خوداظهاری مالیاتی در دزفول به 85 درصد رسید


خوداظهاری مالیاتی در دزفول به  85 درصد رسید

دزفول- ایرنا- سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول به رشد دریافتی مالیاتی امسال نسبت به پارسال اشاره کرد و گفت: خوداظهاری مالیاتی در شهرستان دزفول طی امسال به 85 درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا محمد حیدری روز سه شنبه در نشست شورای اشتغال دزفول در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: با وجود اینکه اخذ مالیات از واحدهای تولیدی، صنعتی و تجاری قانون است و برخی از این واحدها از پرداخت مالیات فرار می کنند این رشد خوداظهاری مالیاتی نشان دهنده اعتماد مردم به سازمان امور مالیاتی است.
وی ضمن تقدیر از سیاست های اداره امور مالیاتی دزفول گفت: بخش زیادی از درآمد دولت از محل مالیات تامین می شود، در حوزه مالیات بر ارزش افزوده با رشد ۶۵ درصدی در دزفول مواجه هستیم که نشانه تعامل و مشارکت خوب با واحدهای صنعتی در دزفول است.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه ۲ واحد صنعتی این شهرستان با مشکل مواجه هستند، افزود: یکی از واحدها شرکت دزدشت(تکین) است که با وجود خوش سابقه بودن در سال های گذشته گرفتار شده ولی اخیرا مدیران شرکت به توافق رسیدند و قرار است از صندوق توسعه ملی تسهیلات بگیرد.
وی اظهار داشت: این شرکت در حوزه بیمه ای، مالیات و برق با مشکل مواجه است که باید با همکاری مسئولان مربوطه نسبت به رفع این مشکلات اقدام کرد.
حیدری افزود: این شرکت درخواست بازکردن قفل اموال کرده تا بتواند تولید شرکت را ارتقا دهد.

شرکت تکین ۹۰ میلیارد ریال بدهی مالیاتی دارد
حمیدرضا تختایی رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان دزفول نیز گفت: برای حل مشکلات شرکت تکین چندین نشست با حضور مسئولان مربوطه برگزار شده و نهایت همکاری در ۲ سال اخیر صورت گرفته است.
وی افزود: شرکت تکین حدود ۹۰ میلیارد ریال بدهی مالیاتی دارد که قسط های بلندمدت برای پرداخت آن در نظر گرفته شد ولی مدیر شرکت موجودی نداشت.
تختایی گفت: ۱۰۰ درصد جرائم مالیاتی فعالان اقتصادی تا پایان مهرماه بخشیده می شود لذا شرکت تکین نیز می تواند از این بخشودگی استفاده کند.
وی افزود: اداره امور مالیاتی شهرستان دزفول پارسال برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی و حمایت و از سرگیری فعالیت آنها ۲۳۰ میلیارد ریال کمک کرد.
رئیس اداره امور مالیاتی دزفول با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد جرائم مالیاتی شرکت تکین قابل بخشش است، بیان کرد: برای ۴۰۳ فرد حقیقی تسهیلات یک میلیارد ریالی و ۷۰ فرد حقوقی تسهیلات ۳۰ میلیارد ریالی با اقساط بلندمدت پرداخت شد.

اختصاص ۱۸ میلیارد ریال برای تسهیلات خوداشتغالی مددجویان بهزیستی

فریدون عبدی رئیس اداره بهزیستی دزفول نیز گفت: این اداره در ۶ ماه نخست امسال برای ۷۲ نفر اشتغالزایی کرد که ۵۱ نفر در حوزه شهری و ۲۱ نفر در حوزه روستایی بودند.
وی با اشاره به اختصاص ۱۸ میلیارد ریال اعتبار برای تسهیلات خوداشتغالی مددجویان بهزیستی افزود: برای پرداخت وام خوداشتغالی ۶۶ نفر به بانک معرفی شدند و پنج نفر تسهیلات کارفرمایی دریافت کردند.
مسعود رحیمی رئیس کمیته امداد دزفول نیز اظهار داشت: کمیته امداد دزفول و سردشت در حوزه اشتغال و جذب منابع مالی در سال های ۹۶ و ۹۷ جزو شهرستان های برتر بوده است.
وی افزود: رویکرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی مددجویان است که در چندین مورد این امر در دزفول محقق شده است.
رحیمی با بیان اینکه اعتبارات کمیته امداد برای پرداخت تسهیلات طی امسال ۲.۵ برابر شده است، افزود: ۱۰۴ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال در چهار فصل از جمله مشاغل خانگی و اشتغال روستایی در دزفول در نظر گرفته شده که تاکنون ۲۸ درصد این منابع جذب شده است.
وی از مسئولان بانک ها خواست برای ضمانت و تاخیر در پرداخت قسط ها همکاری بیشتری با مددجویان داشته باشند.

۷۲۷۸/۳۰۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در