تحلیلگر نظامی: فقط یک موشک هسته‌ای دی‌اف-41 چین می‌تواند نیویورک را با خاک یکسان کند


تحلیلگر نظامی: فقط یک موشک هسته‌ای دی‌اف-41 چین می‌تواند نیویورک را با خاک یکسان کند

پس از رونمایی از موشک بالستیک دی‌اف-41، چین هشدار داد تنها یک اصابت از این نوع موشک قابلیت آن را دارد که شهر‌های بزرگی از آمریکا مانند نیویورک را نابود کند.

تحلیلگر نظامی: فقط یک موشک هسته‌ای دی‌اف-41 چین می‌تواند نیویورک را با خاک یکسان کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، چین به تازگی از موشک بالستیک دی‌اف-۴۱ رونمایی کرد که بنا به گفته کارشناسان نظامی این کشور، اصابت تنهای یکی از آن‌ها می‌تواند کل شهر نیویورک را با خاک یکسان کند.

شی یژو، تحلیلگر نظامی چین درباره این موشک گفت در حقیقت دی‌اف-۴۱ ایمنی مردم آمریکا را تضمین می‌کند، زیرا مانع آن می‌شود که واشنگتن با مخالفت با پکن خطر کند. او گفت: «هرچقدر قدرت بازدارنگی بیشتر باشد، امپریالیست‌ها هم کم‌تر خطر می‌کنند».

یژو افزود: «اگرچه بر اساس قابلیت‌های گزارش شده، این موشک برای حمل همزمان ۱۰ کلاهک هسته‌ای مورد تحسین قرار گرفته است، برای آنکه به همه جای آمریکا حمله کند باید کاهش وزن داشته باشد و باید به کلاهک‌های کمتری مجهز شود. بنابراین، دی‌اف-۴۱ معمولاً باید سه یا چهار کلاهک W۸۸ با عملکرد حدود ۵۰۰ کیلو تن یا یک کلاهک واحد با بازده یک میلیون تن داشته باشد».

یژو اضافه کرد: «یک دی‌اف-۴۱ می‌تواند بدون مشکل به شهر‌های بزرگی مانند نیویورک حمله کرده و کاملا آن را با خاک یکسان کند».

چین نخستین بار در اوایل ماه جاری میلادی و در هفتادمین سالگرد بنیانگذاری چین کمونیست موشکی با توانایی هسته‌ای که گفته می‌شود بیشترین برد موشک بالستیکی را در جهان دارا می‌باشد، به نمایش گذاشت. گفته می‌شود ساخت این موشک ده سال به طول انجامیده است.

بنا بر اعلام رسانه‌ها، دی‌اف-۴۱ توانایی طی ۹۳۰۰ مایل را داردکه به این ترتیب به تمامی قاره آمریکا دسترسی خواهد داشت. این موشک قادر است ۱۰ کلاهک هسته‌ای را که هرکدام به تنهایی توانایی حرکت دارند حمل کند و این بدان معناست که به طور همزمان می‌تواند ده هدف را نشانه‌گیری کند. این موشک ظرف مدت ۳۰ دقیقه پس از پرتاب می‌تواند به آمریکا برسد که این مدت زمان کوتاهی برای پاسخگویی سیستم‌های دفاعی است و همچنین به منظور فرار از سیستم‌های دفاعی دارای طعمه‌های دفاعی می‌باشد.

این هشدار کارشناسان نظامی چین پس از آن صورت می‌گیرد که پکن تعدادی از شرکت‌ها و سازمان‌های آمریکایی از جمله اپل و ان‌بی‌ای را به دلیل تولید محصولاتی که از ناآرامی‌های هنگ‌کنگ حمایت می‌کرد به شدت مورد انتقاد قرار داد. روز گذشته نیز شی‌جین پینگ، رئیس‌جمهور این کشور، هشدار داد چناچه کسی برای تقسیم چین تلاش کند با «استخوان‌های خرد شده» مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی