اهمیت دیپلماسی اقتصادی در دوران تحریم


اهمیت دیپلماسی اقتصادی در دوران تحریم

رئیس مجلس کشورمان با تاکید بر اهمیت دیپلماسی اقتصادی در دوران تحریم، گفت: کار وزارت خارجه و سفارتخانه‌ها در شرایط تحریم بسیار پراهمیت‌تر از گذشته است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از بلگراد؛ رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت دیپلماسی اقتصادی در دوران تحریم، گفت: کار وزارتخانه امور خارجه و سفارتخانه‌ها در شرایط تحریم بسیار پراهمیت‌تر از گذشته است.
علی لاریجانی در حاشیه برگزاری اجلاس IPU، در جمع کارکنان سفارت ایران در صربستان سخنرانی کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این سفر شاهد علاقه مندی دولت و ملت صربستان به همکاری با ایران بوده است، گفت: سفر به صربستان بخش‌های مختلفی داشت؛ ابتدا بخش مربوط به کنفرانس بین المجالس بود که موضوع مهمی را در دست بررسی قرار داد و آن اینکه چگونه می‌توان از حقوق و نظامات بین المللی صیانت کرد؟

دیدار آقای لاریجانی با وزیر خارجه صربستان
آقای لاریجانی که برای حضور در یکصد و چهل و یکمین اجلاس جهانی بین المجالس به صربستان سفر کرده است، امروز با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.
دیدار با مایا گویکوویچ رئیس مجلس صربستان و مصاحبه با تلویزیون محلی این کشور، دیگر برنامه آقای لاریجانی در این سفر است.
رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز به وقت محلی، بلگراد را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.
دیدار با رئیس کمیسیون سیاست خارجه مجلس عراق
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پذیرایی از زوار ایرانی در مراسم اربعین نمونه‌ای بارز از در کنار هم بودن ملت ایران و عراق است.
آقای لاریجانی با شیرکو میرو رئیس کمیسیون سیاست خارجه مجلس عراق و برخی دیگر از نمایندگان این کشور، در حاشیه برگزاری یکصد و چهل و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) دیدار و گفتگو کرد.
در ابتدای این نشست آقای لاریجانی حوادث اخیر عراق را نگران کننده خواند و گفت: اطمینان داریم ملت رشید عراق این مشکل را حل می‌کنند، اما مسئله مهم، ریشه یابی علل وقوع این حادثه است.
وی ادامه داد: اگرچه تظاهرات به صورت طبیعی در همه کشور‌ها دیده می‌شود، اما پشت تظاهرات مسلح و خشونت آمیز مسائل دیگری نهفته است که بحمدالله با نقش بارز آیت الله سیستانی این مشکل رفع شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه و امنیت عراق برای ایران منفعت بسیار دارد، افزود: برخی از کشور‌ها آرامش و امنیت در عراق را نمی‌پذیرند و از زمان آغاز سیاست‌های جدید عراق، عده‌ای با آن مخالفت کردند و از همان ابتدا کار تروریستی انجام دادند، در حالی که موضع ایران در قبال عراق مشخص است.
لاریجانی ادامه داد: بخشی از مشکلات ایران با کشور‌های همسایه بر سر عراق بوده و ایران معتقد به دموکرات بودن کشور عراق است.
وی با بیان اینکه دولت ایران و عراق و مردم دو کشور همیشه در کنار هم بوده اند، اضافه کرد: به عنوان مثال پذیرایی از زوار ایران در جریان مراسم اربعین نمونه بارز این مهم است.
رئیس مجلس با تاکید بر اینکه ایران در عراق نیرو و دخالتی ندارد، اضافه کرد: زمانی که داعش به عراق حمله ور شد دولت عراق از ایران درخواست کمک کرد که ما نیز به آن‌ها کمک کردیم.
همچنین در ادامه رئیس کمیسیون سیاست خارجه عراق به مسائلی همچون روابط عمیق و ممتاز میان دو کشور، اهمیت توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی، به خشونت کشیده شدن تظاهرات از طریق فعالیت عده‌ای در شبکه مجازی و... اشاره کرد.
همچنین خانم آلا طالبانی نماینده پارلمان عراق از رئیس مجلس درخواست کرد در جوامع بین المللی توضیح داده شود که ایران همیشه در کنار مردم و دولت عراق بوده و برای مبارزه با تروریسم به عراق کمک کرده است، تا پرونده اتهام زنی به ایران و تلاش برای اثبات نقش ایران در تظاهرات اخیر بسته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آموزش: چگونه گوشی سرقت شده یا گم شده را پیدا کنیم؟