیز ورزشکاری را در حد و اندازه تیم ملی ندیدیم.

سرابی همچنین در مورد شنتیا لک پور گفت: پیش از مسابقه اعلام شده بود که شنتیا به علت دوپینگ نمی تواند در مسابقات جهانی شرکت کند و حضور او در رقابت انتخابی تیم ملی نیز تنها به دلیل درخواست خود شنتیا و اطرافیانش بود.

همه حواشی بدنسازی ایران به قلم خبرنگار رکنا / از  دوپینگ قهرمان جهان تا خط خوردن نوابغ کشور!

همانطور که اشاره کردیم، روز گذشته صحبتی داشتیم با عضو کمیته فنی فدراسیون که در لابه‌لای آن سخنان عجیبی از سوی سرابی مطرح شد؛ 《...نامه محرومیت شنتیا را دیده بودیم و تنها به درخواست خانواده‌اش با حضور او در رقابت انتخابی موافقت شد...》 صحبت‌های سرابی از جهات زیادی قابل تامل و بررسی است. اگر بنا را بر صحت این سخنان قرار دهیم، این پرسش به وجود می‌آید که پس حق و حقوق ورزشکارانی مانند هادی حقیقی، علیرضا قربانی و تعداد کثیری از دیگر قهرمانان که به علت نداشتن گذرنامه از حضورشان در مسابقات انتخابی ممانعت به عمل آمد چه می‌شود؟! هرچند جدای از این موضوع شاهد بی‌قانونی‌های دیگری نیز در طول برگزاری رقابت‌های انتخابی بودیم که در وقت مناسب به بررسی تک‌تک آن ها خواهیم پرداخت.

آری، رفاقت‌ها سر جای خود اما در راستای استیلای حق ورزشکاران کشورمان که با خون دل خوردن، ماه‌ها رژیم را تحمل کرده و با آرزوی اهتزاز پرچم کشورمان گام به صحنه مسابقات گذاشتند، لحظه‌ای عقب نخواهیم نشست.

آقایان در روز مسابقه، بله در روز مسابقه ورزشکارشان را به کنار استیج برده و در مقابل دیده همگان قامت او را متر می‌زنند؛ پس کجا هستند رسانه‌هایی که داعیه آزادی بیان دارند و سنگ قهرمانان را به سینه می‌زنند؟ کسی چه می‌داند، شاید هم چون ورزشکار مورد نظر قراردادی برایتان جور نکرده و آبی برایتان از او گرم نمی‌شود از موضوع چشم‌پوشی می‌کنید!

در روز مسابقه، یکی از مربیان بنام کشور رفتارهایی از خود نشان می‌دهد که در چاله‌میدان هم نظیر آن را ندیده بودیم و دقایقی بعد می‌بینیم که به راحتی داخل سالن رژه می‌رود. نخیر آقا، دوران این خبر و آن خبر را کار نکنید تمام شد. به یاری خداوند در مسیری گام بر می‌داریم که در آن، جز پرودگار بزرگ به احدی بله قربان نمی‌گوییم. چرا که ریالی به قراردادهای چند دیناری‌تان احتیاج نداشته و رسالت کاری‌مان را ارجح بر هر موضوع دیگری می‌دانیم.

یکی دیگر از اوزان قابل بحث، دسته آخر بادی کلاسیک بود. دسته ای که متاسفانه با وجود شرکت ورزشکاران باکیفیت، متاسفانه در نهایت سهمی در لیست نفرات اعزامی به مسابقات جهانی امارات نداشت.

همه حواشی بدنسازی ایران به قلم خبرنگار رکنا / از  دوپینگ قهرمان جهان تا خط خوردن نوابغ کشور!

تصاویر فوق را با دقت تماشا بفرمایید. تصاویر مربوط به ۶ فینالیست دسته آخر بادی‌کلاسیک کشورمان در مسابقات انتخابی زنجان است. ببینید که چگونه کیفیت بالای عضلات، تقارن و خطوط ناب هر ۶ نفر، الحق و الانصاف جلوه‌ای بی‌بدیل از هنر والای هنر زیبایی‌اندام را در استیج به منصه ظهور گذاشته بود؛ جلوه‌ای که صدافسوس حالا با نظر کمیته فنی، استیج فجیره از نمایش آن محروم شده‌است. آری، این استیج فجیره بود که از نمایش قهرمانانی نظیر مهرشاد یعقوبی، محمد حقیقی و جعفر کوهی محروم شد نه پسران سخت‌کوش کشورمان که از خطه آذربایجان گرفته تا شیراز و پایتخت به عشق پیراهن مقدس تیم‌ملی، راه زنجان را در پیش گرفته بودند.

سرتان را بالا بگیرید قهرمانان، می‌نگاریم که در یاد تاریخ بماند چگونه هنر پرورش‌اندام از افتخار ثبت نام شیربچه‌هایی مانند شما در دیباچه تاریخ خود محروم گشت. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل