به گزارش افکارنیوز،

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه سه روز است که خروج و ورود ما به یک توازن و تعادل رسیده است و دیروز ورودی ما دو برابر نسبت به خروجی افزایش داشته است یعنی خروجی ما حدود ۱۰۳هزار نفر و ورودی ۲۳۰ هزار نفر بودند. انشالله این روند هم این‌گونه ادامه پیدا کند امیدوار خواهیم بود در زمان بازگشت زائران هیچ‌گونه مشکلی نخواهند داشت.

اخبار اجتماعی-رحمانی فضلی تصریح کرد: ما از سه روز قبل وسایل نقلیه و اتوبوس‌های زیادی را در مرز‌ها به ویژه در محور مهران مستقر کردیم.

او با بیان اینکه اکنون حدود ۳۵ میلیون واحد‌های غذایی هومن کمک مردم و نذورات است توزیع کرده‌ایم، تصریح کرد: حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را تاکنون در مناطق مختلف اسکان داریم و با همکاری که همه دستگاه اجرایی و مردم و نهاد‌های عمومی به ویژه شهرداری‌ها داشتند تا کنون مشکل خاصی نداریم و امیدواریم در روز‌های باقی مانده تا اربعین و دو روز بعد از آن همین همکاری باشد مشکل نخواهید داشت. رسانه‌ها هم واقعا خوب همکاری کردند و اخبار را به خوبی منعکس کردند.

رحمانی فضلی گفت: ما در ایران هیچ گونه مشکل امنیتی نداشتیم و با همکاری خوبی که دولت عراق و نیرو‌های نظامی و امنیتی عراق داشتند در آنجا هم مشکل نداشتیم.

وزیر کشور در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیک گفت: ما در مورد انتخابات روند فعالیت‌مان همزمان با تقویم انتخاباتی خیلی خوب پیش می‌رود هماهنگی‌های لازم در همه حوزه‌ها وجود دارد. در مورد انتخابات الکترونیک م دستگاهاحراز هویت ۹۰ درصد از نظر صحت عمل در نحوه رای گیری به ما اطمینان می‌دهد شورای نگهبان هم تایید کرده و هم ما هم در صدد هستیم و آن را برای سراسر کشور اجرا کنیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: در۱۴۰ شرح مقرر شده در حوزه‌های دیگر از جمله شمارش و اخذ هم الکترونیکی شود که درباره این هم به یک هماهنگی‌های اولیه رسیدیم که انشالله هم نهایی خواهد شد امیدوار هستیم یک انتخابات سالم و قانونی داشته باشیم.

او درباره دستگیری روح الله زم گفت: این اتفاق خیلی مهمی بود که در این رابطه باید از دستگاه‌های اطلاعاتی به ویژه سازمان اطلاعات سپاه تشکر کنیم بنده به عنوان رئیس شورای امنیت ایران را از می‌کنم دوستان ما از مدت‌ها قبل روی این موضوع یک کار اطلاعاتی وسیع کرده بودند سناریو‌های مختلفی را هم اجرا کرده بودند و الحمدالله موفق شدند.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: این مسئله باید برای همه دستگاه‌ها افرادی که به عنوان معاند و مخالف جمهوری اسلامی دست به اقداماتی می‌زنند که خلاف امنیت ملی و منافع ملی ما است درسی باشد که به هر حال بدانند اقتدار جمهوری اسلامی شاید دیر یا زود داشته باشد، اما سوخت و سوز ندارد.

او گفت: باید هر کس به هر نوعی به منافع ملی و اقتدار ملی چه در قالب نفوذ، چه در قابل جاسوسی و چه در قالب همکاری‌های رسانه‌ای خلاف امنیت ملی خیانت می‌کند برخورد شود، ولی این برخورد باید تلاش شود مستند و به صورت کاملاً اندازه گیری شده و دقیق باشد که خدایی نکرده موجب نشود در فضای رسانه‌ای همین موضوع هم به فضا سازی‌ها و جو سازی‌ها و ایجاد اختلافات در داخل منجر شود.

وزیر کشور گفت: این حق نظام، نیرو‌های امنیتی و نظامی و قوه قضاییه است که این امنیت را به هر حال حفظ کنند و باید با هر کس در حوزه نفوذ جاسوسی و خیانت به منافع ملی ضربه می‌زند برخورد شود.