خدمات اتوبوسرانی شهرری در اربعین رایگان است


خدمات اتوبوسرانی شهرری در اربعین رایگان است

شهرری- ایرنا- معاون امور فنی و عمرانی فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: 840 دستگاه اتوبوس و تاکسی ون در روز اربعین زائران را به صورت رایگان از حرم عبدالعظیم(ع) به پایتخت جابجا می‌کند.

به گزارش ایرنا، سید ناصر موسوی روز سه‌شنبه در نشست خبری ستاد اربعین حسینی(ع) شهرستان ری، اظهار داشت: ۶۰۰ دستگاه اتوبوس ۲ کابین، ۱۹۰ دستگاه اتوبوس تک‌کابین و ۵۰ دستگاه تاکسی ون در نقاط مختلف حرم عبدالعظیم(ع) و میادین اصلی شهرری برای جابجایی زائران مستقر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تمامی خدمات اتوبوسرانی و تاکسیرانی در مسیر برگشت زائران مراسم معنوی پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی(ع) به صورت رایگان خواهد بود، عنوان کرد: ضلع جنوبی حرم عبدالعظیم(ع) و خیابان شهید "زهره وند"محل استقرار اتوبوس‌های باقرشهر و کهریزک است.

رییس کمیته برنامه‌ریزی ستاد اربعین حسینی(ع) شهرستان ری ادامه داد: پارکینگ میدان فرمانداری محل استقرار اتوبوس‌های و تاکسی‌های نازی آباد، صالح آباد، راه آهن و خانی‌آباد خواهد بود.

موسوی با اشاره به اینکه پارکینگ سیدالشهدا(ع) واقع در بزرگراه شهید آوینی و خیابان سلمان فارسی محل دپوی اتوبوس‌های قرچک، ورامین و پیشوا است، تصریح کرد: ایستگاه اتوبوس‌های دولت‌آباد، خاوران و میادین شوش و خراسان نیز در سه راه ورامین جانمایی شده‌اند.

وی یادآور شد: همچنین ۵۰ دستگاه تاکسی ون در میدان شهرری و تقاطع خیابان امام حسین(ع) با خیابان فدائیان اسلام مستقر هستند تا زائران را به صورت رایگان به ایستگاه متروهای جوانمرد قصاب و شهرری انتقال دهند.

موسوی با بیان اینکه زائران مراسم جاماندگان اربعین حسینی(ع) از شهرهای اطراف مانند ورامین، قرچک، حسن آباد فشافویه، کهریزک و پیشوا نیز مانند سنوات گذشته حضور خواهند داشت، اضافه کرد: امسال برای حضور حداکثر و رفاه حال زائران در بخش‌ها مختلف شهرستان ری از جمله قلعه نو، کهریزک و خاوران مکان‌های مناسبی برای ایستگاه‌های صلواتی و موکب برای استراحت سالمندان جانمایی شده است.

وی در پایان از اجرای طرح ترافیک ویژه مراسم جاماندگان اربعین حسینی(ع) از ساعت ۲۴ جمعه شب تا پایان مراسم در روز شنبه اشاره کرد و افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته در تمام طول مسیر حرکت زائران نباید خودرو شخصی پارک باشد و تمامی خودروهای خدمات رسان نیز با نشان و علامت خاص مشخص می‌باشند.

کاروان عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) استان تهران با عنوان جاماندگان کربلای حسینی امسال برای هفتمین سال پیاپی با پای پیاده عازم حرم حضرت عبدالعظیم(ع) شدند.

آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و در کنار آن بارگاه شریف حضرات حمزه(ع) و طاهر(ع) در شهرری از قرن سوم تاکنون، به عنوان یکی از مشهورترین اماکن زیارتی و سیاحتی ایران مورد توجه و عنایت دوست‌داران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده است.

منزلت حضرت عبدالعظیم(ع) به حدی است که امام هادی(ع) به یکی از اهالی ری می فرمایند: «اگر قبر عبدالعظیم(ع) را که در نزد شماست زیارت می کردی مانند کسی بودی که امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است».

۶۰۰۳/۳۲۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید