اهدای میکروسکوپ پیشرفته به بیمارستان بافق


اهدای میکروسکوپ پیشرفته به بیمارستان بافق

یزد - ایرنا - رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق گفت: مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران- بافق یک دستگاه میکروسکوپ فوق پیشرفته بزرگنمایی ویژه جراحی گوش، حلق و بینی ( E NT) به ارزش یک میلیارد و 330 میلیون ریال را به بیمارستان ولیعصر (عج) این شهرستان اهدا کرد.

بیمارستان ولیعصر (عج) بافق سال ۱۳۶۹ خورشیدی به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر متخصصان اغلب رشته‌های پزشکی به صورت تمام وقت و پاره وقت در خدمت مردم شهرستان‌های بافق ، بهاباد ، کوهبنان کرمان و تعدادی از مردم مناطق روستایی شهرستان‌های رفسنجان و زرند قرار دارد.

بیمارستان ۱۲ تختخوابی بافق تاکنون این دستگاه را در اختیار نداشت و در صورت ضرورت بیماران به شهر یزد مرکز استان معرفی می‌شدند.

هم‌اکنون ساختمان بیمارستان ۹۶ تختتخوابی شهرستان با بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی درحال ساخت است.

دکتر مسعود دانشی روزیکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از حضور تمام وقت متخصص گوش ، حلق و بینی در بیمارستان خبر داد و اظهارداشت: با اهدا این دستگاه اتاق عمل به پیشرفته‌ترین دستگاه میکروسکوپی یادشده مجهز شد.
وی با قدردانی از این اقدام خداپسندانه مدیریت شرکت یادشده ، تجهیز و افتتاح بخش گوش، حلق و بینی را گامی مهم برای ارائه خدمات بیشتر به مردم شهرستان عنوان کرد و افزود: با خرید این دستگاه و با توجه به حضور تمام وقت متخصص مشکل بیماران رفع شد و از این به بعد تمامی عمل‌های جراجی در این مورد در این بیمارستان انجام می‌شود.

دانشی تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را از جمله رویکردهای دولت تدبیر و امید در سال‌های اخیر به ویژه در مناطق محروم دانست و بیان کرد: بیمارستان ولیعصر بافق، با خرید و نصب میکروسکوپ فوق پیشرفته برای اعمال جراحی گوش ، حلق و بینی، خدمات جدیدی به بیماران ارائه می‌دهد.

دانشی تصریح کرد: با بهره‌گیری از این میکروسکوپ اعمال جراحی گوش ، حلق وبینی با دقت و کیفیت بالایی در بافق انجام و از اعزام بیماران منطقه، به مرکز استان جلوگیری می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

استان یزد در حال حاضر حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌های ۱۰ شهرستان زندگی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در