شیمیدُر نخستین قهرمانی بین المللی را برای قم رقم زد


شیمیدُر نخستین قهرمانی بین المللی را برای قم رقم زد

قم - ایرنا - رئیس هیات بسکتبال قم، گفت: تیم شیمیدُر که به تازگی به قم منتقل شده‌است،‌ در نخستین رویداد بین‌المللی خود با نام این استان توانست با اقتدار قهرمان رقابت‌های چهارجانبه قطر شود.

مرتضی سخایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حضور تیم بسکتبال شیمیدر قم در رقابت‌های بسکتبال چهارجانبه قطر افرود: این تیم موفق به کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی پیکارهای بین‌المللی ۲۰۱۹ بسکتبال قطر شد.

وی ادامه داد: این رقابتها با حضور تیم‌های السیب عمان، شیمیدر ایران، و همچنین ‌الشمال والریان قطر به میزبانی قطر برگزارشد که تیم قم در این رقابت‌ها با سه پیروزی متوالی توانست جام قهرمانی این رقابتها را با خود به خانه بیاورد.

رئیس هیات بسکتبال قم، با بیان اینکه این رقابت ها از ۲۴ تا ۲۷ مهر در دوحه قطر برگزار شد، اظهار داشت: شیمیدُرکه تیم‌های السیب عمان و الشمال قطر را شکست داده بود در آخرین دیدار این تورنمنت به مصاف تیم الریان قطر میزبان رقابت‌ها رفت و حریف خود را با نتیجه ۹۶ بر ۷۹ مغلوب کرد تا با سه پیروزی عنوان نخست این مسابقات را از آن خود کند.

سخایی افزود: نماینده بسکتبال قم در نخستین دیدار به مصاف الشمال قطر رفت که توانست در نهایت این بازی را تنها با یک امتیاز اختلاف به نفع خود پایان داد و در دومین مسابقه خود نیز به مصاف تیم عمانی السیب رفت که توانست این تیم را نیز با ۱۰۶ بر ۷۱ شکست دهد.

وی ادامه داد: شیمیدُر برای کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی این رقابت‌ها، آخرین مسابقه خود را در مصاف با تیم الریان قطر برگزار کرد و در پایان با امتیاز ۹۶ بر ۷۹ به برتری رسید تا با سه پیروزی متوالی جام قهرمانی این دوره از مسابقات را بالای سر ببرد.

به گزارش ایرنا،‌ با پیگیری مسئولان استان و با توجه به موافقت سرمایه گذاری شرکت شیمیدر، در روزهای گذشته انتقال تیم باسابقه شیمیدر به قم نهایی شد.

باشگاه فرهنگی ورزشی شیمدر از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود در حوزه بسکتبال را آغاز و در رده های مختلف سنی و در رشته های مختلف بسکتبال موفق به کسب عناوین متعدد در کشور شده است. کسب مقام قهرمانی مسابقات باشگاه های غرب آسیا و کسب مقام سوم مسابقات لیگ برتر باشگاه های کشور از جمله افتخارات این تیم در سال ۱۳۹۷ بوده است. از دیگر افتخارات این تیم در سال ۹۷،‌دعوت تمام بازکنان تیم بزرگسالان شیمدر به تیم ملی الف و ب است.

فصل جدید مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور از ۹ آبان ماه با حضور ۱۵تیم آغاز می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید