ساخت 203 کیلومتر پیاده‌رو ویژه نابینایان در مشهد


ساخت 203 کیلومتر پیاده‌رو ویژه نابینایان در مشهد

معاون معماری و شهرسازی شهرداری مشهد گفت: تاکنون 203 کیلومتر پیاده‌روسازی و مسیر بساوایی ویژه رفت و آمد شهروندان نابینا در سطح این کلانشهر اجرا شده است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری مشهد گفت: تاکنون ۲۰۳ کیلومتر پیاده‌روسازی و مسیر بساوایی ویژه رفت و آمد شهروندان نابینا در سطح این کلانشهر اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد،محمدرضا حسین‌نژاد در این خصوص گفت: مسیرهای پیاده‌رو شهری برای شهروندان نابینا در مشهد به صورت استاندارد اجرا شده و توسعه آن نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی ادامه داد: شهروندان نابینایان با استفاده از مسیرهای ویژه پیاده‌روی می‌توانند با استفاده از عصای خود روی خطوطی که به همین منظور ایجاد شده‌اند به راحتی مسیریابی کنند.

معاون شهردار مشهد گفت: بر اساس مصوبه‌ای با عنوان "شهر برای همه" که از سوی شورای اسلامی شهر مشهد ابلاغ شده شهرداری مکلف است در قالب چیدمان مبلمان شهری برنامه‌های مختلفی به منظور مناسب‌سازی خیابانها برای همه اقشار از جمله شهروندان کم‌توان و سالمندان اجرا کند.

وی افزود: اجرای این مصوبه‌ شورای شهر مشهد برای بهره‌مندی شهروندان کم‌توان و سالمندان با توجه به بودجه موجود در دستور کار شهرداری مشهد قرار گرفته است.

حسین‌نژاد به هزینه روزانه ۵۰ میلیارد ریال از سوی شهرداری برای امور جاری کلانشهر مشهد اشاره و بیان کرد: بر اساس سهم بودجه و طبق برنامه زمانبندی چیدمان مبلمان شهری می‌بایست به گونه‌ای طراحی شود که برای افراد دچار معلولیت جسمی، کم‌توان و همه آحاد شهروندان قابل استفاده و بهره‌گیری باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی