::قاسم زاده- راهپیمایی باشکوه اربعین در لندن


::قاسم زاده- راهپیمایی باشکوه اربعین در لندن

هزاران نفر از دوستداران اهل بیت(ع) از قشر ها و ملیت های مختلف، آیین با شکوه راهپیمایی اربعین حسینی را در پایتخت انگلیس برگزار کردند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، هزاران نفر از مسلمانان و ارادتمندان به خاندان پیامبراعظم (ص) از قشر‌ها و ملیت‌های مختلف برای اعلام وفاداری به آرمان‌های حضرت سید الشهداء (ع)، آیین با شکوه راهپیمایی اربعین حسینی را در پایتخت انگلیس برگزار کردند. در این راهپیمایی علاوه بر مسلمانانی که از شهر‌های مختلف انگلیس برای حضور در ان به پایتخت این کشور امدند، مشتاقان حضور در این راهپیمایی از دیگر شهر‌های اروپایی نیز برای حضور در این ایین با شکوه خود را به این شهر رساندند.

مراسم اربعین حسینی در لندن از ظهر روز یکشنبه با اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام و المسلمین موسوی رئیس مرکز اسلامی انگلیس در میدان مشهور و تاریخی ماربل ارچ در مرکز لندن آغاز شد و سپس سخنرانان به زبان‌های انگلیسی، عربی و اردو، ابعاد شخصیت امام حسین (ع) و واقعه عاشورا را برای حاضران تشریح و فلسفه برپایی آیین‌های راهپیمایی اربعین را برای انان بیان کردند.
سپس دلدادگان حسینی از ملیت‌های مختلف از جمله انگلیسی، عراقی، افغانستانی، پاکستانی، لبنانی، ایرانی و هندوستانی و بحرینی در فضایی اکنده از صمیمت و معنویت در حالیکه بیرق‌های مزین به نام مبارک امام حسین (ع) و اصحاب با وفای ایشان را در دست داشتند راهپیمایی خود را آغاز کردند.
در این راهپیمایی به یاد پیام آور کربلا حضرت زینب کبری سلام الله علی‌ها هزاران زن شیعه از کشور‌های مختلف جلودار این مراسم بودند.
در آیین اربعین حسینی در لندن که هزاران نفر از غیر مسلمانان نظاره گر ان بودند جوانان شیعی با اهدای گل و برگه‌های حاوی سخنانی کوتاه از امام حسین (ع) اهداف والای ایشان را برای مشتاقان آن بیان کردند.
شیفتگان مکتب حسینی در سکوت معنا دار رسانه‌های غربی در پوشش بزرگترین اجتماع دینی جهان در کربلای معلی، جلوه دیگری از عشق و دلدادگی به سرور و سالار شهیدان و اصحاب با وفای ایشان را در قلب اروپا به ثبت رساندند.
خانم دکتر ربکا مسترتون استاد دانشگاه در انگلیس که به دین اسلام گرویده است به عنوان یکی از سخنرانان مراسم امروز اسلام را دین صلح، عدالت و معنویت دانست که تعالیم ان مایه سعادت انسان‌ها در همه کشور‌ها و زمانهاست.
وی افزود: در چند سالی که من در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنم هر سال شمار جمعیت بیشتر و همزمان منظم‌تر نیز شده است.
این استاد دانشگاه در انگلیس گفت: اشتیاق حضور در راهپیمایی اربعین در لندن موجب شده است شماری از مسلمانان از شهر‌هایی که پنج– شش ساعت با لندن فاصله دارد خود را به این شهر برسانند تا در این راهپیمایی که حرکتی در حمایت از ارزش‌های والای انسانی است حضور یابند.
خانم مسترتون درباره علت رویکرد رسانه‌های غربی در پوشش ندادن بزرگترین اجتماع دینی و مردمی جهان و یا پرداختن به حاشیه به جای متن گفت: این کاملا واضح است که رسانه‌های غربی مایل نیستند از زاویه مثبت به اسلام و مسلمانان بپردازند.
وی افزود: من به عنوان فردی که به دین اسلام گرویدم به وضوح می‌بینم که رسانه‌های غربی به نفع خودشان نمی‌بینند اسلام و مسلمانان را نوعدوست، عدالت طلب و صلح خواه معرفی کنند بلکه برنامه دیگری دارند و ان ایجاد تنش و دشمنی با مسلمانان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری