وضعیت تروریست‌های داعش زندانی در شمال سوریه


وضعیت تروریست‌های داعش زندانی در شمال سوریه

تحرکات مشکوک برای فرار تروریست‌های داعشی در شمال شرق سوریه

وضعیت تروریست‌های داعش زندانی در شمال سوریه

خبرگزاری فرانسه امروز چهارشنبه به نقل از یک وزیر فرانسوی اعلام کرد اردوگاههایی که تروریست های داعش در شمال شرقی سوریه در آنجا زندانی هستند، در حال حاضر در معرض تهدید قرار ندارد.
این در حالی است که خبرگزاری رویترز به نقل از وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد: "9 زن فرانسوی از اردوگاه تحت کنترل کردها در شمال شرقی سوریه فرار کرده اند".
در این میان بنابر برخی گزارش‌ها در حالی که نیروهای آمریکایی به علت تهاجم ترکیه, شمال سوریه را ترک می کنند, یک مقام بلند پایه وزارت دفاع آمریکا گفته است: "کشورش احتمالا جنگ با داعش را از عراق ادامه خواهد داد".
اما داعش مورد حمایت آمریکا و متحدان منطقه‌ای این کشور بوده است و بسیاری از اعضای این سازمان تروریستی مزدوران اجیر شده آنها هستند. با توجه به این مطلب آیا ممکن است کاخ سفید واقعا خواهان جلوگیری از فرار اعضای داعش از اردوگاه‌های تحت کنترل کرد‌ها - مستقر در شمال شرقی سوریه - باشد؟ آیا آنها نگران افشاء اطلاعات موجود در سینه مزدوران تروریست نیستند؟ مگر می‌شود آمریکا و متحدان آن خواهان استفاده از ظرفیت‌های این مزداران در مناطق دیگر جهان نباشد؟ آنهم در شرایطی که مردم آمریکا دیگر تحمل دیدن تابوت و جنازه فرزندان خود - تحت عنوان سربازان و تفنگداران آمریکایی - را ندارند؛ حال آنکه حفظ منافع آمریکا در حال حاضر به نقش‌آفرینی همین مزدوران تروریست بستگی دارد.
شاید به همین علت سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز اعلام کرده است: کشورهایی که به ستیزه جویانی که سوریه را ترک می کنند پناه می دهند, باید مسئولیت اقدامات آنها را بر عهده بگیرند.
این سخنان لاوروف نشان می‌دهد ظاهرا آمریکا و متحدان این کشور ضمن زمینه سازی برای فرار تروریست‌های داعش، در پی پناه دادن به آنها هم هستند.
لاوروف همچنین اعلام کرد: "مناقشه در شمال شرقی سوریه به اعضای داعش اجازه داده است در سراسر جهان پراکنده شوند".

-------------------------------------------------------------
عبدالرضا خلیلی
­

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی پیکر