رفع مشکل کمبود پزشک مناطق محروم تا سال ١4٠٠


نمکی گفت: تا اواخر سال 99 و ابتدای سال ١4٠٠ دیگر کشور با چالشی به اسم کمبود پزشک در نقاط محروم روبه‌رو نخواهد بود.

رفع مشکل کمبود پزشک مناطق محروم تا سال ١4٠٠به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر بهداشت در حاشیه همایش «پوشش همگانی سلامت» در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه شصت و ششمین نشست سازمان بهداشت جهانی در شرایطی برگزار می‌شود که برخی دولت‌های غربی و آمریکا تلاش می‌کنند تا هیچ نشستی در این منطقه و ایران برگزار نشود، اظهار کرد: خوشبختانه با استقبال خوب کشور‌های منطقه مواجه شدیم و این همایش دستاورد مهمی برای کشور به دنبال خواهد شد.

نمکی افزود: این نشست، فرصت مناسبی برای رساندن صدای مظلومیت مردم ایران به گوش جهانیان است و نشان می‌دهیم که تحریم‌های ظالمانه بر اقتصاد سلامت و تامین تجهیزات پزشکی چه اثراتی داشته است.

او ادامه داد: بیانیه تهران در پایان این اجلاس به عنوان یک سند افتخار جمهوری اسلامی ایران در مجامع جهانی خواهد درخشید.

وزیر بهداشت بیان کرد: ما به دنبال جامعه محور کردن خدمات سلامت هستیم و ۲۰ میلیون نفر داوطلب از دل خانه‌ها انتخاب خواهند شد و آن‌ها را آموزش می‌دهیم که در قالب طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» فعالیت کنند.

او با بیان اینکه دستاورد‌های بسیج ملی منترل فشارخون در اجلاس مطرح می‌شود، گفت: این بسیج ملی یک اقدام بی نظیر در عرصه جهانی بود و در یکی از محور‌های اجلاس به عنوان یک تجربه موفق به آن می‌پردازیم.

ایجاد انگیزه ماندگاری در مناطق محروم با گزینش پزشک بومی

نمکی با اشاره به طرح ماندگاری پزشک در مناطق محروم، گفت: گزینش پزشک بومی و ایجاد انگیزه برای ماندگاری در مناطق محروم در اولویت است و معتقدیم که با توزیع مناسب و ایجاد انگیزه در فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مشکل پزشک نقاط محروم برطرف می‌شود و تا اواخر سال ۹۹ و ابتدای سال ١۴٠٠ دیگر کشور با چالشی به اسم کمبود پزشک در نقاط محروم روبه‌رو نخواهد بود.

نمکی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره صادرات دارو به عنوان دستاورد اجلاس بیان کرد: نشست‌های دو جانبه و مساعدی با کشور‌های لیبی، عراق و افغانستان داشتیم که امیدوارم به برداشتن گام‌هایی موفق در صادرات دارو، منجر شود.

نمکی درباره فروش صندلی پزشکی گفت: تیم حرفه‌ای برای رسیدگی به موضوع فروش صندلی پزشکی قرار دادیم تا به پرونده‌ها ورود و نتایج را اعلام کنند.بیشتر بخوانید: ایران در آستانه ریشه کنی مالاریا/ اجرای طرح «هرخانه، یک پایگاه سلامت» در نیمه دوم سالنمکی در واکنش به خبر انتقال ۱۳۰ نفر از منتسبین به هییت‌های علمی به شکل غیرقانونی از تغییر رشته از دامپزشکی به پزشکی گفت: از تعداد دقیق این افراد خبر ندارم، اما مواردی غیر موازین قانونی از انتقال رشته غیر پزشکی به پزشکی گزارش شده بود و باید اعلام کنم همکاران من در وزارت بهداشت در برابر هیچ تخلفی عقب نشینی نمی‌کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طالع بینی سال اژدها / خصوصیات متولدین سال اژدها + فیلم