طرح مهار مناطق حاشیه‌ای شهر اراک اجرایی شد


طرح مهار مناطق حاشیه‌ای شهر اراک اجرایی شد

اراک - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: طرح مهار مناطق حاشیه‌ای شهر اراک با هدف جلوگیری از گسترش سه منطقه کوی سجادیه، کوی ابوالفضل(ع) و کوی علی‌ ابن‌ ابیطالب(ع) اجرایی شد.

«احمد مرزبان» روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در شهر اراک پنج منطقه حاشیه‌ای وجود دارد که از گسترش آن‌ها جلوگیری شده و تصمیم‌های مطلوبی در زمینه کنترل رشد این مناطق اتخاذ شده‌است.

وی اظهار داشت: ایجاد کمربند سبز در حوزه غربی شهر اراک از جمله اقدامات مهارکننده گسترش ناحیه حاشیه‌ای شهرک علی‌ابن‌ابیطالب(ع) بوده‌ است و بر اساس این طرح مصوب مجموعه شهرداری اراک با دریافت اراضی دولتی نسبت به کاشت درخت و ایجاد فضای سبز مانع ساخت‌وساز غیرمجاز شده‌است.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان مرکزی گفت: کوی علی‌ابن‌ابیطالب(ع) بزرگترین منطقه‌ حاشیه‌ای اراک محسوب می‌شود که بیش از سایر کانون‌های حاشیه‌ای نیازمند مهار محدوده‌ است.

مرزبان افزود: محدوده حاشیه‌ای کوی ابوالفضل(ع) به‌دلیل نبود اراضی خالی در مهار این منطقه تا حد ممکن گسترش یافته و این حوزه اکنون به‌علت نبودن فضا دیگر قابلیت گسترش ندارد.

وی اظهار داشت: در منطقه حاشیه‌ای کوی سجادیه نیز ساخت‌وسازهای غیرمجاز درحال گسترش بود که با اجرای طرح آپارتمان‌سازی در انتهای آن از گسترش بی‌رویه جلوگیری شد و وجود کوه در یک سوی این منطقه نیز عاملی مهارکننده‌ محسوب می‌شود.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان مرکزی گفت: شرکت ملی بازآفرینی به‌منظور اصلاح بافت‌های فرسوده ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بازسازی با نرخ سود هشت درصد به متقاضیان فرصت می‌دهد تا ساختار مسکن خود را بهبود بخشند.

مرزبان بیان کرد: شرکت ملی بازآفرینی برای مساعدت با متقاضیان اجرای طرح بازسازی مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات نیز با عنوان ودیعه به متقاضیان ارایه می‌دهد تا در زمان بازسازی واحد مسکونی خود بتوانند در محل دیگری به‌صورت موقت سکونت داشته باشند.

۵۰۲ هزا رنفر جمعیت اراک در ۱۰۷ کیلومتر مربع وسعت زندگی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا