از سفر بی بازگشت سرمایه گذار به آمریکا تا گزارش کم کاری مدیران به مقامات کشوری


از سفر بی بازگشت سرمایه گذار به آمریکا تا گزارش کم کاری مدیران به مقامات کشوری

یاسوج- ایرنا- نشست مشترک شورای اشتغال و سرمایه گذاری و کارگروه اقتصاد مقاومتی کهگیلویه وبویراحمد عصر یکشنبه به ریاست حسین کلانتری استاندار و جمعی از مسئولان و مدیران اجرایی مربوطه با هدف بررسی وضعیت 17 طرح اقتصاد مقاومتی و همچنین پیگیری آخرین وضعیت چهار هزار میلیارد ریالی تسهیلات اشتغال روستایی در یاسوج برگزار شد.

به گزارش ایرنا، سفر بی بازگشت سرمایه گذار طرح باطری سازی در شهرک صنعتی فرودگاه یاسوج به کشور آمریکا، جذب افزون بر ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی ، معرفی پنج طرح مهم از مجموع ۱۷ طرح اقتصاد مقاومتی به عنوان طرح های اولویت دار ، مشارکت ضعیف دستگاه های اجرایی استان در طرح آسیب شناسی اشتغال استان و همچنین معرفی و ارسال گزارش مدیران کم کار اقتصادی در زمینه اجرایی نکردن مصوبات از مهمترین موارد مطرح شده در نشست این شوراها بود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد که در نشست های قبلی اقتصاد مقاومتی بر ضرورت تسریع در اجرای مصوبات و همچنین انتخاب راه های میان بر و پرهیز از بهانه گیری های بی مورد از جمله کمبود اعتبار در طرح های اقتصاد مقاومتی ابراز نگرانی و گلایه کرده بود امروز اما بدون کمترین مماشات از دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی خواست گزارش کم کاری و کم توجهی برخی مدیران سهل انگار و کم کار در اسرع وقت به مسئولان و مقامات کشوری مربوطه ارسال شود.

وی البته برخی دستگاه های خدمات رسان از جمله شرکت گاز استان و شرکت توزیع نیروی برق را به دلیل انجام ماموریت ها و مصوبات مورد تشویق قرر داد و اظهار کرد که مراتب تجلیل و رضایت خود از مدیران مربوطه بویژه شرکت گاز استان را نیز به مقامات کشوری گزارش خواهد کرد.

کلانتری یادآور شد: برخی مصوبات با وجود مکاتبات فراوان از سوی دبیرخانه اقتصاد مقاومتی (سازمان برنامه و بودجه) توسط برخی مدیران کم اهمیت قلمداد می شود و کمترین قدم و حرکتی در راستای عملیاتی کردن این مصوبات انجام نمی شود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: در مساله اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی مماشات نخواهیم کرد و کم کاری ها و سهل انگاری مدیران را به صورت مکتوب به وزارتخانه مربوط اعلام خوهیم کرد.

وی ابراز داشت: یکی از پارامترهای اساسی برای ارزیابی مدیران کارامد، باانگیزه و پای کار استان در زمینه اجرای مصوبات مربوط به نشست اقتصاد مقاومتی است و هیچ توجیهی نیز برای کم کاری و اجرا نشدن مصوبات قابل پذیرش نیست.

کلانتری تصریح کرد:دستورالعمل اجرایی دولت و معاون اول رئیس جمهوری به صراحت تاکید شده است که طرح هایی که در قالب اقتصاد مقاوتی معرفی شده اند باید در اولویت نخست مسئولان و دستگاه های اجرایی مربوطه قرار گیرد.

هم اینک ۱۷ طرح مهم و حیاتی در بخش های مختلف آب، راه، کشاورزی، صنعت، گردشگری و عمران شهری در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی قرار گرفته اند که عمده انها باید در دهه فجر امسال به بهره برداری برسند.

برخی از این طرح ها نیز تخصیص ۱۰۰درصدی گرفته اند و بهانه کمبود اعتبار برای شتاب بخشی اجرای آنها وجود ندارد.

تکمیل مسیر حدود ۲۰ کیلومتری دهدشت- چرام یکی از مهمترین این طرح ها که بر اساس قرارداد پیمانکار باید ظرف ۱۱ ماه بهره برداری می د ولی اکنون با گذشت حدود پنج سال از آغاز عملیات اجرایی آن هنوز کمتر از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: این طرح باید در دهه فجر امسال به بهره برداری کامل برسد.

وی تکمیل و تسریع در ساخت فاز دوم پل سوم بشار ، اجرای کامل پل چهارم بشار و اتصال این پل به مسیر ورودی منطه نجف آباد با تسطیح و زیرسازی جاده دسترسی به طول حدود ۱.۷ کیلومتر توسط شهرداری یاسوج را از دیگر طرح های مهم اقتصاد مقاومتی دانست.

کلانتری ساخت چندین اردوگاه و طرح های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را نیز از دیگر طرح های مهم اقتصاد مقاومتی در استان دانست و گفت: هنوز نحوه واگذاری این طرح ها به متقاضیان و بخش خصوصی تعیین تکلیف نشده و برخی از آنها نیز با مشکلاتی از جمله نداشتن مجوزهای زیست محیطی و منابع طبیعی و همچنین معارضات محلی مواجه هستند.

وی تکمیل تامین آب اراضی منطقه باباکلان گچساران را نیز از طرح های مهم اقتصاد مقاومتی در استان دانست و گفت: زمان پیش بینی شده برای اجرای کامل این طرح نیز دهه فجر امسال است.

کلانتری همچنین با بیان اینکه طرح های تصفیه خانه اضطراری و اصلاح شبکه توزیع آب شهر یاسوج از جمله طرح های تعریف شده در قالب اقتصاد مقاومتی در استان است، تصریح کرد: علاوه بر اعتبارات مصوب و هزینه شده برای اجرای این طرح ها مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال نیز ظرف هفته گذشته برای شتاب بخشی اجرای این طرح ها به استان ابلاغ شد.

کلانتری گفت: ۹۰ میلیارد ریال برای طرح تصفیه خانه اضطراری از رودخانه بشار و همچنین مبلغ ۵۰ میلیارد ریال نیز برای اصلاح شبکه آب یاسوج از محل اعتبارات ملی تخصیص یافت.

وی تصریح کرد: طرح تصفیه خانه اضطراری آب یاسوج از جمله مصوبات مهم سفر اعضای هیات دولت در مردادماه سال ۹۵ به این استان است که هنوز به دلایل فنی و برخی معارضات اجتماعی و محلی تاکنون معطل مانده است.

معرفی پنج طرح از مجموع ۱۷ طرح قتصاد مقاومتی

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: پنج طرح مهم از مجموع ۱۷ طرح اقتصاد مقاومتی به عنوان طرح های مهم و اولویت دار در سال جاری به سازمان برنامه وبودجه و سستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی کشور برای جذب اعتبارات بیشتر معرفی خواهد شد.

حسن نوروزی طرح تامین و توزیع آب اراضی باباکلان در گچساران، سد کوه برد کهگیلویه، طرح چهارخطه یاسوج – سمیرم به طول چهار کیلومتر از مجموع ۱۲ کیلومتر طرح مصوب و همچنین تسریع در اجرای جاده یاسوج – سی سخت به طول حدود ۳۰ کیلومتر را از جمله این طرح ها عنوان کرد.

نوروزی بیان کرد: امسال از مجموع ۴۷ طرح پیشنهادی استان ، ۱۷ مورد ان در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی تعریف و بخش عمده ای از اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل آنها از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به استان ابلاغ شده است.

نوروزی گفت: سال گذشته نیز ۳۴ طرح مهم و حیاتی این استان جزء طرح های اقتصاد مقاومتی تعریف شدند که بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز انها به استان ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: از مجموع ۱۷ پروژه اقتصاد مقاومتی سال ۹۸، پنج طرح مهم آن مربوط به بخش کشاورزی است که پمپاژ باباکلان، سد ایل‌آباد بهمئی، سد کوه‌برد، شبکه ۳، ۴ لیشتر و توسعه و پرورش ماهی سردآبی از جمله این طرح هاست.

