روند توسعه ورزش همگانی در تبریز ناپایدار است


روند توسعه ورزش همگانی در تبریز ناپایدار است

تبریز - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: با وجودی که در سال‌های قبل شهرداری تبریز در امر ورزش همگانی از قبیل ورزش صبحگاهی و عصرگاهی و مسابقات بومی و محله‌ای سرمایه‌گذاری مناسبی داشته است، روند توسعه ورزش همگانی در این شهر ناپایدار است.

ایوب بهتاج روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به اینکه طبق قانون امکان تیم داری شهرداری تبریز در امر ورزش قهرمانی وجود ندارد، در یکی دو سال اخیر تیم های ورزشی شهرداری که در سطح لیگ برتر و حرفه ای فعالیت می کردند یک به یک از گردونه رقابت ها فاصله گرفتند و به دلیل نبود اسپانسر نمی توان امتیاز این تیم ها را در استان حفظ کرد.

وی اظهارکرد: این در حالی است که در دیگر شهرهای کشور همچنان شهرداری ها مشکلی با تیم داری حرفه ای ندارند و حتی با سرمایه گذاری بیشتر از قبل هم وارد میدان شده اند و گواه این صحبت حضور این تیم ها در لیگ برتر مسابقاتی همچون والیبال و بسکتبال و لیگ دسته یک فوتبال و دیگر رشته های ورزشی است.

بهتاج خاطرنشان کرد: طبق وظایف تعریف شده برای اداره کل ورزش و جوانان که بسترسازی برای حضور مستمر تیم های ورزشی استان در رقابت هاست، این اداره و هیات های ورزشی اجازه تیم داری ندارند و ما نیز خواهان حضور اسپانسرها برای تیم داری در سطح استان هستیم.

وی با بیان اینکه تا کنون کسی یا نهادی خواهان امتیاز تیم والیبال شهرداری تبریز نبوده است، اظهار کرد: در صورت وجود متقاضی می توانیم از خروج امتیاز تیم والیبال به خارج از استان جلوگیری کنیم .

بهتاج در خصوص صحبت هایی که به تازگی در رسانه های استان مبنی بر اینکه امتیاز تیم والیبال شهرداری تبریز به صورت امانی به سازمان ورزش شهرداری تبریز داده شده بود و این سازمان حق فروش امتیاز آن را ندارد، گفت: من در این خصوص هیچ اطلاعی ندارم.

وی همچنین در مورد برنامه های هفته تربیت بدنی افزود: با توجه به اینکه امروز دومین روز از هفته تربیت بدنی می باشد، اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با برنامه ریزی هایی که داشته سعی در برپایی برنامه های متنوع فرهنگی، ورزشی در سطح استان دارد.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در پاسخ به این سوال که آیا تیم بسکتبال توفارقان آذرشهر که به تازگی مجوز حضور در مسابقات لیگ برتر بسکتبال کشور را کسب کرده است، در شهر تبریز میزبان مسابقات خود خواهد بود؟ اعلام کرد: با توجه به در خواست مدیریت باشگاه توفارقان مبنی بر میزبانی آذرشهر در مسابقات لیگ برتر بسکتبال، اداره کل ورزش و جوانان استان با این درخواست موافقت کرده و تمام تلاش خود را بکار بسته تا شهر آذرشهر میزبان خوبی در این رقابت ها باشد.

به گزارش ایرنا، در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر انتقال امتیاز تیم والیبال شهرداری تبریر به استان آذربایجان غربی به گوش رسیده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا