مفاخر فرهنگی سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند


گروه اجتماعی ــ مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی وزارت میراث فرهنگی با اشاره به اینکه مفاخر فرهنگی، سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند، گفت: سرمایه‌های مادی فانی هستند و باید برای پاسداشت سرمایه‌های اجتماعی‌ تلاش کنیم.

مفاخر فرهنگی سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستندبه گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا کارگر، مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی وزارت میراث فرهنگی، سه‌شنبه شب، 23 مهرماه در مراسم افتتاحیه موزه خانه فرخی یزدی، با اشاره به اینکه مفاخر فرهنگی، سرمایه‌های اجتماعی یک جامعه هستند اظهار کرد: سرمایه‌های مادی فانی هستند و ما باید برای پاسداشت سرمایه‌های اجتماعی مان تلاش کنیم.

کارگر افزود: موزه مکانی است که جاودانگی را به همراه دارد و امروز با افتتاح موزه خانه فرخی یزد یاد او در این مکان جادوانه خواهد ماند.

وی با بیان اینکه پاسداشت فرخی یزدی، به معنای پاسداشت ادبیات ایران است بیان کرد: اشعار فرخی، از اشعار معاصر است، چراکه نسل امروز نیز با تک تک ابیات آن ارتباط برقرار می‌کنند.

مدیرکل امور موزه‌های وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه خشت، پایه اول سازندگی است افزود: معماران یزدی امروز قدیمی ترین سازه بشری را به جامعه جهانی اهدا کردند و دنیا نیز در برابر آنها سر تعظیم فرود می‌آورد‌.

محمدعلی طالبی، استاندار یزد نیز در این مراسم با اشاره به اینکه فرخی یزدی، تاثیر زیادی در تاریخ معاصر ایران داشته است، گفت: ما برای پاسداشت چنین شخصیت‌هایی در استان کم گذاشتیم.

طالبی افزود: هویت یک جامعه متاثر از وجود چنین شخصیت‌هایی در آن است و هویت یزد نیز با بزرگانی از جمله فرخی یزدی گره خورده، که بزرگداشت آن‌ها وظیفه اساسی ما است.

وی ادامه داد: فرخی یزی، از پیشتازان دوره قاجاریه و پهلوی بود که شجاعانه در برابر ظلم ایستادگی کرد و علم آزادی خواهی را در کشور برافراشت، و در عرصه ادبیات و فرهنگ نیز از سرآمدان عصر خود بود.

یادآور می‌شود در آستانه هشتادمین سال درگذشت فرخی یزدی، با حضور مدیرکل امور موزه های وزارت میراث فرهنگی، موزه او در بافت تاریخی یزد به بهره برداری رسید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی