آیا خرید از دوبی به صرفه است؟ + معرفی مراکز خرید


آیا خرید از دوبی به صرفه است؟ + معرفی مراکز خرید

دوبی قبلاً بهشتی برای خرید بوده است، اگرچه امروزه مانند قبلها نیست.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام لست تورز، عدم اعمال مالیات در خرید از این کشور عامل مهمی در این واقعیت بود و در این میان کسانی بودند که برای خریدهای ارزان و به صرفه به دبی سفر می‌کردند. امروزه، حتی با وجود این که قیمت‌ها رو به افزایش است، اما هنوز هم گزینه‌های بسیاری برای دوستداران خرید در تور دبی وجود دارد.

شما گردشگران عزیز می‌توانید در بازارها و بازارچه‌های سنتی دبی و یا در مراکز تجاری بزرگ و غول پیکر آن خرید کنید. به خصوص مراکز خرید زیبا و بزرگی که در سرتاسر دبی واقع شده‌اند، در ارسال خریدارهایی پر از چمدان به کشورهایشان بسیار موفق خواهند بود.

گفتیم دبی سرشار از گزینه‌ها برای خرید است، اما حالا این سوال پیش می‌آید که از دبی چه بخریم؟ چه چیزهایی برای خریدن در دبی به صرفه هستند؟ قبل از رفتن به پاسخ سوال، اجازه دهید در مورد برخی از مواردی که باید در مورد خرید در دبی بدانید صحبت کنیم.

آیا خرید از دوبی به صرفه است؟ + معرفی مراکز خرید

آن چه باید در مورد خرید در دبی بدانید

ابتدا ارز فعلی در دبی را معرفی کنیم: ارز رایج امارات متحده عربی درهم نامیده می‌شود. به طور خلاصه، ارزش واحد پول AED کمی بیشتر از ریال ایران است. AED =تومان۳۱۰۰. (ارزش فعلی سپتامبر ۲۰۱۹)

همچنین می‌توانید از دلار آمریکا یا یورو برای خرید در دبی به جای درهم استفاده کنید. در صورت در اختیار داشتن آن‌ها، برای خریدهای خارج از کشور از جمله دبی می‌توانید از کارت اعتباری خود (ویزا یا مستر کارت) نیز استفاده نمایید. برخی از بانک‌ها حتی نرخ اقساطی را برای هزینه‌ها در خارج از کشور ارائه می‌دهند. می‌توانید این موضوع را با جزئیات در مورد بانک خود بحث کنید. برای مبادله پول در دبی می‌توانید از فرودگاه، مراکز خرید یا دفاتر ارزی استفاده کنید.
دبی از نظر ساعات خرید در مقایسه با اروپا متفاوت است. مغازه‌های بازار معمولاً بین ساعت ۱۳ و ۱۶:۰۰ بسته می‌شوند. بیشتر مغازه‌ها در ساعت ۱۶:۰۰ افتتاح شده و تا ۲۲:۰۰ شب باز هستند. از آن جا که روز جمعه تعطیلات عمومی در کشور امارات متحده عربی وجود دارد، مغازه‌ها در این روز به هیچ وجه باز نمی‌شوند و یا بعد از ساعت ۱۵:۰۰ الی ۱۶:۰۰ باز می‌شوند.

آیا خرید از دوبی به صرفه است؟ + معرفی مراکز خرید

مراکز خرید نیز در ساعات کار عادی خدمات ارائه می‌دهند. همراه با تور ارزان دبی می‌توانید با قیمتی ارزان به دبی سفر کنید!

مهارت چانه زنی را فراموش نکنید

چانه‌زنی هم در دبی و هم در همه جا مهم است. اگر قصد خرید چیزی دارید، به خصوص در بازار طلا و جواهرات دبی و بازار ادویه در دیرا، حتماً چانه بزنید و معامله کنید، به خصوص اگر می‌خواهید چیزی را برای اقوام نزدیک بخرید. با افزایش مبلغی که خریداری می‌کنید، شانس چانه زنی شما تقویت می شود.

اینکه چقدر می‌توانید قیمت را کاهش دهید به قدرت چانه زنی شما بستگی دارد! فکر می‌کنم حداقل ۲۵-۳۵ درصد تخفیف مخصوصاً در خریدهای بزرگ وجود داشته باشد. حال بیایید زیباترین مکان‌های خرید دبی را بررسی کنیم...

آیا خرید از دوبی به صرفه است؟ + معرفی مراکز خرید

بهترین مکان‌های خرید در دبی

· دبی مال: بزرگترین مرکز خرید دنیا! برای خرید کامل، شاید شما نیاز به گذراندن حداقل ۱ تا دو شب در اینجا داشته باشید.

· بازار امارات: دومین مرکز خرید بزرگ شهر دبی. داخل آن یک پیست اسکی مصنوعی زیبا به نام SKI DUBAI قرار دارد.

· Medinat Jumeirah: یک بازار زیبا درست در کنار هتل برج العرب. برای خرید سوغاتی های دبی فوق العاده است!

· بازار ابن بطوطه: این بازار نام خود را از یک کاشف به ارث برده و بخش‌هایی از محصولات ۷ کشور جهان دارد. همچنین مکانی مناسب برای خرید سوغات در دبی می‌باشد.

· Mercato: این مرکز خرید ایتالیایی با سایر مراکز خرید دبی متفاوت و بسیار جالب است.

· دیرا: واقع در شمال نهر دبی، این منطقه قدیمی‌ترین مرکز تجاری دبی است. امروزه، عمده فروشان ادویه‌جات ترشی جات هنوز هم در این بازار بزرگ مستقر هستند.

· مرکز خرید سیتی سنتر دیرا: یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید دبی. اگر در مسیر دیرا هستید، می توانید نگاهی به آن بیندازید.

· بازار طلای دبی: بازار معروف دیرا. جواهرات زیبا و با ارزش را می‌توان در اینجا یافت. مذاکره و چانه‌زنی هنگام خرید را فراموش نکنید.

· Market Spice: این بازار مشهور در دبی مکان مناسبی برای گشت و گذار و خرید است. در اینجا می‌توانید خرید ادویه و زعفران و غیره را انجام دهید. در برخی از مغازه ها سوغات زیبا و ارزان نیز به فروش می رسد.
به غیر از این ها، ده ها مرکز خرید و بازار بیشتر در دبی وجود دارد. جدای از موارد فوق، گردشگران تور لحظه آخری دبی که وقت دارند می‌توانند به بازارهای نساجی، عطر و ادکلن، بازار بورومان، آل بارسا مال، دبی مارینا مال و بازار WAFI نیز نگاهی بیندازند.

آیا خرید از دوبی به صرفه است؟ + معرفی مراکز خرید

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس