مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای پایان‌نامه در سمنان برگزار می شود


مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای پایان‌نامه در سمنان برگزار می شود

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان سمنان از برگزاری مرحله استانی چهارمین دوره مسابقات ملی دفاع سه دقیقه ای پایان نامه در این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید محمد علی شاهمیری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسابقات دفاع سه‌دقیقه‌ای پایان‌نامه(3MT) بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی، بیانی و ایده‌پردازی در دانشجویان و فرصتی برای برقراری ارتباط بین فضای دانشگاه، صنعت و جامعه و کاربردی‌کردن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشجویی است.

وی افزود: این مسابقات از سال 2008 میلادی در دانشگاه کوئینزلند استرالیا آغاز شده و در حال حاضر در تعداد زیادی از دانشگاه های معتبر دنیا اجرا می شود، در ایران به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی این مسابقات از سال 1395 به عنوان بخش جنبی جشنواره پایان نامه سال دانشجویی کلید خورد و در ادامه به صورت مستقل در سال های 1396 و 1397 ادامه یافت.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان سمنان اضافه کرد: ثبت نام شرکت کنندگان برای حضور در مرحله استانی این مسابقات آغاز شده است و تا 20 آبان ماه امکان ثبت‌نام وجود دارد، علاقه مندان جهت شرکت در این مسابقات می توانند به آدرس سمنان – بلوار قائم – بلوار دانشجو – معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان سمنان مراجعه و یا با شماره تماس 33337276-023 تماس حاصل نمایند.

شاهمیری تأکید کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات مانند سه دوره گذشته فارغ التحصیلان و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی خواهند بود، اما اولویت ثبت نام با دانشجویانی است که پروپوزال خود را به ثبت رسانده و در حال تدوین پایان نامه خود هستند. بر اساس قوانین بین المللی این مسابقات صرفا دانشجویان می توانند در این مسابقات شرکت کنند، اما با توجه به این که دوره های قبلی مسابقات در ایران غالباً با حضور فارغ التحصیلان برگزار شده است، در این دوره نیز امکان ثبت نام فارغ التحصیلان وجود دارد.

وی ادامه داد: دانش آموختگانی که از ابتدای سال تحصیلی 95-94 تا پایان مهرماه سال 1398 از پایان‌نامه خود دفاع کرده باشند و همچنین دانشجویانی که پروپوزال پایان نامه خود را تا پایان آبان ماه 98 به تصویب رسانده اند، می توانند در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان سمنان با بیان اینکه تنها فارغ التحصیلان و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری امکان شرکت در این مسابقات را دارند، افزود: فارغ‌التحصیلان تمامی دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین دانشگاه‌های خارجی مورد تأیید وزارتین می‌توانند در این مسابقات شرکت نمایند.

شاهمیری همچنین گفت: پس از پایان مهلت فراخوان ثبت نام، مرحله مقدماتی مسابقات طی ماه‌های آبان و آذر و دی سال جاری برگزار می شود، افراد برگزیده در مرحله استانی به مرحله نیمه نهایی ابین مسابقات که حداکثر تا پایان سال جاری برگزار می شود راه پیدا می کنند، مرحله نهایی این مسابقات نیز بهار 1399برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته