خدمت رسانی کانون های مساجد تهران به جاماندگان اربعین/اجرای برنامه های فرهنگی ویژه کودکان


 خدمت رسانی کانون های مساجد تهران به جاماندگان اربعین/اجرای برنامه های فرهنگی ویژه کودکان

حجت الاسلام قدیریان با اشاره به برپایی5 موکب توسط کانون های مساجد تهران در همایش پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی گفت:پاسخ به سوالات شرعی و شبهات دینی توسط روحانیون و اجرای مسابقات فرهنگی برای کودکان بخشی از برنامه های فرهنگی این مواکب است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حماسه اربعین حسینی به عنوان یکی از رویدادهای بزرگ جهان تشیع محسوب می شود، امسال هم کانون های فرهنگی هنری مساجد همانند سالهای گذشته آماده خدمت رسانی به زائران اربعینی هستند، تا به شکلی متفاوت در این جریان میلیونی نقش ایفا کرده و در گسترش این حرکت عظیم گامی برداشته باشند. با توجه به اینکه در روایات، ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) معادل ثواب زیارت امام حسین (ع) بیان شده است، به همین جهت چند سالی است که در استان تهران برای کسانی که توفیق حضور در پیاده رویی اربعین و زیارت سیدالشهدا(ع) را نداشته اند، در روز اربعین همایش پیاده روی تحت عنوان جاماندگان اربعین حسینی از میدان امام حسین(ع) تا شهرری بارگاه حضرت عبدالعظیم(ع) در نظر گرفته شده است.

کانون های فرهنگی هنری مساجد در برنامه ریزی و اجرای این همایش با دیگر نهادهای فرهنگی و دستگاهها همکاری دارند. در همین راستا با حجت الاسلام «غلامعلی قدیریان»،مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری استان تهران گفت و گویی در زمینه برنامه ها و خدمات کانون های مساجد این استان برای شرکت کنندگان به همایش جاماندگان اربعین حسینی ترتیب دادیم که در ادامه مشروح آن را می خوانید:

در مورد مشارکت کانون های مساجد استان تهران در برگزاری همایش پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی توضیحاتی بفرمایید؟

با توجه به اینکه همایش پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی چندین سال است در تهران و ازمسیر میدان امام حسین(ع) تا شهرری آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برای کسانی که در اربعین حسینی توفیق حضور در کربلا معلی نداشتند، برگزار می شود، به همین جهت کانون های فرهنگی هنری مساجد تهران در راستای هم افزایی با دستگاهها و نهادهای فرهنگی برای برگزاری همایش پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در تهران، تلاش دارد که پا به پای دیگر نهادهای فرهنگی به شرکت کنندگان در این همایش پیاده روی خدمت رسانی کند.

هر دستگاه و نهادی با توجه به ماموریتی که برعهده دارد، در این همایش به شرکت کنندگان خدماتی ارایه می دهند، به همین جهت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران هم با توجه به رسالت فرهنگی که دارند، با برپایی مواکبی در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین به عاشقان و دلدادگان امام حسین(ع) خدمات مختلفی ارایه می دهند.

تعداد مواکبی که از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی برپا می شود، چند تعداد خواهد بود؟

در طول مسیر پیاده روی اربعین حسینی یعنی از میدان امام حسین(ع) تا شهرری آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)20 مسجد فعالیت دارد، که این امکان فراهم شده است که شرکت کنندگان در این همایش از فضا و امکانات این مساجد در طول مسیر استفاده کنند، ضمن اینکه به صورت متمرکز 5 موکب از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد در خیابان 17شهریور و خیابان فدائیان اسلام برپا خواهد شد و به مردم خدمات فرهنگی ارایه خواهند داد.

 خدمت رسانی کانون های مساجد تهران به جاماندگان اربعین/اجرای برنامه های فرهنگی ویژه کودکان

خدمات فرهنگی که از سوی این مواکب به شرکت کنندگان در همایش پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی ارایه می شود، در چه محورهایی خواهد بود؟

برپایی نماز جماعت، قرائت زیارت عاشورا، اجرای برنامه فرهنگی، پاسخ به سوالات شرعی و شبهات دینی،مسائل تاریخی پیرامون واقعه عاشورا و بصیرت افزایی مردم در موکب ها توسط 20 روحانی بخشی از برنامه های فرهنگی این مواکب برای جاماندگان اربعین است.

برنامه های این موکب ها برای کودکان و نوجوانان در چه محورهایی است؟

اجرای برنامه عمو روحانی و مسابقات فرهنگی ویژه کودکان توسط روحانیون هنرمندی که تبحر در اجرای برنامه های فرهنگی برای کودکان دارند،هم از جمله برنامه های فرهنگی مواکب کانون های فرهنگی هنری مساجد برای کودکان و نوجوانان است.

 خدمت رسانی کانون های مساجد تهران به جاماندگان اربعین/اجرای برنامه های فرهنگی ویژه کودکان

درهمایش پیاده رویی اربعین حسینی نیز کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران اقدام به برپایی موکب برای خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) در مسیر نجف به کربلا کرده اند؟

در مسیر پیاده روی اربعین حسینی و در مسیر نجف به کربلا مسجد امیرالمومنین(ع) شهرری و جمعی از فعالین کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران اقدام به برپایی موکب کرده اند و در زمینه خدماتی، پشتیبانی و برنامه های فرهنگی تا اربعین حسینی به زوار اربعین حسینی خدمت رسانی می کنند.

برنامه های اجرایی کانون های فرهنگی هنری مساجد تهران برای روز اربعین حسینی شامل چه برنامه هایی است؟

کانون های مساجد در سراسر استان تهران در شب و روز اربعین حسینی اقدام به برگزاری نشست ها و جلساتی با حضور خطبا و سخنرانان خواهند کرد و به معرفت افزایی در مورد حماسه حسینی و روشنگری های حضرت زینب(س) خواهند پرداخت. قرائت زیارت اربعین، زیارت عاشورا و مرثیه خوانی و عزاداری از دیگر برنامه های پیشبینی شده است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها