نام نویسی 700 هزار زائر اولی برای اعزام به عتبات


 نام نویسی 700 هزار زائر اولی برای اعزام به عتبات

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق درحاشیه بازدید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از موکب امام رضا (ع) از نام نویسی 700 هزار زائر اولی از طریق موکب امام رضا (ع) برای اعزام به عتبات خبر داد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، حجت الاسلام «سید عبدالفتاح نواب»، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و «علیرضا رشیدیان»، رئیس سازمان حج و زیارت در چهارمین روز سفر به عتبات و در مسیر پیاده روی نجف اشرف به کربلای معلا در عمود 285 از موکب امام رضا (ع) بازدید و از خادمان این موکب تکریم کردند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درحاشیه این بازدید از ایجاد موکب امام رضا (ع) در مسیر نجف اشرف به کربلای معلا به منظور خدمت رسانی به زائران حسینی تجلیل کرد و گفت: ایجاد این مجموعه کار بزرگ و ماندگاری است که می تواند برای خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) به خوبی استفاده شود.

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه از موکب طرح نائب‌الشهید بازدید کرد.

مسئول موکب طرح نائب الشهید در خصوص برگزاری این موکب گفت: در این طرح زائران علاقه‌مند به نیابت از شهدای جبهه مقاومت و شهدای جهان اسلام نام نویسی می‌کنند و برای آن ها کارت نیابت از شهید صادر می‌شود.

حجت‌الاسلام نواب با تجلیل از طرح نایب الشهید گفت: این امر در فرهنگ شهادت و گرامی‌داشت یاد شهدا بسیار موثر است.

حجت الاسلام سید حمید حسینی، رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق در حاشیه این بازدید گفت: موکب امام رضا (ع) همیشه دایر است و از زائران در طول سال پذیرایی می کنیم و هر سال به صورت منظم زائر اولی ها از ایران به این مکان اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه موکب امام رضا (ع) در مساحتی به وسعت 40 هزار متر مربع ساخته شده است، یادآور شد: این موکب برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی راه اندازی شده بود که با راه اندازی طرح زائر اولی ها برای همیشه دایر شد.

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق ادامه داد: تاکنون 700 هزار زائر اولی از طریق موکب امام رضا (ع) برای اعزام به عتبات نام نویسی کرده‌اند و برنامه‌ریزی لازم را در این زمینه انجام داده ایم و امیدواریم طبق جدول مشخص شده به زیارت ذوات مقدسه مشرف شوند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان