85 درصد پروژه پایاب سد خداآفرین تکمیل شده است


85 درصد پروژه پایاب سد خداآفرین تکمیل شده است

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: 85 درصد از پروژه بزرگ پایاب سد خدا آفرین در شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد مغان تکمیل شده و با تامین اعتبار مورد نیاز باقی مانده پروژه نیز اجرا و به پایان خواهد رسید.

اکبر بهنامجو روز بکشنبه در دیدار با امام جمعه بیله‌سوار مغان افزود: برای تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه به تازگی دیداری با معاون اول رئیس‌جمهوری صورت گرفت و دکتر جهانگیری برای تامین اعتبار مورد نیاز قول مساعد داد.

وی با بیان اینکه فرصت‌های مرزی و کشاورزی بیله‌سوار با حمایت دولت تقویت و توسعه می‌یابد، بیان کرد: زیرساخت‌های مهم از جمله راه‌آهن، پایانه ریلی، گسترش بزرگراه‌ها، ایجاد شهرک صنعتی مشترک و منطقه آزاد تجاری ظرفیت‌های صادراتی محصولات کشاورزی منطقه را تسهیل و توسعه خواهد بخشید.

پروژه بزرگ پایاب سد خداآفرین در چهار ناحیه در چهار ناحیه عمرانی یک ، ۲ ، سه و چهار عملیاتی شده است، در ناحیه عمرانی یک در دشت فتحعلی مساحت دارای تخصیص به هکتار هزار و ۱۰۰ هکتار می‌باشد که تمامی این سطح توسط دستگاه‌های سنترپیوت به سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار مجهز شده ، ناحیه عمرانی یک در شرق دره رود نیز سه هزار و ۹۰۱ هکتار را شامل می‌شود که ۲۱۸ هکتار توسط کلاسیک ثابت ، ۲ هزار و ۶۵۰ هکتار توسط سنترپیوت ، ۷۵ هکتارتوسط سیستم کم‌فشار و ۹۵۸ هکتار به صورت قطره‌ای آبیاری خواهد شد.

ناحیه عمرانی ۲ و بخشی از خلیللو نیز در سطح هزار و ۲۷ هکتار عملیاتی شده که سه هزار و ۳۴۹ هکتار به صورت کلاسیک ثابت ، ۶ و ۱۰۷ هکتار به صورت سنترپیوت و ۸۱۴ هکتار به صورت قطره‌ای آبیاری خواهد شد.

ناحیه عمرانی چهار نیز ۱۰ هزار و ۴۲۹ هکتار را شامل می‌شود که ۹۲ هزار و ۲۲۴ هکتار به صورت کلاسیک ثابت و ۹۰۷ هکتار آن به صورت سنتر پیوت و ۲۹۸ هکتار آن به صورت اسپری بوم خواهد بود، ناحیه سه این پروژه نیز توسط اداره کل آب منطقه ای اردبیل اجرا می شود.

استاندار اردبیل همچنین در این دیدار گفت: با توجه به نگاه توسعه‌ای در شهرستان بیله‌سوار اولویت جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران وظیفه اول فرماندار است و گام‌های موثری در این زمینه برداشته شده است.

بهنامجو همچنین گفت که در بحث راه‌اندازی گردشگری سلامت در شهرستان اقداماتی صورت گرفته و نتایج مثبتی نیز در این زمینه بدست آمده است.

وی خاطر نشان کرد: اعتبارات ملی خوبی برای توسعه و اجرای پروژه‌های زیر ساختی در استان مصوب و ابلاغ شده و تسریع در این پروژه ها در دستور کار است.

او با استقبال از برنامه‌های امام جمعه بیله‌سوار در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب برنامه‌های کوتاه و بلندمدت در استان افزود: مقابله با برخی از این آسیب‌ها بویژه طلاق نیازمند برنامه‌ریزی، همراهی و همفکری صاحب‌نظران است.

امام جمعه بیله‌سوار نیز در این دیدار با اشاره به دستاوردهای دولت در منطقه عنوان کرد: فعالیت‌های دولت در استان با وجود تخصیص اعتبارات کم بسیار امیدبخش است.

حجت‌الاسلام عزیزی به مسائل و کاستی‌های شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرداری بیله‌سوار برای زیباسازی، تنظیف و بهسازی شهر نیازمند توجه بوده و این مهم باید در اولویت قرار گیرد.

وی به مشکلات آب روستاهای منطقه خروسلو نیز اشاره کرد و افزود: کمبود آب شرب در این مناطق باعث شده تا مردم در فعالیت‌های روزمره دچار از جمله در کشاورزی و دامداری دچار مشکل شوند.

امام جمعه بیله‌سوار با اشاره به اینکه گام‌های خوبی در راستای توسعه کشاورزی نوین، ایجاد ظرفیت‌های گردشگری سلامت و همچنین تجارت و تسهیل مراودات تجاری با کشورهای همسایه برداشته شده است ، گفت: نیازمند توجه بیشتر برای توسعه زیرساخت‌های منطقه هستیم چرا که بدون توسعه زیرساخت فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان فراهم نخواهد شد.

حجت‌الاسلام عزیزی در ادامه خواستار توجه بیشتر به بخش کشاورزی منطقه شد و افزود: کشاورزان به عنوان تولیدکنندگان نقش موثری در رونق تولید و اشتغال دارند و باید بسیاری از مشکلات از بحث تامین نهاده‌ها گرفته تا بحث جاده بین مزارع با نظارت مسئولان حل و فصل شود.

بیله‌سوار در شمال اردبیل واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت