از چهارتای برانکو تا شش‌تای کی‌روش؛ پایان 18 سال انتقام‌گیری از بحرین


از چهارتای برانکو تا شش‌تای کی‌روش؛ پایان 18 سال انتقام‌گیری از بحرین

پس از چند برد و مساوی در مسابقات رسمی، انتقام‌گیری‌های ایران از بحرین به پایان رسید.

پس از چند برد و مساوی در مسابقات رسمی، انتقام‌گیری‌های ایران از بحرین به پایان رسید.

به گزارش وبسایت نود، بازی ایران و بحرین در انتخابی جام جهانی 2002، این تیم را به دشمن ابدی تیم ملی تبدیل کرد. بحرینی‌ها که بازی رفت با نمایشی بد و وقت‌کشی‌های پی در پی یک امتیاز از ایران گرفته بودند، بازی برگشت در رفاع ایران را بردند و شانس حضور در جام جهانی را از تیم ملی و بلاژویچ گرفتند. دور افتخار آن‌ها با پرچم عربستان، باعث شد کینه‌ای عمیق در طرفداران تیم ملی شکل بگیرد.

بردن بحرین و انتقام گیری از آن‌ها در این دو دهه، عبارتی پرتکرار در فوتبال ایران بوده است. ایران سه سال بعد، در مرحله رده بندی جام ملت‌های 2004 با بحرین روبرو شد و 4-2 آن‌ها را شکست داد. تیم برانکو اولین انتقام را از بحرین گرفت. بلافاصله، در انتخابی جام جهانی 2006 ایران در خانه بحرین مساوی کرد و در آزادی با تک گل نصرتی آن‌ها را شکست داد تا جشن صعودش به جام جهانی، طعم انتقام‌گیری داشته باشد.

بعد رفتن برانکو، ایران برای مدتی در هیچ بازی رسمی روبروی بحرین قرار نگرفت. تنها رویارویی نیمه رسمی آن‌ها، در مسابقات فوتبال غرب آسیا در سال 2010 بود که ایران با قطبی، بحرین را 3-0 برد. پس از آن، نوبت به تسویه حساب توسط کی‌روش رسید. کی‌روش در انتخابی جام جهانی 2014، بحرین را با نتیجه پرگل 6-0 شکست داد و خاطره‌ای به یاد ماندنی ساخت. بازی برگشت در خانه حریف هم 1-1 مساوی شد. در مسابقات غرب آسیا 2012، تیم ملی دور گروهی با بحرین 2-2 مساوی کرد. جام ملت‌های 2015، باز هم ایران و بحرین روبروی هم قرار گرفتند که این بار تیم ملی، با دو گل حاج‌صفی و شجاعی آن‌ها را شکست داد.

البته ایران در این مدت، دو بار در بازی‌های دوستانه به بحرین باخته بود. یک بار دایی و یک بار هم قطبی، از سفر به رفاع برای بازی‌های دوستانه با باخت برگشته بودند. با این حال در بازی‌های رسمی و حتی نیمه رسمی، ایران برای 7 بازی فقط مقابل آن‌ها برد و مساوی کرد تا امشب که با یک گل از روی نقطه پنالتی، دوباره طعم تلخ شکست مقابل دشمن قدیمی را تجربه کرد.

22330

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان