بشار اسد بر تلاش برای توقف تجاوز نظامی به کشورش تأکید کرد


بشار اسد بر تلاش برای توقف تجاوز نظامی به کشورش تأکید کرد

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری سوریه در دیدار فرستاده ویژه همتای روس خود، بر تمرکز بر روی متوقف شدن تجاوز نظامی و خروج نیروهای ترکیه و آمریکا و دیگر نیروهای غیرقانونی از خاک کشورش تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوری (سانا)، «بشار اسد» در دیدار با «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری و «سرگئی ورشنین» معاون وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که این نیروها بر اساس قانون و مقررات بین‌المللی، اشغالگر محسوب می شوند و ملت سوریه، مقابله با آنها را حق قانونی خود می‌داند.

در این دیدار، تحولات سوریه به ویژه تجاوز اخیر ترکیه به این کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هیأت روسی بر حمایت کشورش از حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تأکید و مخالفت مسکو را با هر گونه طرحی و یا اقدامی که باعث نقض حاکمیت سوریه، پیچیده تر شدن اوضاع و مانع تلاش های کنونی برای توقف جنگ در سوریه شود، اعلام کرد.

در این دیدار همچنین مقدمات مربوط به برگزاری نخستین نشست کمیته تدوین قانون اساسی سوریه بررسی شد و اسد و لاورنتیف خرسندی خود را نسبت به روند امور ابراز داشتند.

طرفین همچنین تأکید کردند که مهم ترین عامل برای موفقیت این کمیته، عدم مداخله خارجی است و اینکه تمامی طرفها، پایه و اساسی را که این کمیته بر آن بنا شده و گفت وگوی سوری-سوری به رهبری سوریه را محترم بشمارند.

ترکیه، چهارشنبه ۱۷ مهرماه در عملیاتی با نام «چشمه صلح» به بخش‌های کردنشین شمال شرق سوریه حمله کرد.

رئیس جمهوری ترکیه، این اقدام نظامی را عملیات علیه گروه‌های تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و یگان‌ های مدافع خلق (ی.پ.گ) بیان کرد.

سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گزارش داد؛ تخمین زده می شود حدود ۴۰۰ هزار غیر نظامی در مناطق محل درگیری حضور داشته باشند که نیاز به محافظت و کمک دارند.

تاکنون شماری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، فنلاند، نروژ، آلمان، و جمهوری چک فروش سلاح به ترکیه را به حال تعلیق درآورده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان