::ماهر پور-پیامد‌های توفان در ژاپن


::ماهر پور-پیامد‌های توفان در ژاپن

توفان سهمگین هاگیبیس صبح روز شنبه ژاپن را درنوردید و دستکم 19 استان این کشور را تحت تاثیر خود قرار داد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از توکیو، توفان سهمگین هاگیبیس صبح روز شنبه ژاپن را درنوردید و دستکم ۱۹ استان این کشور را تحت تاثیر خود قرار داد.

سرعت این توفان که در ۳ دهه اخیر بی سابقه توصیف شده است، حداکثر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است. این توفان همچنین بارندگی فوق العاده شدیدی به همراه داشت. به طوری که میزان بارش باران در تنها یک استان (کاناگاوا) ۱۰۰۰ میلی متر ثبت شده که این مقدار در گذشته بی سابقه بوده است.
بر اساس آخرین آمار ثبت شده، توفان و بارش شدید باران، منجر به طغیان و تخریب ۵۵ رودخانه و جاری شدن سیل به طرف مناطق مسکونی و غافلگیر شدن ساکنان منطقه شد.
توفان و بارندگی تاکنون سبب مرگ بیش از ۷۰ نفر و مفقود شدن ۱۱ نفر شده ۲۲۴ نفر هم زخمی بر جا گذاشته است. تاکنون بیش از ۱۰۰۰ مورد خرابی گزارش شده و ۵۲۰ هزار خانوار برق ندارند و ۳۸۰ هزار نفر به پناهگاه‌ها پناه بردند. همچنین قطعی برق و ترکیدگی لوله‌های آب در ایستگا‌های قطار توکیو، باعث اختلال در وضعیت حمل و نقل و عبور و مرور مسافران شد.
عملیات نجات افراد گرفتار در سیلاب ژاپن که بلافاصله پس از طوفان اغاز شده است، همچنان ادامه دارد. حالا بعد از دو روز از گذشت طوفان و بارندگی، سیلاب فروکش کرده، اما تصاویر حاکی از آن است که خسارات سنگینی به تجهیزات خطوط حمل و نقل ریلی و اماکن مسکونی وارد شده و زندگی در مناطقی که شاهد طوفان بودند همچنان مختل است.
به نظر می‌رسد باوجود آمادگی قبلی و اعلام هشدار‌های پی در پی، دولت ژاپن در مقابل این حادثه طبیعی و آسیب‌ها و خسارات ناشی از آن، دچار مشکلات فراوانی شده است. به طوریکه دولت مجبور شد برای کمک رسانی به آسیب دیدگان به نیرو‌های انسانی و تجهیزات ارتش خود موسوم به «نیروی دفاع از خود» متوسل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...