پیراهن لیورپول چطور سر از باشگاه تراکتور درآورد +عکس


پیراهن لیورپول چطور سر از باشگاه تراکتور درآورد +عکس

30 سال پیش تیم تراکتور پیراهن‌های طرح لیورپول را بر تن می‌کرد که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بود.

به گزارش مشرق، باشگاه تراکتور اعلام کرد که پیراهن جدید این باشگاه رونمایی خواهد شد. اسپانسر پیراهن باشگاه تراکتور مارک معروف آدیداس بوده که تامین کننده البسه ورزشی بسیاری از تیم‌های مطرح جهان است.

بیشتر بخوانید:

پیراهن لیورپول چطور سر از باشگاه تراکتور درآورد +عکس

روز گذشته حسین کریمی بازیکن سابق تیم تراکتور از پیراهن‌های طرح لیورپول تیم تراکتور در سال 68 سخن گفته بود که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بود.

اما این پیراهن‌ها چطور به تیم تراکتورسازی رسیده بود. در آن سال‌ها تیم‌های ایرانی از تولیدهای داخل کشور پیراهن‌های خود را تهیه می‌کردند و تقریبا هیچ برند ورزشی معروف جهان در ایران فعالیت نداشت.

پیراهن لیورپول چطور سر از باشگاه تراکتور درآورد +عکس تیم لیورپول قهرمان انگلیس در اوسط دهه 80 میلادی


با توجه به همکاری‌های تراکتور سازی ایران با تراکتورسازی انگلستان، این پیراهن‌ها که الگوبرداری از لباس لیورپول بود، از کشور انگلستان با کیفیت عالی خریداری شده بودند.

بالای لوگو حروف MF، نشان دهنده اختصاری کلمه "مسی فرگوسن"،که همان کارخانه تراکتور سازی انگلستان را مشخص کرده که بعدها با تیره شدن روابط بین 2 کشور همکاری بین 2 کارخانه هم کم رنگ شد.

البته همزمان با کشور انگلیس، شرکت تراکتور سازی ایران(تبریز) با تراکتورسازی کشور رومانی هم همکاری داشته و حضور واسیلی گوجا سرمربی افسانه‌ای در تیم تراکتور هم در ابتدا به عنوان کارشناس تراکتورسازی، به تبریز صورت گرفته بود.

پیراهن لیورپول چطور سر از باشگاه تراکتور درآورد +عکس

جام قهرمانی لیگ اروپا در سال 1984 به باشگاه لیورپول رسید. در آن سال ها تیم تراکتورسازی هم همین طرح پیراهن را بر تن می کرد.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان