اجرای طرح تاپ موجب تحقق رونق تولید در اصفهان خواهد شد


اجرای طرح تاپ موجب تحقق رونق تولید در اصفهان خواهد شد

اصفهان- ایرنا- رییس سازمان، صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: یکصد بنگاه اقتصادی برای اجرای طرح تاپ(توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار) اعلام آمادگی کردند که موجب تحقق رونق تولید در استان خواهد شد.

طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار(تاپ)، اوایل سال گذشته با چند هدف کلیدی از جمله دانش‌بنیان شدن بنگاه‌ها و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ارتقای سطح مهارت دانش‌آموختگان مشمول خدمت سربازی، ‏ظرفیت‌سازی اشتغال از طریق خلق ارزش افزوده جدید، تأمین اشتغالزایی و پایدار از طریق معاونت کلید خورد و از امسال وارد فاز اجرایی شد.

ایرج موفق روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت، ۳۹ بنگاه اقتصادی برای سهمیه استان در اجرای این طرح در نظر گرفته شد، ولی تاکنون یکصد بنگاه در بخش‌های مختلف در سراسر استان اعلام آمادگی و ثبت‌نام کردند.

وی اظهارداشت: این استقبال نشان از شناخت بنگاه‌های استان نسبت به اهمیت تعامل بیشتر بین صنعت و دانشگاه و همچنین کاربردی شدن یافته‌های علمی و فناوری دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان یادآور شد: بر این اساس این سازمان در اجرای این طرح موفق به کسب رتبه اول در کشور شد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح که جزء پروژه‌های ویژه و دارای اولویت به‌شمار می‌رود تا نیمه اول سال گذشته مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت و پس ابلاغ اجرای این طرح به تمامی

معاونت‌ها برای همکاری توسط وزیر وقت وارد مرحله اجرا شد و ۲ فاز برای کاربردی کردن پروژه پیش‌بینی شد.

موفق، فاز اول را تدوین فرآیندهای اجرایی، ایجاد سامانه و سایر بسترهای لازم برای اجرای طرح تاپ و فاز دوم را اجرای طرح تاپ عنوان کرد.

وی تصریح کرد: طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار(تاپ) با محوریت معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت علوم و تحقیقات و ستاد نیروهای مسلح کشور با هدف توسعه دانش‌بنیان بنگاه‌های اقتصادی با استفاده از دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی و دانش‌آموختگان سرباز در سراسر کشور آغاز شد.

این مسوول، با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف این طرح ایجاد تعامل بیشتر بین صنعت و دانشگاه و همچنین کاربردی‌شدن یافته‌های علمی و فناوری با استفاده از ظرفیت اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی است گفت: در اجرای این طرح ارتقای توان فنی و مهندسی بنگاه‌های صنعتی، معدنی، تجاری و ایجاد ظرفیت‌های اشتغال پایدار از طریق خلق ارزش افزوده جدید مورد توجه قرار دارد.

وی بیان داشت: این طرح در حال حاضر در سه بخش برای دانش‌آموختگان مشمول خدمت سربازی که تمایل دارند خدمت سربازی خود را در یکی از بنگاه‌های اقتصادی بگذرانند همچنین دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی که تمایل دارند پایان‌هایهای خود را به‌صورت مساله‌محور انجام دهند و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی که مایلند در قالب طرح پسا دکترای صنعتی و فرصت مطالعاتی پروژه‌های مستقل یا مشترکی را در یکی از بنگاه‌های اقتصادی، معدنی و تجاری فعالیت کنند اجرا می‌شود.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی‌ترین استان کشور به‌شمار می‌آید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان