ایران جزو کشورهای پیشروی بهداشتی در منطقه مدیترانه شرقی است


ایران جزو کشورهای پیشروی بهداشتی در منطقه مدیترانه شرقی است

اوهانو گفت: ایران رهبر بهداشتی در منطقه مدیترانه شرقی می باشد چرا که توانسته با ارایه خدمات بهداشتی از مرگ و میر مادران و کودکان بر اثر بیماری های واگیر جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «تدروس اوهانو» در اجلاس وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: با توجه به دستاوردهای بهداشتی ایران، سازمان بهداشت جهانی موظف است تا به این کشور برای ارایه کیفیت بهتر و بالا بردن خدمات بهداشتی همکاری کند.

دبیر کل سازمان بهداشت جهانی گفت: گزارش هایی که سازمان بهداشت جهانی منتشر کرده است، بیانگر این است که مشکلات بهداشتی متعددی در منطقه مدیترانه شرقی وجود دارد اما تلاش برخی کشورها باعث شده تا در این موضوع خوش بین باشیم.

وی با بیان اینکه ما نیازمند تعهد سیاسی هستیم تا وضعیت بهداشتی در کشورهای منطقه از جمله افغانستان، اردن، ایران و پاکستان بهبود یابد، گفت: برنامه هپاتیت جهانی برای کنترل، پیشگیری و کاهش مرگ و میر ناشی از هپاتیت در حال اجرا می باشد.

وی افزود: نیازمند این هستیم تا برای کنترل مرگ و میرها برنامه ای تهیه شود تا مادران، نوزادان و بیماران دارای زندگی سالمی باشند و من تعهد می دهم امسال برای اجرای آن کمک کنم.

پایان پیام/55

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی