کودکان جاسکی « نماز » را نقاشی کردند/رقابت 230 کودک در قالب جشنواره نقاشی نماز


کودکان جاسکی « نماز » را نقاشی کردند/رقابت 230 کودک در قالب جشنواره نقاشی نماز

نخستین جشنواره نقاشی با موضوع « نماز » ویژه کودکان در سواحل زیبای مکران در شهرستان جاسک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان جاسک، نقاشی کشیدن، یکی از فعالیت‌های لذت بخش دوران کودکی و از سرگرمی‌هایی که سبب پرورش استعداد و خلاقیت کودکان به شمار می رود و از این رو می توان گفت که نقاشی برای کودکان، به تصویر کشیدن رویاها، تخیلات و احساسات و حالات درونی آنهاست.

کودکان معمولا از سن یک سالگی شروع به نقاشی کشیدن می‌کنند، اهمیت نقاشی از این جهت است که نسبت به کلمات، به حقیقت ذاتی اشیا، نزدیک تراست و درک آن برخلاف نوشتن به تلاش و دقت زیادی نیاز ندارد.

جشنواره نقاشی با موضوع نماز یکی از مصوبات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان است که با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد، آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری و به منظور آشنایی کودکان با فرهنگ و آداب نماز در شهرستان جاسک برگزار شد.

« عبدارحمن لشکری »، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک در حاشیه برگزاری این جشنواره، گفت: 230 نفر از کودکان شهرستان جاسک در قالب این جشنواره با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی فراهم نمودن زمینه برای آشنایی کودکان با فلسفه نماز، فرهنگ، آداب و احکام این واجب الهی از طریق بهره گیری از ایزار جذاب هنری را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

لشری افزود: ترویج باورهای دینی و تقویت بنیان های اسلامی، ثبت خلاقانه نگاه دینی کودکان به مسائل اعتقادی و ترغیب کودکان و نوجوانان به فعالیت های هنری از دیگر اهداف برپایی جشنواره نقاشی کودکان با موضوع نماز است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جاسک اظهار کرد: جشنواره نقاشی کودکان با موضوع نماز از مصوبات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد، آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جاسک در برگزاری این جشنواره مشارکت داشتند.

آیین پایانی جشنواره نقاشی ویژه کودکان با موضوع نماز، با حضور بخشدار مرکزی شهرستان جاسک در روستای بونجی برگزار شد.

گفتنی است؛ در پایان به ۱۰ نفر از برگزیدگان این مسابقه لوح سپاس و جوایز نقدی اهدا شد.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی