تحصیل 40 درصد دانش‌آموزان کاشمر در هنرستان‎های فنی و حرفه‎ای و کار دانش


تحصیل 40 درصد دانش‌آموزان کاشمر در هنرستان‎های فنی و حرفه‎ای و کار دانش

مدیر آموزش و پرورش کاشمر گفت: بیش از 40 درصد دانش‌آموزان کاشمر در هنرستان‎های فنی و حرفه‎ای و کار دانش تحصیل می‌کنند.

به گزارش ایسنا، علی طاهریان در مراسم کلنگ زنی کارگاه چند منظوره هنرستان کاردانش دخترانه شبانه روزی آمنه که با حضور امام جمعه موقت و جمعی از مسؤلان و مدیران مدارس برگزار شد، عنوان کرد: توسعه متوازن رشته‎های تحصیلی و هدایت دانش‌آموزان به سمت رشته‎های فنی و حرفه‎ای و کاردانش در راستای تقویت مهارت‌های شغلی ضروری است.

وی ادامه داد: هدایت دانش‌آموزان به تحصیل در رشته‎های فنی و حرفه‎ای و کاردانش که امکان مهارت آموزی و اشتغال بهتری داشته و مورد نیاز جامعه هستند، از جمله سیاست‎های راهبردی آموزش و پرورش است.

طاهریان با اشاره به وجود 8 هنرستان در کاشمر اظهار کرد: طی سال‌های اخیر وضعیت توسعه متوازن در شهرستان کاشمر مناسب بوده است، به طوری که در ابتدای شروع این طرح 17 تا 18 درصد دانش‌آموزان به سمت رشته‎های فنی و مهارتی فنی و حرفه‎ای سوق پیدا می‎کردند، اما اکنون این آمار به 40 درصد افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: اگر چه دانش‌آموزان باید برای زندگی، زیستن و فراگیری مهارتی جهت فعالیت در اجتماع آماده شوند، اما از سویی طی سال‌های اخیر با مشکل فضا مواجه شدیم که به همین دلیل مجبور به جابه‌جایی‎ها در مدارس شده‎ایم.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر، بیان کرد: دانش‌آموزان هنرستان آمنه از جمله دانش‌آموزان مدارسی هستند که برای انجام کارهای عملی با محدودیت فضای شدید مواجه بوده، به همین دلیل از خیرین درخواست کردیم به دانش‌آموزان و آموزش و پرورش برای احداث فضاهای مورد نیاز کمک کنند.

وی با تقدیر از کمک‎های خیرین، اظهار کرد: در این راستا تفاهم‌نامه‎ای به صورت مشارکتی بین یکی از خیرین شهرستان و اداره کل نوسازی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی به امضا رسیده تا در هنرستان کار و دانش دخترانه شبانه روزی آمنه، سالنی با مساحت 168 متر مربع برای کارگاه احداث شود.

طاهریان گفت: 60 درصد اعتبار مورد نیاز این سالن از سوی خیر و 40 درصد دیگر از سوی اداره کل نوسازی آموزش و پرورش خراسان رضوی تامین خواهد شد.

وی بیان کرد: چون طی سال‌های اخیر در راستای توسعه متوازن استقبال خوبی صورت گرفته به همین دلیل با مشکل فضای کارگاهی در هنرستان‌ها مواجه شده‎ایم، امیدواریم مشکلات و کمبودها با کمک خیرین رفع شود.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر، اظهار کرد: طی سال اخیر به خاطر افزایش دانش‌آموز در میان پایه‎ها و پایه اول مجبور به دو شیفت کردن برخی مدارس شده‎ایم، با وجود اینکه در سال گذشته برخی مدارس تک شیفت شدند، اما در سال جاری مجبور شدیم مدارس دو شیفت را افزایش دهیم.

وی گفت: اگرچه سال قبل سه مدرسه تک شیفت شدند، اما در سال جاری مجدد 4 مدرسه دیگر به دلیل استقبال دانش‌آموزان و کمبود فضا دو شیفت شدند.

طاهریان عنوان کرد: با وجود تمامی اقدامات انجام شده، اما هنوز نیازمند فضای خاص هنرستانی در شهرستان هستیم که تلاش می‎شود این نیاز و کمبود با کمک خیرین و اداره کل نوسازی استان برطرف شود.

وی بیان کرد: به دلیل افزایش ورودی به آموزش و پرورش تمامی مراکز قطب و شهرستان‌های برخوردار با کمبود فضا مواجه هستند و از سویی در مناطق غیر برخوردار فضاهای مازاد وجود دارد.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر، افزود: اگرچه زیرساخت‎ها و فضاهای هنرستان‌ها در حد ایده‎آل نیست، اما طی سال‌های اخیر توجه خوبی شده به طوری که در دو سال اخیر تحولات خوبی در زمینه وسایل کارگاهی و فضاهای آموزشی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: هنرستان‌ها، مدارس شبانه روزی و مدارس حاشیه جزء اولویت‎ها بوده که در این خصوص آموزش و پرورش کاشمر توفیقات خوبی داشته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت