فائو: 40 درصد مردم کره شمالی نیازمند کمک های غذایی فوری هستند


فائو: 40 درصد مردم کره شمالی نیازمند کمک های غذایی فوری هستند

شفقنا- سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد 40 درصد مردم کره شمالی به کمک های فوری غذایی نیازمند هستند. سازمان ملل روز یکشنبه اعلام کرد تولید محصولات زراعی و کشاورزی کره شمالی به دلیل خشکسالی به کمترین میزان در پنج سال گذشته رسیده است. فارس نوشت: سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) گفت: تنها 56.3 میلی […]

فائو: 40 درصد مردم کره شمالی نیازمند کمک های غذایی فوری هستند

شفقنا- سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد ۴۰ درصد مردم کره شمالی به کمک های فوری غذایی نیازمند هستند.
سازمان ملل روز یکشنبه اعلام کرد تولید محصولات زراعی و کشاورزی کره شمالی به دلیل خشکسالی به کمترین میزان در پنج سال گذشته رسیده است.

فارس نوشت: سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) گفت: تنها ۵۶.۳ میلی متر باران از ژانویه تا مارس ۲۰۱۹ (۱۱ دی ۱۳۹۷ تا ۱۱ فروردین ۱۳۹۸) در سراسر کره شمالی ثبت شده است کرد که کمترین میزان از سال ۱۹۱۷ میلادی تا کنون است میانگین بارش در استان هوانگای جنوبی که به عنوان منبع نان کره شمالی شناخته می شود از آوریل تا ژوئیه سال ۲۰۱۹ میلادی(۱۱ فروردین تا ۹ مرداد ۱۳۹۸) ۵۰ درصد میانگین بارش طولانی مدت را ثبت کرده است.

این سازمان در گزارش خود آورده است حدود ۱۰.۱ میلیون نفر معادل ۴۰ درصد از جمعیت کره شمالی در شرایط ناامنی مواد غذایی هستند و فوراً به کمک غذایی نیاز دارند.

توفان «لینگ لینگ» ماه گذشته به شدت استان های هوانگای شمالی و جنوبی و همچنین استان هامگیون جنوبی را که اکنون فصل برداشت آنها فرا رسیده است تحت تاثیر قرار داد و ۴۶ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه را تخریب کرد.

فائو می گوید اگر خشکسالی اتفاق بیافتد این احتمال وجود دارد که وضعیت امنیت غذایی حتی بیشتر وخیم تر شود و نیازهای بشردوستانه به شدت افزایش یابد این شرایط می تواند تاثیر جدی بر جمعیت آسیب پذیر این کشور داشته باشد که به تولید داخلی متکی است.

سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد خواستار اقدام فوری در سه ماه آینده برای کاهش تأثیر شرایط طولانی مدت خشک بر امنیت غذایی مردم این کشور شد.

در ماه مرداد ماه امسال وزارت کشاورزی ایالات متحده میزان تولید برنج کره شمالی در سال کشاورزی ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ را معادل ۱.۳۶ میلیون تن محاسبه کرد که نسبت به میانگین ۵ سال گذشته ۱۷ درصد کاهش نشان می دهد.

کره جنوبی قصد داشت در شهریور ماه امسال ۵۰ هزار تن برنج را به منظور کمک به نیازمندان این کشور به کره شمالی بفرستد، اما پیونگ یانگ در اعتراض به یک رزمایش نظامی مشترک بین کره جنوبی و آمریکا، این پیشنهاد را رد کرد.

کره شمالی که تحت شدیدترین تحریم های سازمان ملل، آمریکا و حتی همسایگان خود مانند کره جنوبی و ژاپن قرار دارد بارها و بارها خواستار متوقف کردن رزمایش های مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی شده است و معتقد است این رزمایش ها، تمرینی برای حمله به کره شمالی است.

کره شمالی مدت ها است از کمبود مواد غذایی رنج می برد اما اوضاع در سال های اخیر به دلیل تحریم های شدید آمریکا علیه پیونگ یانگ به بهانه برنامه های هسته ای و موشکی این کشور به شدت افزایش یافته است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر در فراق برادر ؛ اشعار غمگین و سوزناک برای برادر فوت شده