آنچه باید درباره ژلیش ناخن بدانید


آنچه باید درباره ژلیش ناخن بدانید

لاک موقت ناخن نوعی مانیکور و طراحی ناخن محسوب می شود که توسط لاک هایی با ماندگاری بیشتر انجام می شود، خیلی از افراد فکر می مانند کاشت ناخن است اما باید گفت کاشت ناخن با ژلیش ناخن تفاوتی اساسی دارد که بعد از کاشت ناخن این روش پرطرفدار ترین روش زیبایی ناخن است. امروزه راه ها و روش های گوناگون زیادی برای زیبا سازی ناخن ها وجود دارد که هر فردی می...

لاک موقت ناخن نوعی مانیکور و طراحی ناخن محسوب می شود که توسط لاک هایی با ماندگاری بیشتر انجام می شود، خیلی از افراد فکر می مانند کاشت ناخن است اما باید گفت کاشت ناخن با ژلیش ناخن تفاوتی اساسی دارد که بعد از کاشت ناخن این روش پرطرفدار ترین روش زیبایی ناخن است.

امروزه راه ها و روش های گوناگون زیادی برای زیبا سازی ناخن ها وجود دارد که هر فردی می تواند با توجه به نوع سلیقه خود به زیبا سازی ناخن های خود بپردازد. از جمله این روش ها کاشت ناخن، کاور ناخن، مانیکور ناخن، لمینیت ناخن و .. که همچنین انواع طراحی کاشت ناخن وجود دارد که باب سلیقه هر فردی می باشد.

آنچه باید درباره ژلیش ناخن بدانید

آنچه باید درباره ژلیش ناخن بدانید

ژلیش ناخن چیست؟

در این روش با استفاده از لاک هایی که قدرت ماندگاری بالایی دارند روی ناخن طبیعی فرد استفاده می شود. لاک موقت یا همان ژلیش در اصل لاک کلاسیک است که با ژل اکلریلیک ترکیب شده است. این روش را هر کسی می تواند روی ناخن طبیعی خود انجام دهد و فرقی ندارد که ناخن کوتاه یا بلند باشد. ژلیش در مقایسه با لاک های معمولی دارای درخشندگی بسیار بالایی هستند که به هیچ عنوان لاک های معمولی از این درخشندگی برخوردار نیستند، ژلیش در هوای آزاد خشک نمی شود و حتما باید از دستگاه های مخصوص برای خشک کردن آن استفاده کرد که در نهایت با نور لامپ‌های UV یا LED خشک می‌شوند.

آنچه باید درباره ژلیش ناخن بدانید

اما باید این نکته را گفت که ماندن زیاد مواد لاک روی ناخن موجب آسیب به ناخن ها می شود برای همین بعد از گذشت ۲ هفته به ناخن های خود استراحت دهید. خیلی ها در این باورند که ژلیش باعث شکنندگی ناخن های طبیعی شود که باید گفت که چنین چیزی صحت ندارد در واقع چیزی که به ناخن آسیب می زند روش های نادرست پاک کردن ان از روی ناخن ها است.

پس از گذشت ۲ هفته به دلیل رشد ناخن از زیر ناخن ظاهری ناپسندی به خود می گیرد که باید ژلیش را از روی ناخن خود پاک کنید. این کار کار ساده ای نیست زیرا ژل لاک مقاومتش نسبت به لاک های معمولی بیشتر است که باید از روش خاص برای پاک کنندگی مواد از روی ناخن استفاده کنند که اگر می خواهید در منزل این کار را انجام دهید باید از روش زیر پیش بروید.

نحوه صحیح از بین بردن ژلیش

برای از بین بردن ژلیش ناخن باید یک استون ۱۰۰% تهیه کنید تا قدرت پاک کنندگی آن را داشته باشد و آسیبی به ناخن وارد نکند. سپس با استفاده از یک گوش پاک کن آغشته شده به استون قشنگ روی ناخن را با استون پوشش دهید و اجازه بدهید به مدت حداقل ۲۰ دقیقه روی ناخن شما باقی بماند. برای جواب دهی بهتر و پاک شدن راحت تر مواد ژلیش از روی ناخن باید با استفاده از فویل های آلومینیومی ناخن های خود را کاملا با فویل بپوشانید و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه باقی بماند. اگر این روش به درستی پاسخ داده باشد بدون هیچ فشاری و بدون استفاده از هر جسم نوک تیزی مواد از ناخن جدا می شود. بعد از پاک شدن مواد باید ناخن ها را به خوبی بشویید و با کرم های مرطوب کننده به ناخن ها و اطراف ان را بخوبی ماساژ دهید تا به خوبی رطوبت رسانی شود.

طرحهای متنوع آرایش ناخن

آنچه باید درباره ژلیش ناخن بدانید

جذابیت ناخن با مانیکور

آنچه باید درباره ژلیش ناخن بدانید

نمونه های جدید طراحی با لاک موقت

آنچه باید درباره ژلیش ناخن بدانید

نمونه های خاص برای طراحی ناخن

آنچه باید درباره ژلیش ناخن بدانید

موفقیت در این مرحله تماما به نوع موادی دارد که برای شما استفاده کرده اند، انجام ژلیش ممکن از ۱.۵ الی ۱ ساعت طول بکشد.

در آخر باید گفت که استفاده از این روش برای خانم هایی که ناخن های ضعیف و شکننده ای دارند توصیه نمی شود و استفاده زیاد از این روش ممکن از روی ناخن ها تاثیر بگذارد، سعی کنید بعد از انجام این روش ناخن های خود را با روغن های گیاهی تغذیه کنید و قبل از انجام ژلیش ناخن از استفاده از مواد با کیفیت و حرفه ای بودن این افراد اطمینان کامل حاصل فرمایید.
شما می توانید از روش های خانگی و تهیه ماسک ناخن به صورت طبیعی موثر به تقویت ناخن های خود بپردازید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...