سفر بازگشت ناپذیر سرمایه گذار طرح باطری سازی به امریکا

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج نیز دراین نشست بر ضرورت نظارت بیشتر بر اجرای طرح های سرمایه گذاری در بخش های مختلف تاکید کرد و گفت: سفر بازگشت ناپذیر سرمایه گذار طرح تولیدی باطری سازی در شهرک صنعتی فرودگا یاسوج به کشور امریکا نتیجه عدم نظارت ها بر طرح های سرمایه گذاری است.

جبار کیانی اظهار داشت: سرمایه گذار ای طرح با دریافت پنج میلیون یورو بالاتر از سقف مورد نیاز تسهیلات ارزی خود به کشور امریکا سفر کره و هنوز هم باز نگشته است.

به گفته کیانی این طرح بیش از یک دهه است که غیرفعال شده و هنوز خبری از سرمایه گذار آن در دست نیست که اکنون گزارش شده که وی در کشور امریکا به سر می برد.

وی یادآور شد: بر اساس بررسی های انجام شده افزون بر سه هزار میلیارد ریال طرح صنعتی و تولیدی راکد در سطح استان وجود دارد که به نظر می رسد بسیاری از آنها با مشکل ضعف مدیریتی مواجه شده اند و حتی با تزریق اعتبار و تسهیلات توان بازگشت به چرخه تولید را در چنین شرایطی ندارند.

وی از استاندار و سایر متولیان امر خواست که در زمینه شناسایی متقاضیان و اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی اهلیت داشتن و توانایی مدیریتی شخص سرمایه گذار را مدنظر قرار دهند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد ننیز با تایید این اظهارات از معاون اقتصادی استاندار و سایر متولیان امر در حوزه اقتصادی استان خواست کمیته ای بمنظور تعیین تکلیف آخرین وضعیت طرح های عمرانی و صنعتی راکد در بخش های مختتلف تشکیل شود و طرح های راکد و مشکل دار در حوزه های گوناگون را مشخص کنند.

کلانتری تصریح کرد: اهلیت داشتن متقاضی سرمایه گذاری وجه مشترک دولت و بخش خصوصی است که باید دست اندرکاران و مسئولان امر بویژه بانک ها در این زمینه نیز دقت و نظارت کافی و لازم را انجام دهند.

جذب ۷۹ درصد تسهیلات اشتغال روستایی

استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین با اشاره به جذب حدود ۷۹ درصدی تسهیلات اشتغال روستایی در سطح استان نیز گفت: از آنجا که دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تخصیص اعتبارات بیشتر اعلام آمادگی کرده اند، ضروری است در این زمینه نیز تلاش بیشتری برای جذب سهم استانی از اشتغال روستایی صورت گیرد.

کلانتری تصریح کرد: جذب اعتبارات بیشتر در این راسنتا منوط به جذب ۱۰۰درصد سهم استان از میزان تسهیلات اشتغال روستایی است که حتی برخی استان ها نیز تا بالای ۱۰۰درصد آن را جذب کرده اند.

پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماع نیز گفت: از مجموع حدود چهار هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال سهم استان از میزان تسهیلات اشتغال روستایی تاکنون حدود ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال جذب شده است.

وی تصریح کرد: هم اینک نیز حدود سه هزار میلیارد ریال طرح های اشتغال روستایی از محل های مختلف در مرحله انعقاد قرارداد در بانک ها هستند.

آسیب شناسی موضوع اشتغال و ضرورت راستی آزمایی طرح ها وهمچنین تحلیل شاخص های اماری در این راستا نیز از دیگر دستورکارهای مهم نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان بود که شرکت شهرک های صنعتی ، اتاق بازرگانی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه دستگاهی بودند که پیشنهادات و طرح های مطالعاتی و تحیللی در این راستا ارایه دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا