بهترین نژاد های سگ خانگی چیست؟/کدام نژاد سگ مناسب آپارتمان است؟


بهترین نژاد های سگ خانگی چیست؟/کدام نژاد سگ مناسب آپارتمان است؟

خصوصیات نژادی و رفتاری سگ‌ ها با یکدیگر متفاوت بوده و هر نژاد ویژگی‌ های خاص خویش و به تبع آن کاربردهای مخصوص به خود را دارد.

به گزارش خبرگزاری موج، بررسی فسیل‌ های باقی‌ مانده از سگ‌ های باستانی و بررسی تغییرات ژنتیکی آن‌ ها نشان می‌دهد که سگ‌ ها حدود هفده تا بیست و چهار هزار سال پیش از لحاظ ژنتیکی به دو شاخه شرقی و غربی تقسیم شدند. سگ‌ های شاخه شرقی در نقاط مختلف خاور دور و سگ‌ های شاخه غربی در بقیه آسیا، اروپا و آفریقا ساکن شدند. سگ‌ هایی که به اروپا رسیدند با سگ‌ هایی که پیش از آن در آنجا بودند مخلوط شدند که باعث تغییر ژنتیکی این حیوان شد.

* نژادهای سگ

سگ‌ ها صدها نژاد گوناگون دارند که بیشتر آن‌ ها در چند صد سال اخیر به وسیله اصلاح نژادی توسط انسان‌ ها ایجاد شده‌اند. آن ها را می توان یکی از متنوع ترین گونه های جانوری در دنیا دانست بطوری که بسیاری از نژادهای این حیوان را فقط می توانید در کشور ایران مشاهده کنید و بسیاری از این نژاد ها نیز در ایران موجود نمی باشند. 

یکی از دلایل عمده زیادی نژادهای این حیوان را می توان تأثیر مستقیم انسان بر زاد و ولد این موجود دانست، انسان ها با دستکاری های ژنتیکی و ترکیب کردن نژادهای گوناگون این حیوان، موفق شده اند که گونه های بسیار متعددی از این حیوان را به وجود بیاورند. همچنین از طریق تولید نسل از سگ‌ های دارای صفات جسمی و رفتاری مخصوص برای انجام کارهای خاص استفاده می‌ کنند که باعث ایجاد نژادهای متفاوتی از سگ‌ های شده‌ اند که تفاوت‌ های ظاهری قابل توجهی با یکدیگر دارند. 

به عنوان مثال قد این حیوان از تقریباً 20 سانتی متر تا یک متر و حتی بیشتر موجود می باشد و همین طور رنگ آن‌ ها نیز از سفید تا سیاه و از قهوه‌ای تیره تا روشن با طرح‌های مختلفی متغیر است. بلندی موی آنها نیز از بسیار کوتاه تا چند سانتی‌متر و موی زبر تا پشم صاف، فر یا نرم متفاوت است که تمامی این عوامل نشان دهنده گوناگونی نژاد این حیوان می باشد.

در حالت کلی رفتارهای هر سگی متأثر از دو عامل مهم ژنتیک و محیط می‌ باشد که عامل اول وراثتی بوده و عامل دوم اکتسابی می‌ باشد، مسائل ژنتیکی خود موضوع بسیار مهمی است که در امر انتخاب نژاد سگ جهت به کارگیری در مأموریت های مختلف نقش ویژه ای دارد علی الخصوص در انتخاب سگ‌های پلیسی، سگ‌ های جنگ، سگ‌های جستجو و نجات و … 

خصوصیات نژادی و رفتاری سگ‌ ها با یکدیگر متفاوت بوده و هر نژاد ویژگی‌ های خاص خویش و به تبع آن کاربردهای مخصوص به خود را دارد.

سگ‌ ها متناسب با ویژگی‌ های نژادیشان رفتار و حرکات خاص خویش را دارند، ژرمن‌ها نسبت به غریبه ها محتاط می‌ باشند اما در عین حال اولین صاحب خود را به‌ عنوان یک دوست در سراسر زندگیشان به حساب می‌ آورند، آنها چیزهایی را که یاد می‌ گیرند هرگز فراموش نمی‌ کنند و آرامش و امنیت را در کنار صاحب خود تجربه می‌ کنند

سگ‌ ها بسیاری از نیروها و انرژی‌ های بیرونی را که انسان قادر به جذب و دریافت آنها نمی‌ باشند دریافت نموده و نسبت به آنها واکنش نشان می‌ دهند، بی قراری و پارس سگ‌ ها قبل از زلزله و طوفان رفتارهایی است که قرن‌ ها آدمی را مجذوب خود ساخته است، سگ‌ ها در موقعیت‌ های مختلف رفتارهای متفاوتی از خویش نشان می‌دهند. به عنوان مثال  یکی از ویژگی‌ های جالب سگ‌ ها درک نمودن حس ترس می‌ باشد به طوری که اگر فردی از سگی بترسد و از جلوی او فرار کند حیوان بلافاصله واکنش نشان داده و اقدام به پارس کردن و تعقیب او خواهد نمود چرا که سگ‌ ها اشیای متحرک را هدفی برای تعقیب نمودن محسوب می‌ نمایند و در واقع این یک رفتار غریزی برایشان محسوب می‌ گردد.

* بهترین نژاد های سگ در جهان

سگ گلدن رتریور Golden retriever

بهترین نژاد های سگ خانگی چیست؟/کدام نژاد سگ مناسب آپارتمان است؟

گلدن رتریور نژادی از سگ است از گونه سگ‌ های ورزشی از مشخصه‌ های اخلاقی این نژاد می‌ توان به مهربانی و هوش و استعداد بالا اشاره کرد. این نژاد از نظر ظاهری دارای جثه متوسط و در رنگ‌های گوناگون از جمله کرم و طلائی یافت می‌ شود.

گلدن رتریور سگی باهوش، زیبا و اجتماعی است. دارای جثه متوسط می‌ باشد و به رنگ‌ های کرم و طلایی یافت می‌ شود. لایه بیرونی پوشش ضدآب و لایه زیرین انبوه و پر پشت است. دارای سر پهن و عضلانی و دندان‌ های منظم می‌ باشد. بینی سیاه دارد و چشم‌ هایش به رنگ قهوه‌ ای و مشکی یافت می‌ شود. گوش‌ هایی به اندازه متوسط، گردنی ماهیچه‌ ای و سینه‌ ای فراخ دارد. دمش بلند است اما هرگز به صورت فر خورده نمی‌ باشد.

گلدن رتریور سگی فعال و پر محبت و مناسب برای اعضای خانواده‌ است. همیشه مهربان است و رفتار خیلی آرامی با کودکان دارند. سگ‌ هایی باوفا و مشتاق برای بازی کردن صاحبانشان هستند.  آموزش پذیر است. با غریبه‌ ها و سایر سگ‌ ها رفتاری دوستانه دارد و خوی تهاجمی ندارد. گلدن رتریور دیدبان خوبی است و ورود غریبه‌ ها را با واق زدن اطلاع می‌ دهد. مهارت در بازآوردن شکار برای شکارچی کسب کرده‌ است، همچنین قابل ذکر است که این سگ شناگر بسیار ماهری می‌باشد.

سگ لابرادور رتریور Labrador Retriever

بهترین نژاد های سگ خانگی چیست؟/کدام نژاد سگ مناسب آپارتمان است؟

سگ لابرادور رتریور به دو منظور تربیت شده است، هم بعنوان یک همدم و همراه دوستانه و هم نژادی از سگ های کاری است که بسیار مفید هستند. امروزه لابرادور رتریور به عنوان سگی خوش مزاج و سخت کوش است و محبوب ترین نژاد در بین مردم آمریکا به شمار می رود. امروزه بر روی آنها بعنوان سگ شکاری برای شکارچیان، سگ کمکی برای معلولین، حریف نمایشی و جستجو و سگ نجات در میان دیگر مشاغل سگ ها کار می شود.

لابرادور رتریورها بسیار پر جنب و جوش هستند و بسیار بسیار بسیار زیاد عاشق غذا هستند و اگر در خوردن غذا زیاده روی کنند به سرعت دچار اضافه وزن می شوند. آنها به حداقل ۳۰ تا ۶۰ دقیقه فعالیت در روز نیاز دارند.

او اجتماعی و با اشتیاق است و با مردم و حیوانات دیگر رفتاری دوستانه دارد. پوشش او در سه رنگ شکلاتی، سیاه و زرد دیده می شود.

این نژاد عاشق شنا کردن، پیاده رویی، و انجام هرگونه فعالیت در فضای باز بیرون از خانه است. 

این نژاد برای نگهداری در آپارتمان مناسب نیست زیرا نیاز به حداقل یک حیاط کوچک دارد تا بتواند فعالیت بدنی و ورزشی را در طول روز انجام دهد. همچنین علاقه زیادی به دویدن در فضای آزاد دارد و اگر در محیط باز قرار نگیرد، کلافه و غیر قابل کنترل می شود.

سگ پودل Pudel 

بهترین نژاد های سگ خانگی چیست؟/کدام نژاد سگ مناسب آپارتمان است؟

پودل جزو دسته سگ‌ های خانگی محسوب می‌ شود که بسیار فعال، هوشمند و ظریف است. شخصیت کاملا خود ساخته و مستقلی دارد، هنگامی که در حال حرکت است، حرکتش به طور مغرورانه و با افتخار است

این سگ‌ ها را برای انجام کارهای سختی پرورش داده‌اند و برخلاف آنچه که به نظر می‌ رسد، پودل ها خیلی هم افاده‌ای و مردم گریز نیستند. آن‌ ها عاشق انسان‌ ها هستند و دوست دارند همیشه در کنارشان باشند و هیچ علاقه‌ ای به تنهایی ندارند. پودل استعداد زیادی در اجتماعی شدن دارد و همیشه برای بازی کردن آماده و مشتاق است.

سگ چو چو Chow Chow​

بهترین نژاد های سگ خانگی چیست؟/کدام نژاد سگ مناسب آپارتمان است؟

چوچو یک نژاد سگ اشرافی است که منشأ آن را چین شمالی می‌ دانند؛ یکی از دلایل معروف بودن این نژاد زبان آبی و پاهای عقبی صاف اوست که باعث خرامیدنش می‌شود. همچنین در قسمت پشت سر دارای یال می‌ باشد که به آن چهره ای شیر مانند می‌بخشد. به همین جهت در گذشته مورد توجه امپراطوران چین بوده است.

این سگ دارای جثه ای تنومند با جمجمه کوچک، پهن، مثلثی و گوش‌هایی گرد و ایستاده است .

چو چو سگی است وفادار، بدون بوی بدن، که می تواند سگ نگهبان خوبی هم باشد و باید با آن رفتار مهربان و آرام داشت و با بچه ها بسیار خوب هستند.

 آنها نسبت به صاحب خودشان بسیار وفادار هستند. به گفته اغلب صاحبان این نژاد آنها براحتی میتوانند کلاهبرداری را یاد بگیرند. آنها اشتیاق زیادی به یادگیری دارند. بعضی ها معتقدند که نوع مو کوتاه آن فعالتر و باهوش تر از نوع مو بلند است.

سگ شیبا اینو Shiba Inu 

بهترین نژاد های سگ خانگی چیست؟/کدام نژاد سگ مناسب آپارتمان است؟

سگ شیبا اینو نژادی سرزنده و فعال با گوش هایی عمودی بر روی سرش همین طور مانند گربه چالاک است.

این نژاد جسور، با اعتماد به نفس، هوشیار و خوش خو می باشد و نژادی است که  در مورد هر چیزی نظر خودش را دارد. شیبا اینو با اینکه به صاحب خود مهربان و وفادار است،  اما در مقابل غریبه ها ایستادگی می کند و به آن ها مشکوک می باشد.

با این تفاسیر شیبا اینو به شدت از قلمروی خود محافظت می کند و با سگ های دیگر روابط اجتماعی خوبی ندارد.  برای شکار حیوانات کوچک لحظه ای تردید نخواهد کرد.

سگ پاگ pug​

بهترین نژاد های سگ خانگی چیست؟/کدام نژاد سگ مناسب آپارتمان است؟

سگ پاگ یکی از بانمک ترین و محبوب ترین نژادهای سگ در دنیا است و البته محبوبیت اون ها هم بی دلیل نیست. سگ نژاد پاگ علاوه بر ظاهر بانمک و صورت چروکش، شخصیت فوق العاده ای هم داره.

سگ های پاگ سگ هایی با اعتماد به نفس دارای شخصیتی دلسوز و مهربان هستند و شیطنت و بازی گوشی رو چاشنی رفتارشون میکنند تا خودشون رو توی دل همه جا کنند.

سگ پاگ خودش رو خیلی خوب با زندگی شهری و آپارتمانی وفق داده و با سبک زندگی شهری سازگاری خیلی خوبی داره. پاگ ها عاشق این هستن که اطرافشون پر از آدم باشه و از تنها ماندن توی خونه متنفرند.

سگ مالتز maltese

بهترین نژاد های سگ خانگی چیست؟/کدام نژاد سگ مناسب آپارتمان است؟

سگ مالتز یک سگ کوچک خانگی است، این پت خلق و خوی ملایم و بی خطری دارد. سگ مالتیز با همه همانند یک دوست صمیمی رفتار می کند. مالتیز جزو گروه سگ های عروسکی است.

این سگ پوستی سفید رنگ دارد، که زیبایی خاصی به این سگ عروسکی بخشیده است، بطوریکه برخی از افراد مالتیز را به عنوان سگ سفید برفی می نامند.

سگ مالتیز اصیل با اینکه جثه کوچکی دارد، اما یک سگ نیرومند و قوی می باشد. آموزش و تربیت سگ مالتیز اصیل کار آسانی نیست، این سگ ها بسیار حساس و درست کار هستند.

سگ آکیتا Akita​

بهترین نژاد های سگ خانگی چیست؟/کدام نژاد سگ مناسب آپارتمان است؟

آکیتا سگی است قدرتمند‌‌‌‌‌‌،‌ استوار، عضلانی با ظاهری مشخص و مجزا از سایر سگها.

آن ها حیوانات باهوش و با استعدادی هستند که به راحتی میتوانند آموزش های مورد نظر شمارا فرابگیرند.

سگ پیچون فرایز Bichon Frise

بهترین نژاد های سگ خانگی چیست؟/کدام نژاد سگ مناسب آپارتمان است؟

سگ های نژاد بیچون فرایز بسیار دوست داشتنی و جذاب هستند. آنها دارای موهای بلند و کمی فردار، گوشهای بلند و افتاده، چشم های گرد و سیاه رنگ، گردنی بلند کمانی شکل و دمی که در پشت او کامل فر خورده است می باشند. بیچون فرایز بسیار شاد، سرزنده و رفتاری دوستانه دارد هم چنین به فعالیت و بازی کردن بسیار علاقه مند است. آنها اغلب به رنگ سفید و کرم روشن یافت می شود.

سگ بیچون فرایز جزو دسته بندی سگ های خانگی و گروه سگ های عروسکی است. رابطه این سگ با بچه ها و افراد خانواده بسیار منعطف و خوب است.

سگ کوموندور komondor

بهترین نژاد های سگ خانگی چیست؟/کدام نژاد سگ مناسب آپارتمان است؟

سگ کوموندور یک سگ بزرگ سفید رنگ از نژاد سگ نگهبان دام است که دارای موهای بلند و رشته مانند است. طول موهای این سگ زیبا حدود ۲۰ تا ۲۷ سانتیمتر است که بیشترین مقدار مو در بین سگ سانان است.

این سگ دارای یک غریزه ی طبیعی نگهبانی است که دارای یک غریزه محافظت قوی نسبت به خانواده و اموال و هرچیزی که با آنها زندگی میکند است.

سگ سیبرین هاسکیSiberian Husky​

بهترین نژاد های سگ خانگی چیست؟/کدام نژاد سگ مناسب آپارتمان است؟

سگ هاسکی سیبرین یک نژاد سگ زیبا است که دارای پوستی ضخیم و مودار می باشد، این سگ یک حیوان بسیار زرنگ و باهوش است که می تواند  صاحب و مربی خود اذیت کرده و سرکار بگذارد.

هاسکی سگی قدرتمند و کاری می‌باشد. در همه رنگ‌ها از سیاه یکدست تا سفید یافت می‌شود. معمولاً به صورت دو رنگ سیاه وسفید، طوسی و سفید، قرمز و سفید و نارنجی و سفید وطلایی(gold) و سفید یافت می‌شود. 

سگی آرام و بازیگوش می‌باشد. به اعضای خانواده‌ای که در آن بزرگ می‌شود بسیار علاقه‌مند است. باهوش، اجتماعی و با محبت می‌باشد. اگرچه انرژی زیادی خصوصاً در تولگی دارد اما سگ سر براه و مطیعی می‌باشد. رابطه خوبی با کودکان دارد.برای افراد خانواده بسیار کم پارس می‌کند اما به افراد غریبه بی دلیل پارس زیادی می‌کند.

 استعداد خوبی در آموختن دارد اما این کار را باید با صبر و حوصله انجام داد و به غذای کمتری نسبت به آنچه به نظرمی رسد نیاز دارد. باید او را برای پیاده‌روی ۲ ساعته به بیرون ببرید تا انرژیش خالی شود وگرنه خانه را ویران می‌کند. 

سگ جک راسل تریر Jack Russell Terrier

بهترین نژاد های سگ خانگی چیست؟/کدام نژاد سگ مناسب آپارتمان است؟

سگ جک راسل تریر نام یکی از نژادهای سگ است که خاستگاه آن به انگلستان بازمی‌گردد. سگی جسور، سرحال و ستیزه گر است. بسیار نترس، مراقب و جذاب می‌ باشد. از بازی کردن با عروسک لذت می‌ برد و رابطه بسیار خوبی با کودکان دارد. آموزش دادن به آن ها گاهی اوقات دشوار است، بنابراین به آموزش های یک مربی با حوصله و با تجربه نیاز دارد.

اگر از سنین پایین اجتماعی نشود می‌ تواند نسبت به سایر سگ ها بسیار تهاجمی باشد تا حدی که جان خود را در جنگیدن از دست بدهد! شکارچی ماهری می‌ باشد بنابراین نباید او را با حیوانات خانگی کوچک تنها گذاشت. از کندن زمین و پریدن لذت می‌ برد. بطور کلی خصوصیات یک سگ بزرگ را در جثه کوچک دارد.

سگ وایمارانر Weimaraner

بهترین نژاد های سگ خانگی چیست؟/کدام نژاد سگ مناسب آپارتمان است؟

سگ وایمارانر این سگ ها را برای شکار کردن حیوانات بزرگ مانند گوزن و خرس پرورش می دهند با این وجود ویمارانر نیز میتواند یک دوست خوب برای خانواده باشد. ویمارانر انرژی و استقامت بالایی دارد و به ورزش و تحریک ذهنی زیادی نیاز دارد.

آنها سگ های شکاری هستند و تحمل حیوانات کوچک و یا خزدار مانند خرگوش و حتی گربه و سگ را ندارند.

ویمارانر بسیار حساس است و زمانی که از صاحب خود جدا میشود به شدت رنج میبرد و اگر به مدت زمان طولانی تنها باشند ممکن است به یک سگ پرخاشگر تبدیل شوند و یا به خود آسیب برسانند.

سگ باکسر Boxer

بهترین نژاد های سگ خانگی چیست؟/کدام نژاد سگ مناسب آپارتمان است؟

باکسر گونه‌ ای از سگ‌ های نگهبان است یکی از اعضای خانواده Mastiff، با اندازه متوسط و سگ هایی پر انرژی هستند. آنها دارای عضلات خوبی هستند که زیر پوست تیره آنها دیده می شود.

بدن باکسر ها پوشیده از موهای کوتاه ،صاف و براق است. رنگ اصلی در این نژاد رنگ حنایی با خطوط سیاه است. طیف رنگی حنایی که  در این نژاد وجود دارد بسیار متنوع می باشد.

فاصله خطوط سیاهی که در پوست آنها وجود دارد و هم چنین وضوح رنگ سیاه نیز در آنها متغیر است. ممکن است در این نژاد در قسمت صورت، سینه و پاها لکه‌های سفیدی را ببینید.

سگ شپرد استرالیایی Australian Shepherd

بهترین نژاد های سگ خانگی چیست؟/کدام نژاد سگ مناسب آپارتمان است؟

سگ شپرد استرالیایی نام یکی از نژاد های سگ است که خاستگاه آن به ایالات متحده آمریکا باز می‌ گردد.

استرالیان شپرد وفادار و دوست داشتنی و با هوش و همه کاره می  باشد. او یک سگ پر انرژی است که برای حفظ یک گله گوسفند ایده آل است. به ورزش و فعالیت زیادی نیاز دارد برای همین یک حیاط برای انجام فعالیت های روزانه برایش ضروری است. اگر او فعالیت نداشته باشد خسته و بی حوصله می شود.

استرالیان شپرد یک همراه و همدم وفادار است که از خانه و خانواده محافظت می کند. او همراه خوبی برای بچه ها است، اگر چه او برای گله مناسب تر است.

سگ ویزلا Vizsla

بهترین نژاد های سگ خانگی چیست؟/کدام نژاد سگ مناسب آپارتمان است؟

ویزلا سگی فعال است که هر روز باید حدود ۶۰ دقیقه ورزش کند، هم چنین از پیاده روی های طولانی مدت، آهسته دویدن، بازی های واکشی و هم چنین ورزش های مخصوص سگ، لذت می برند.

آنها ریزش موی کمی دارند و تنها لازم است هفته ای یکبار آن ها را برس بزنید و خیلی کم به حمام کردن نیاز دارند. آنها زمانی که مدت طولانی تنها می مانند مضطرب می شوند و ممکن است رفتارهای مخربی داشته باشند.

آنها با کودکان بسیار مهربان و همدم خوبی برای آنها هستند اما باز هم برای خانواده هایی که بچه ی نو پا دارند توصیه نمی شود.

ویزلاها با سایر حیوانات صمیمی هستند اما در اطراف غریبه‌ها کمی خجالتی میشوند و زمان میبرد تا گرم شوند.

سگ بردر کلی‌ Border Collie

بهترین نژاد های سگ خانگی چیست؟/کدام نژاد سگ مناسب آپارتمان است؟

سگ بردر کلی‌ به یقین یکی از بهترین نژادهای سگ موجود در جهان است.

بردر کولی سگی است با جثه ای متوسط ، بسیار پر انرژی، بد باهوش و سخت‌کوش هستند! سوای آن که سگ‌ های گله‌ی فوق‌ العاده‌ای هستند، این حیوان‌ ها در چابکی حرف ندارند! چون این نژاد می تواند بسیار فعال و حساس باشد، مطمئن شدن از این‌ که آن ها برای تمام انرژی اضافی خود طرح و برنامه‌ای داشته باشند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بردر کلی‌ ها از همه ی بهتر در خانه‌ های نواحی روستایی سازگار می شوند که در آنجا فضای زیادی برای دویدن و بازی کردن در اختیار دارند.

سگ ژرمن شپرد German Shepherd

بهترین نژاد های سگ خانگی چیست؟/کدام نژاد سگ مناسب آپارتمان است؟

سگ ژرمن شپرد یا سگ چوپان آلمانی یکی از نژادهای اصیل آلمانی است که برای اولین بار در سال ۱۸۹۹ ثبت گردید. سگی باهوش، شجاع و مناسب برای کارهای مختلف از جمله گله داری، نگهبانی، راهنمای نابینایان، همراه خانواده، و جستجو و نجات است.

مهمترین ویژگی در این نژاد رفتارهای اشرافی، شهامت و توانایی آموختن رفتارها و فعالیت‌های اختصاصی است. اولین ویژگی یک جرمن شپرد خوب، قدرت، چالاکی، عضلات مناسب و هوشیاری است. رنگ در سگ های ژرمن شپرد متفاوت است و تقریباً اکثر رنگ ها قابل قبول هستند. با این وجود رنگ های خیلی کم رنگ یا سفید یک دست قابل قبول نمی‌ باشد.

سگ بول ماستیف Bullmastiff

بهترین نژاد های سگ خانگی چیست؟/کدام نژاد سگ مناسب آپارتمان است؟

سگ بول ماستیف دارای جثه ی بزرگ و هیکلی درشت، عضلانی و قدرتمند است. همچنین سگی از خود گذشته، نگهبانی هوشیار، مهربان، مطیع در زمانی که تحریک یا خشمگین نشود، نترس، شجاع، میانه رو، آرام، باوفا و رفتار ایده آلی دارد. اگر چه او ذاتا سگ پرخاشگری نیست اما زمانی که یک فرد غریبه را می بیند به او حمله میکند و او را زمین می زند. با کودکان مهربان است.

این سگ ها آب ریزش دهان و خر خر کردن در تنفس دارند و به لحن صحبت کردن با آنها بسیار حساس هستند و به پرورش دهنده ای نیاز دارند که لحنی محمکم اما نه به صورت خشن با او رفتار کند. آنها در برخورد با غریبه ها و سایر حیوانات خانگی رفتاری پرخاشگر دارند به جز در صورتی که به خوبی اجتماعی شده باشند.

سگ روتوایلر Rottweiler

بهترین نژاد های سگ خانگی چیست؟/کدام نژاد سگ مناسب آپارتمان است؟

سگ روتوایلر یک نژاد سگ نگهبان می‌ باشد که خاستگاه آن به کشور آلمان و شهر روتوایل بازمی‌گردد. حافظه‌ای قوی دارد و آموخته‌ هایش را هیچ‌ گاه از یاد نمی‌ برد. زندگی صمیمی را دوست دارد و با وجود سنگینی وزنش حرکات سریعی دارد.

سگ هایی بسیار وفادار باهوش و با اعتماد به نفس هستند. یعنی هروقت نیاز ببینن به  هر قیمتی شده از صاحبشون و همه دارایی هاش محافظت میکنند.

سگ روتوایلر به عنوان سگ خانواده و همراه محبوبیت دارند. اونا سگ هایی قوی و زیبا هستند که پوششی صاف و براق به رنگ مشکی-برنز دارند.

با اینکه نگهبانی و مراقبت توی خون روتوایلرهاست ولی اونا پرخاشگر نیستند. البته خیلی ناعادلانه به عنوان یکی از پرخاشگر ترین نژادهای دنیا در بین مردم شناخته شدند.

سگ پیت بول Pit Bull

بهترین نژاد های سگ خانگی چیست؟/کدام نژاد سگ مناسب آپارتمان است؟

سگ پیت بول تریر متعلق به گروه تریر است که گروهی از سگ های پرانرژی و انواع مختلفی از اسباب بازی، سگ های کوچک و متوسط و بزرگ را شامل می شود.

این سگ ها برای زندگی آپارتمان توصیه نمی شودو بهترین مکان را برای زندگی آن ها فضا های باز است.

پیت بول ها با کودکان خیلی سخت سازگار می شوند. این سگ بسیار پر انرژی و خستگی ناپذیر است و بسیار هوشمند هستند و راحت تعلیم و آموزش می پزیرند.

سگ اشناوزر Standard Schnauzer

بهترین نژاد های سگ خانگی چیست؟/کدام نژاد سگ مناسب آپارتمان است؟

سگ اشناوزر در اصل برای نگهبانی و انجام کارهای مزرعه پرورش داده میشوند. اشناوزر ها در اندازه متوسط و طبیعتی محافظ دارند هم چنین عاشق خانواده هستند.

این سگ ها هوش بالایی دارند و گاهی اوقات آموزش ها را خیلی سخت قبول میکنند. آنها میتوانند از خانه و خانواده ی خود محافظت کنند زیرا بدون دلیل پارس نمیکنند، زمانی که متوجه شوند که چیزی یا شخصی بخواهد به خانواده ی او آسیب برساند شروع به پارس کردن میکند.

سگ تازی افغان Afghan Hound

بهترین نژاد های سگ خانگی چیست؟/کدام نژاد سگ مناسب آپارتمان است؟

این نژاد از نژادهای قدیمی خانواده سگ‌های تازی است که یکی از برترین و قدیمی ترین نژاد های سگ در جهان سگ تازی افغان میباشد.

زیستگاه اولیه این نژاد از سگ ها مناطق سرد و کوهستانی  کشور افغانستان بوده ، جایی که از آن برای شکار خرگوش و غزال استفاده می شده است.

به این سگ ها لقب «پادشاه سگ ها» را نیز داده اند. آن ها خیلی بلند هستند و شکل و ظاهری خاص و متمایز دارند.ضریب یادگیری این سگ ها اغلب پایین است و خیلی سخت یاد می گیرند.

سگ کوهستانی برنس Bernese Mountain Dog

بهترین نژاد های سگ خانگی چیست؟/کدام نژاد سگ مناسب آپارتمان است؟

سگ کوهستانی برنس نام یکی از نژادهای سگ است که خاستگاه آن به سوئیس بازمی‌گردد که در هر بار زایمان میانگین ۵ تا ۷ تا حداکثر تا ۱۵ توله می‌زاید.

این سگ‌های آرام و شاداب عاشق کودکان هستند. بسیار باهوش،‌ با استعداد برای یادگیری مطالب و دیده‌بان خوبی است. اما اصولاً حالت تحاجمی ندارد. یک دوست برای تمام عمر! بسیار باوفا است.

سگ جیندوی کره ای Korean Jindo

بهترین نژاد های سگ خانگی چیست؟/کدام نژاد سگ مناسب آپارتمان است؟

سگ جیندوی کره ای نام یکی از نژادهای سگ است که خاستگاه آن به کره جنوبی باز می‌گردد. یک سگ خوب و با ابعاد متوسط ​​است که برای شکار و نگهبانی از آنها استفاده می شود. 

سگ دوبرمن پینچر Doberman Pinscher

بهترین نژاد های سگ خانگی چیست؟/کدام نژاد سگ مناسب آپارتمان است؟

سگ دوبرمن پینچر یکی از معروف‌ترین سگ‌های پرورش یافته به‌دست انسان است و از نظر تیزهوشی و هشیاری شناخته شده‌است، اغلب به عنوان سگ گارد یا سگ پلیس استفاده می‌شود. این سگ در سال ۱۸۹۰ توسط کارل فردریش لوئیس دوبرمن پرورش یافت.

سگ تازی پلات Plott Hound

بهترین نژاد های سگ خانگی چیست؟/کدام نژاد سگ مناسب آپارتمان است؟

سگ تازی پلات سگی عضلانی و توپر با گوش‌هایی بزرگ و دمی طویل می‌ باشد. سگی است با آرام و قرار، جسور، پراحساس که برای شکار سازگار است. 

تازی پلات هم مهربان است و هم حامی. انها یکی از نژادهای کمیاب‌تری هستند که بیشتر توسط خانم‌ها انتخاب و برای آن ها به همدمی خوب تبدیل می شوند. این حیوان شغلش بعنوان یک مدافع را بسیار جدی می گیرد.

سگ چاینیز کِرِستد Chinese Crested

بهترین نژاد های سگ خانگی چیست؟/کدام نژاد سگ مناسب آپارتمان است؟

سگ چاینیز کرستد عجیب و غریب است دارای دو نوع متفاوت: یک نوع بی مو می باشد که فقط در نواحی سر، پاها و دم دارای مو است که آن را Hairless می نامند و دیگری دارای موهای بلند ونرمی است که به آن Powder Puff می گویند. هر دو نوع در رنگهای متنوع دیده می شوند. دارای چشم های سیاه و گوشهای بر افراشته هستند.

این سگ، شیرین، سر زنده، بازیگوش و با نمک است. آنها عاشق بقل شدن و لبخند زدن هستند. با کودکان مهربانند اما باید به کودکان اخطار داد که در هنگام بازی با آنها خشن برخورد نکنند چرا که این نژاد به دلیل نداشتن مو می تواند بسیار آسیب پذیر باشد. باهوش و حواس جمع. باید از تولگی آنها را اجتماعی کرد و به صداهای بلند عادت داد تا در بزرگسالی مشکلی پیش نیاید. با سایر حیوانات سازگار است، معمولا پارس نمی کند و عاشق پریدن و کندن زمین است. خیلی به صاحب خود وابسته می شود و خو می گیرد آنقدر که به سختی می تواند صاحب جدیدی را قبول کند.

سگ بدلینگتون تریر Bedlington Terrier

بهترین نژاد های سگ خانگی چیست؟/کدام نژاد سگ مناسب آپارتمان است؟

سگ بدلینگتون تریر ظاهری شبیه به بره دارد. او دارای پیشانی خمیده و موهایی فر است که واقعا شبیه به یک گوسفند کوچک میباشد. چشم هایی کوچک و موهایی به حالت مضاعف دارد هم چنین لایه سطحی بدنش زبر و خشن و لایه ی زیرین نرم میباشد. 

سگهای این نژاد مهربان، اجتماعی، شاد و بازیگوش، وفادار و سرزنده می باشند و رابطه ی خوبی با کودکان و غریبه ها دارند. 

سگ آبی پرتغالی

بهترین نژاد های سگ خانگی چیست؟/کدام نژاد سگ مناسب آپارتمان است؟

سگ آبی پرتغالی هیچ پوشش زیرینی ندارد و به ندرت پشم‌ هایش می‌ریزند. مثل بیشتر نژادهای غیرآلرژی‌زای دیگر، پشم مو مانند انها به برس کشیدن مداوم نیاز دارد، و هیچ بحثی هم در آن نیست! این سگ‌ها بسیار پر انرژی هستند و به تمرین و ورزش زیادی نیاز دارند.

همانگونه که از نام‌شان بر می آید، انها عاشق شنا کردن هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات خانگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند